iswinoujscie.pl • Wtorek [13.08.2013, 16:13:22] • Szczecin

Uroczyste wbicie łopaty w porcie w Szczecinie

Uroczyste wbicie łopaty w porcie w Szczecinie

fot. Organizator

W dniu 13 sierpnia odbyło się uroczyste wbicie łopaty, rozpoczynające budowę nowego terminalu w porcie w Szczecinie. Prowadzona przez firmę Cronimet PL sp. z o.o. inwestycja ma na celu uruchomienie w szczecińskim porcie terminalu dla obsługi metali żelaznych i nieżelaznych.

Rozmowy Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA z inwestorem rozpoczęły się pod koniec 2010 roku. Inwestor w początkowej fazie poszukiwań dogodnej lokalizacji dla swojego przyszłego terminalu, oprócz Szczecina, brał pod uwagę także Rostok, Kłajpedę oraz Rygę. Od czasu wyboru Szczecina, wypracowano koncepcję funkcjonowania terminalu i uzyskano dokumentację niezbędną do rozpoczęcia inwestycji. Zgodnie z tą koncepcją, w porcie w Szczecinie Cronimet PL sp. z o.o. wybuduje przy Kanale Przemysłowym (Wrocławskim) nabrzeże o długości 150m i głębokości technicznej 8m, przy którym rocznie obsługiwanych będzie do 150 tys. ton ładunku.
Koncern Cronimet z siedzibą w Karlsruhe grupuje 56 firm w kilkunastu krajach i zatrudnia łącznie prawie 5 tys. pracowników. Jest światowym liderem w dziedzinie surowców do produkcji stali stopowych zarówno wtórnych (skup i przerób złomu), jak i mineralnych (rudy metali). W Polsce funkcjonuje Cronimet PL sp. z o.o. z siedzibą w Inowrocławiu i to właśnie ta spółka zdecydowała się na lokalizację w porcie w Szczecinie swojego oddziału dla obsługi obrotu transportem morskim, czyli przeładunków portowych i składowania swoich produktów.

Uroczyste wbicie łopaty w porcie w Szczecinie

fot. Organizator

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA pełniąc funkcję zarządzającego infrastrukturą portową, realizuje swoje podstawowe zadania zarówno poprzez prowadzenie modernizacji, budowy, czy rozbudowy tejże infrastruktury, jak i poprzez wspieranie inwestorów, którzy chcą w porcie ulokować swoją działalność, z wykorzystaniem transportu morskiego. W ten sposób stara się stworzyć jak najlepsze warunki pracy dla uczestników obrotu portowego. Jednym z przykładów takiej inwestycji, realizowanej przez podmiot zewnętrzny na terenie portów w Szczecinie i Świnoujściu, jest właśnie budowany przez firmę Cronimet PL sp. z o.o. terminal do obsługi metali kolorowych.

Wcześniejsze, wspólne z inwestorami przedsięwzięcia, to m. in. uruchomienie w Świnoujściu terminalu do obsługi produktów rolno-spożywczych przez firmę Bunge sp. z o.o.,
a w Szczecinie - uruchomienie terminalu do obsługi kwasu siarkowego przez KGHM Metraco SA., powstanie terminalu kontenerowego w szczecińskim porcie, którego operatorem jest DB Port Szczecin sp. z o.o., czy obecnie realizowana przez Bulk Cargo Port Szczecin sp. z o.o. inwestycja związana z rozbudową infrastruktury portowej na nb. Górnośląskim.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/28059/