iswinoujscie.pl • Czwartek [25.07.2013, 10:26:28] • Świnoujście

Choć wakacje w pełni warto pomysleć o wyprawce szkolnej

Urząd Miasta Świnoujście informuje o możliwości skorzystania z pomocy finansowej na dofinansowanie zakupu podręczników dla uczniów rozpoczynających w roku szkolnym 2013/2014 naukę w klasach w ramach programu Wyprawka Szkolna 2013:

I szkoły podstawowej,
II – III szkoły podstawowej,
V szkoły podstawowej,
II szkoły ponadgimnazjalnej: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego i technikum,
Programem będą także objęci uczniowie:

słabowidzący,
niesłyszący,
z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym
uczniowie z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedna
z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, uczęszczający w roku szkolnym 2013/2014 do szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych: zasadniczych szkół zawodowych, liceów ogólnokształcących, techników oraz szkół specjalnych przysposabiających do pracy uczniów.
MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA WNIOSKU

Wniosek o dofinansowanie zakupu podręczników – w przypadku uczniów z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym lub znacznym, dofinansowanie obejmuje również zakup książek pomocniczych oraz materiałów dydaktycznych – składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2013/2014. Formularze wniosku dostępne są w sekretariatach szkół na terenie Miasta Świnoujście, w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Świnoujściu, w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Świnoujście, pokój 324 (III piętro) oraz na stronie www.swinoujscie.pl

Wniosek składa się w terminie do 13 września 2013 r.

Do wniosku należy załączyć, w zależności od sytuacji:

- zaświadczenia o wysokości dochodów lub uzasadnienie wniosku (w przypadku ucznia, którego rodzina nie spełnia kryterium dochodowego, lecz znajduje się w trudnej sytuacji życiowej);

- w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina korzysta ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego, można przedłożyć – zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych w formie zasiłku stałego lub okresowego;

- w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia klasy I szkoły podstawowej, którego rodzina korzysta ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego, można przedłożyć – zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego;

- w uzasadnionych przypadkach zamiast zaświadczenia może być dołączone oświadczenie o wysokości dochodów;

- w przypadku uczniów niepełnosprawnych: kserokopię aktualnego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną.

KTO MOŻE ZŁOŻYĆ WNIOSEK

Pomoc udzielana jest na wniosek rodziców ucznia, prawnych opiekunów, rodziców zastępczych, a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.

KRYTERIA PRZYZNAWANIA POMOCY

Pomoc w formie dofinansowania na zakupu podręczników będzie przysługiwać:

1) uczniom klasy I szkoły podstawowej pochodzących z rodzin, w których dochód na osobę nie przekracza kryterium dochodowego, o którym mowa w art. 5 ust.1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 992, z późn. zm.) tj. 539 zł netto;

2) uczniom pochodzącym z rodzin spełniających kryterium dochodowe, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r. poz.182), tj. 456 zł netto na jedną osobę w rodzinie w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku – z wyłączeniem uczniów klas I szkół podstawowych;

3) uczniom pochodzącym z rodzin niespełniających kryterium dochodowego, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, w przypadku określonym w art. 7 tej ustawy (np. bezrobocia, niepełnosprawności, długotrwałej lub ciężkiej choroby, bezradności w sprawach opiekuńczo – wychowawczych, przemocy w rodzinie, alkoholizmu lub narkomanii, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych, zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej), na podstawie decyzji dyrektora szkoły, do której uczęszcza uczeń;

4) uczniowie słabowidzący, niesłyszący, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym oraz uczniowie z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, uczęszczający w roku szkolnym 2013/2014 do szkół dla dzieci i młodzieży - podstawowych, gimnazjów i ponadgimnazjalnych, posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – bez względu na dochód na jednego członka rodziny.

WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA - maksymalną wartość pomocy obrazuje poniższa tabela:

Osoby uprawnione
Kwota dofinansowania

uczeń klasy I-III

szkoły podstawowej
do 225 zł

uczeń klasy V

szkoły podstawowej
do 325 zł

uczeń klasy II szkoły ponadgimnazjalnej

(zasadnicza szkoła zawodowa)
do 390 zł

uczeń klasy II szkoły ponadgimnazjalnej

(liceum ogólnokształcące, technikum)
do 445 zł

w przypadku korzystania przez uczniów niepełnosprawnych
z podręczników dopuszczonych przez ministra właściwego
do spraw oświaty i wychowania do kształcenia
specjalnego wysokość pomocy może wynosić:
od 225 zł do 770 zł


ROZLICZENIE ZAKUPU

Zwrot kosztów zakupu podręczników następuje po przedłożeniu przez wnioskodawcę dowodu zakupu do wysokości wartości pomocy określonej w rozporządzeniu.

Dowodem zakupu jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica, prawnego opiekuna, rodzica zastępczego, rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie podręczników. Do oświadczenia należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w roku 2013 „Wyprawka szkolna”.

W przypadku zbiorowego zakupu podręczników zwrot kosztów następuje po okazaniu dowodu zakupu zawierającego następujące informacje:

1) imię i nazwisko ucznia,

2) klasa do której uczeń będzie uczęszczała w roku szkolnym 2013/2014,

3) adres szkoły,

4) wykaz zakupionych podręczników,

5) kwota zakupu,

6) data zakupu,

7) czytelny podpis podmiotu dokonującego zakupu.

Potwierdzenie wystawia podmiot dokonujący zakupu, na podstawie faktury VAT i listy uczniów, dla których zakupiono podręczniki, książki pomocnicze i materiały dydaktyczne.

Wszelkie informacje uzyskać można w szkołach na terenie Miasta Świnoujście i w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Świnoujście, pokój 324, tel. 91 327 06 26.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/27771/