Całostronicowy materiał, opatrzony zdjęciami Świnoujścia, zachwala walory turystyczne Pomorza Zachodniego, zwłaszcza pasa nadmorskiego, koncentrując się na formach turystyki aktywnej z naciskiem na turystykę wodną. Unikatowe położenie geograficzne, atrakcyjna oferta oraz różnorodność form turystyki aktywnej – m.in. rowerowa, żeglarska, kite- i windsurfingowa – czynią ze Świnoujścia niekwestionowaną wizytówkę województwa – informuje Aleksandra Skrobowska z Wydziału Promocji, Turystyki, Kultury i Sportu.
W artykule znalazło się również zaproszenie na dwa wydarzenia żeglarskie – The Tall Ships’ Races oraz Sail Świnoujście.
Berliner Zeitung to popularny nie tylko wśród Berlińczyków i jeden z najdłużej wydawanych dzienników niemieckich o nakładzie ok. 200 tys. egzemplarzy.
Cennikowy koszt reklamy to ok. 60 tys. euro. Artykuł finansowany był przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego w ramach szerszej kampanii promocyjnej ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego.
Szeroko o walorach Świnoujścia donoszą również największe polskie portale internetowe uznając Świnoujście za cyt. tegoroczny „ Nadbałtycki Hit Polaków”.
- To chyba miłe dla nas wszystkich, jeżeli media doceniają to co dzieje się w Świnoujściu, jego niezaprzeczalne walory naturalne i gościnność świnoujścian – mówi Robert Karelus rzecznik prezydenta.