iswinoujscie.pl • Poniedziałek [15.07.2013, 22:55:48] • Świnoujście
Próbne zawinięcie Robin Hood’a

fot. Organizator
W 14 lipca armator TT Line dokonał próbnego zawinięcia promu m/s Robin Hood do Terminalu Promowego Świnoujście. Testowe przybicie do nabrzeża podyktowane było względami bezpieczeństwa oraz określeniem wszystkich parametrów przyszłej obsługi promu armatora. Jednostka weszła do portu zgodnie z wcześniej ustalonym harmonogramem i zacumowała do stanowiska promowego Nr 5 o godz. 22:55.
Podejście promu oraz proces cumowania przebiegał sprawnie bez żadnych zakłóceń. Realizacja próbnego zawinięcia wykazała, ze system urządzeń odbojowych, rozmieszczenie polerów cumowniczych, długość linii cumowniczej w pełni umożliwia bezpieczne cumowanie tego promu w przyszłości, bez względu na ewentualne trudne warunki hydrometeorologiczne. W trakcie podejścia i cumowania promu zarówno załoga statku, jak i cumownicy Terminala Promowego Świnoujście współpracowali ze sobą zgodnie z zasadami dobrej praktyki morskiej i portowej. Można było odnieść wrażenie, że jest to kolejne wejście tego promu, a nie pierwsze próbne zawinięcie.

fot. Organizator
Kolejnym etapem sprawdzającym możliwość bezpiecznego za- i wyładunku promu było sprawdzenie warunków technicznych współpracy dziobowej rampy statkowej i rampy portowej. Po wyłożeniu rampy statkowej i niezbędnych działaniach pozycjonujących rampę portową - również tutaj okazało się, że połączenie statek-port jest stabilne i bezpieczne dla przeładunku pojazdów kołowych oraz ruchu osób pieszych.
Po jednogodzinnym postoju prom odcumował o godzinie 24:00 i wyszedł z portu Świnoujście. Wnioski z próbnego wejścia m/s Robin Hood armatora TT Line wskazują jednoznacznie, że infrastruktura portowa Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście oraz obsługa portowa Terminala Promowego Świnoujście są dobrze przygotowane i spełniają wymogi bezpieczeństwa dla eksploatacji tego promu.
Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami prom TT Line ma rozpocząć obsługę linii Świnoujście-Trelleborg najpóźniej w pierwszych dniach września. Będzie to 10 połączenie realizowane przez Świnoujście, łączące południową i środkową Europę z półwyspem Skandynawskim. Ostatnie wprowadzenie promu na tę linię miało miejsce w 2008 przez Unity Line i był to prom Skania.
M/s Robin Hood to statek pasażersko-samochodowy typu ro-pax, wybudowany przez fińską stocznię Finnyards Ltd. w Raumie, oddany do eksploatacji w 1995 roku. Jednostka ma 179,71m długości i 27,20m szerokości i 6m zanurzenia. Statek posiada 2400m długości linii ładunkowej na 3 pokładach. Może zabrać 300 pasażerów w kabinach. Załoga na pokładzie liczy 32 osoby, pracownicy obsługujący część pasażerską to kolejne 41 osoby.