iswinoujscie.pl • Niedziela [23.06.2013, 20:05:43] • Świnoujście

Zatrudnią dodatkowych urzędników do pilnowania śmieci

Zatrudnią dodatkowych urzędników  do pilnowania śmieci

fot. Sławomir Ryfczyński

Czy prawdą jest, że w Urzędzie Miasta planowane jest utworzenie jakiegoś nowego oddziału/komórki czy działu do pilnowania i kontrolowania realizacji “ustawy śmieciowej“?- pyta nasz Czytelnik, mieszkaniec Świnoujścia. Prezydencki rzecznik twierdzi, że potrzeba będzie do tego sześciu osób.

Podobno w tej nowej komórce ma być zatrudnionych około sześciu osób ? - pyta nasz Czytelnik. - Jeśli tak, to z jakimi angażami i co będzie należało do ich obowiązków? Jaki będzie koszt ich działalności?

Robert Karelus, rzecznik prezydenta mówi, że dla wszystkich samorządów nowe zasady gospodarowania odpadami komunalnymi oznaczają konieczność zatrudnienia dodatkowych pracowników do obsługi systemu gospodarki odpadami komunalnymi. W zakresie ich obowiązków będą przede wszystkim: wprowadzanie i sprawdzanie deklaracji, wszczynanie postępowań administracyjnych w sytuacji, gdy właściciel zamieszkałej nieruchomości nie złożył deklaracji, nadzór i rozliczenie z firmą odbierającą i zagospodarowująca odpady, wszelkiego rodzaju sprawozdawczość, księgowość, której prowadzenie narzuca ustawa, jak również analiza struktury wytworzonych odpadów.

- Chcąc maksymalnie obniżyć koszty w świnoujskim urzędzie miasta nie planuje się utworzenia dodatkowej komórki - informuje prezydencki rzecznik.- Do organizacji i kontroli zapisów tzw. „uchwały śmieciowej” planuje się oddelegowanie w sumie 6 osób w Wydziale Ochrony Środowiska i Leśnictwa oraz podatkach z wynagrodzeniem adekwatnym do zajmowanego stanowiska. Część z nich zostanie przesunięta z innych wydziałów; dwóch – trzech urzędników trzeba będzie zatrudnić w drodze konkursu.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/27173/