Pociąg jechał ze Świnoujścia do Szczecina. Już na pierwszej stacji trzeba było stać na korytarzu. Na kolejnych stacjach było coraz gorzej, bo dochodzili pasażerowie i był ogromny tłok.
- Dlaczego Przewozy Regionalne nie dają więcej wagonów w piątki, kiedy ludzie wracają do Szczecina ( wiele osób pracuje w Świnoujściu, a mieszka w Szczecinie) i studenci jeżdżą na studia zaoczne do Szczecina? – pyta świnoujścianka.- Konduktor tylko rozkładał ręce. Można by pomyśleć, że kolej nie przewozi ludzi tylko zwierzęta.
Andrzej Chańko, dyrektor Przewozów Regionalnych w Szczecinie przyznaje, że kierownik pociągu zgłaszał do dyspozytora Zakładu duże przepełnienie pociągu tego dnia.
- Ale był to przypadek jednostkowy – uważa dyrektor.- Dotychczas nie było takiej potrzeby, by pociąg wzmacniać. Do naszego zakładu nie wpłynęła żadna skarga dotycząca zbyt małego składu tego pociągu. Skład danego pociągu planuje się na podstawie badań marketingowych. Jeżeli na ich podstawie stwierdzimy, że zachodzi konieczność wzmocnienia składu, wówczas taki wniosek zostanie przekazany do organizatora przewozów.
Tym organizatorem jest, z mocy ustawy o transporcie kolejowym, Samorząd Wojewódzki. Rozkład jazdy realizowany jest na podstawie umowy o wykonywanie w ramach służby publicznej regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich na obszarze województwa. W kształcie zaproponowanym przez Urzędy Marszałkowskie.
- Dotyczy to ilości pociągów, ich relacji, godzin i terminów kursowania oraz zestawienia składów – dodaje Andrzej Chańko.- Wnioski pasażerów dotyczące realizacji rozkładu jazdy są na bieżąco przekazywane do Urzędu Marszałkowskiego.
Przewozy Regionalne zachęcają do kierowania uwag na temat realizowanego rozkładu jazdy właśnie pod adres Urzędu Marszałkowskiego.