Akcja jest skierowana do wszystkich Polaków, którzy swoje głosy mogą oddawać za pomocą wirtualnych przytuleń wysyłanych przez www.fioletowastrona.pl oraz aplikację Facebooku (www.facebook.com/Milka). Im więcej wysłanych przytuleń z danego miasta, tym większe jego szanse na wygraną.
Pierwsza faza zakończy się 18 maja br. i wyłonione w jej trakcie zostaną trzy miasta, które przejdą do finału akcji. To one będą konkurować w kolejnych etapach o miano pierwszego w historii najmilszego miasta w Polsce.
Emocje związane z wyborem najmilszego miasta będą towarzyszyć uczestnikom do ostatniego dnia akcji, czyli 30 czerwca br. – biorący udział w imprezach na żywo będą mogli zdobywać dodatkowe punkty dla swoich miast. Na ostateczny wynik będą więc miały wpływ nie tylko wirtualne przytulenia wysyłane z całej Polski, ale również to, jak mieszkańcy miast zaangażują się w zaplanowane na ten dzień konkurencje.
Najmilsze miasto w Polsce otrzyma od Milki nagrodę główną w postaci działań promocyjnych w telewizji, radiu, prasie oraz Internecie i na nośnikach reklamy zewnętrznej, która zostanie zrealizowana tuż po zakończeniu projektu akcji „Milka. Moje miasto się przytula”.