Zapytaliśmy pasażerów, co sądzą o zmianach i czy były one rzeczywiście potrzebne.
- Nowy rozkład jest lepszy od starego – stwierdziła 69-letnia pani Grażyna. - Ciężko jednak zorientować się, do którego autobusu powinno się wsiąść. Mapki na przystankach są malutkie i ciężko z nich wywnioskować, gdzie obecnie się znajdujemy, a gdzie jest końcowy przystanek – podkreśliła.
- Podobnego zdania jest pan Włodzimierz, który autobusem dojeżdża codziennie do pracy. Okrojono liczbę linii, autobusy kursują częściej. Jest jednak jedno ale. Nie przygotowano mieszkańców do zmian. Wyszedłem dzisiaj rano z domu, poszedłem na przystanek i stałem przed dobre 15 minut żeby zorientować się, którym autobusem powinienem jechać – przyznaje mężczyzna.
Robert Karelus, rzecznik prezydenta podkreśla, że kacja promocyjna nowego rozkładu przeprowadzana była przez Internet.
- O nowym rozkładzie, jego wprowadzeniu przez Komunikację Autobusową mieszkańcy informowani byli w mediach. Szczegółowe informacje na temat wprowadzanych zmian dostępne są także na stronie internetowej www.ka.swinoujscie.pl w zakładce „Nowe rozkłady jazdy”, w ulotkach informacyjnych dostępnych w autobusach od od 25 marca br. oraz całodobowo u dyspozytora autobusowego pod numerem tel. 91 321 45 40 wew. 3. – mówi rzecznik. - - Zdaję sobie sprawę, że wdrożony projekt, jak każda zmiana, może być dla mieszkańców i gości miasta w początkowym okresie uciążliwy, ale jestem przekonany, że docelowo wpłynie na poprawę komfortu i zadowolenia pasażerów z usług naszej spółki.
Nowy rozkład jazdy oparto na długich i rzetelnych materiałach pomiarowych. Jest on według zapewnień urzędu lepiej dopasowany do potrzeb mieszkańców. Z pewnością przypadnie do gustu pasażerom, jeżeli w ogóle rozszyfrują zawieszone na przystankach mapki i tabliczki z rozkładami.