iswinoujscie.pl • Poniedziałek [25.03.2013, 09:14:15] • Świnoujście
Oszczędności na promocji - na kilka milionów

fot. Sławomir Ryfczyński
Czy w czasach kryzysu miasto przeznaczy mniej pieniędzy na Karuzelę Cooltury? Okazuje się, że nie. Nie ma też mowy, by Karuzela zniknęła z kalendarza imprez w Świnoujściu. Zdaniem miasta, to świetna reklama.
- Od czterech lat kwota, jaką miasto przeznacza na organizację Karuzeli Cooltury, jest niezmienna i wynosi 1 mln złotych - informuje Robert Karelus, rzecznik prezydenta Świnoujścia. - Jest to kwota podobna do tej, jaką wydają Międzyzdroje, posiadające o wiele niższy budżet, na Festiwal Gwiazd.
Zdaniem Roberta Karelusa, w dzisiejszych czasach sam fakt, że miejscowość leży nad morzem już nie wystarcza, aby przyciągać turystów. Konieczne są inne atrakcje, najlepiej takie, których nie mają inne ośrodki wypoczynkowe. Stąd też pomysł organizacji Karuzeli Cooltury, wspólnie z Fundacją Centrum Twórczości Narodowej.
Członkami Fundacji są tak znane i zasłużone dla polskiej kultury osoby, jak m.in. Jerzy Stuhr, Jan Peszek, Jan Nowicki, Michał Żebrowski, Jerzy Maksymiuk, Kazimierz Kutz, Janusz Gajos, Wojciech Kilar, Krzysztof Kieślowski, Krzysztof Zanussi - wylicza rzecznik.
Zapytaliśmy rzecznika, czy miasto rozważało zakończenie współpracy z organizatorami Karuzeli. Z odpowiedzi wynika, że raczej nie.

fot. Sławomir Ryfczyński
- Karuzela Cooltury co roku przyciąga do Świnoujścia rzesze turystów, którzy mogą na żywo zobaczyć czy porozmawiać z gwiazdami telewizji, filmu, literatury, politykami, naukowcami i osobami znanymi z różnych dziedzin życia, których kilkudziesięciu co roku bierze udział w imprezie. Wartość Karuzeli Cooltury dostrzegł nawet sam papież Benedykt XVI - informuje Robert Karelus. - W lipcu 2010 roku, podczas modlitwy Anioł Pański, transmitowanej z Watykanu na cały świat, Ojciec Święty pozdrowił uczestników Karuzeli Cooltury, która w tym czasie odbywała się w Świnoujściu. Mimo swojej stosunkowo krótkiej jeszcze historii, impreza jest już największą tego typu w naszym regionie oraz jedną z największych i najbardziej znanych w kraju. Doskonale promuje nie tylko Świnoujście, ale i cały zachodniopomorski region. Uznana została zresztą za najważniejsze wydarzenie kulturalne i promocyjne województwa zachodniopomorskiego, uzyskując co roku dofinansowanie marszałka.
Rzecznik dodaje, że o popularności Karuzeli Cooltury świadczy fakt, że w okresie jej trwania trzeba uruchamiać dodatkowe promy.
- Co roku dostajemy raport medialny, który informuje: jakie i w jakim zakresie media informowały o festiwalu. Gdybyśmy chcieli zapłacić za tego typu reklamę kosztowałoby to budżet miasta kilka milionów złotych - dodaje Robert Karelus.