iswinoujscie.pl • Czwartek [31.01.2013, 16:26:41] • Świnoujście

Meldowanie po nowemu

Meldowanie po nowemu

fot. internet

Od nowego roku  łatwiej się zameldować lub wymeldować. Daje tę możliwość ustawa o  zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2012 r. poz. 1407  ), która weszła w życie  31 grudnia 2012 roku.

Dzięki zapisom ustawy mieszkańcy mogą załatwić wszystkie sprawy związane z meldunkiem, tj. zameldowanie czy wymeldowanie, podczas jednej wizyty w urzędzie,dzięki temu, że :
·        wprowadzono możliwość wymeldowania z poprzedniego miejsca zamieszkania przy zameldowaniu w nowym miejscu;
·        przy zameldowaniu nie trzeba już podawać informacji o wykształceniu, czy obowiązku wojskowym oraz przekładać książeczki wojskowej;
·        oprócz tego wszystkie powyższe sprawy może za nas załatwić pełnomocnik;
dłuższy jest również termin na zgłoszenie meldunku - z 4 dni wydłuża się do 30 dni. Ponadto z początkiem nowego roku znikł obowiązek zameldowania obywateli polskich oraz obywateli Unii Europejskiej na pobyt czasowy, nie przekraczający trzech miesięcy.
Do zameldowania są potrzebne następujące dokumenty:
·        dowód osobisty (odpis skrócony aktu urodzenia w przypadku osoby niepełnoletniej),
·        dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (np. akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, zaświadczenie ze spółdzielni);
·        potwierdzenie pobytu w lokalu na formularzu meldunkowym dokonanego przez właściciela mieszkania.
Do wymeldowania potrzebny jest jedynie dowód osobisty.
Sprawy meldunkowe w Świnoujściu załatwia się :
 
Urząd Miasta Świnoujście
Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego
 ul. Wojska Polskiego 1/5  
w dni robocze w godz.  od 7.30 do 15.30 pokój nr  7.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/25371/