Dowody osobiste wydane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 roku o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz ustawy o działalności gospodarczej (Dz.U. Nr 113, poz.733 z późn. zm.) - tzw. dowody książeczkowe zachowują ważność tylko do dnia 31 grudnia 2007 roku.
Co należy dołączyć do wniosku?
- dwie aktualne, wyraźne fotografie (lewy półprofil z widocznym lewym uchem),
- dowód uiszczenia opłaty w wysokości 30,00 zł za wydanie dowodu osobistego,
- odpis skrócony aktu urodzenia - jeżeli ten akt został sporządzony poza Świnoujściem - w przypadku osób, które nie wstąpiły w związek małżeński,
- odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku - jeżeli został sporządzony poza Świnoujściem,
- na żądanie organu - poświadczenie obywatelstwa polskiego lub inny dokument potwierdzający posiadanie polskiego obywatelstwa, jeżeli dane zawarte w dokumentach budzą wątpliwość co do obywatelstwa osoby.
Przy składaniu wniosku o wymianę dowodu osobistego należy okazać dotychczasowy dowód osobisty. Złożenie wniosku oraz odbiór dowodu osobistego wymaga osobistego stawiennictwa w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta (pok. nr 8).