Szacuje się, że w zachodniopomorskich miejscowościach nadmorskich przebywa co najmniej milion osób rocznie. Pogoda nie zawsze dopisuje, więc turyści - często na ostatnią chwilę - szukają różnych atrakcji. Tymczasem, o Szczecinie informacji brak.
- Gdyby nas coś zachęciło, to byśmy pojechali np. na jeden dzień, a tak to nie ma żadnej reklamy - przyznają turyści.
Reklamie Szczecina w Świnoujściu nie sprzeciwiałby się m.in. prezydent miasta, Janusz Żmurkiewicz.
- Ta reklama byłaby znacznie tańsza niż reklama w Warszawie, Krakowie czy Katowicach - twierdzi Żmurkiewicz.
- Nasza strategia jest dobra - uważa prezydent Szczecina, Piotr Krzystek. - Można dyskutować na ten temat. Zwykle zdaję się na fachowców i myślę, że te efekty są całkiem przyzwoite.
Kilka lat temu letnie imprezy w dziewięciu nadmorskich miejscowościach, m.in. w Świnoujściu, zorganizowały... Gliwice.