Polskie Radio Szczecin • Sobota [26.05.2012, 10:35:31] • Świnoujście

Kosztował ponad 1,5 mln zł i... jest

Kosztował ponad 1,5 mln zł i... jest

Od 1,5 roku nowy przejazd kolejowy prowadzący na teren budowy terminalu LNG w Świnoujściu stoi nieużywany. Ma nowe dojazdy i lśniące szlabany, których... nie ma kto podnosić.( fot. Sławomir Ryfczyński )

Od 1,5 roku nowy przejazd kolejowy prowadzący na teren budowy terminalu LNG w Świnoujściu stoi nieużywany. Ma nowe dojazdy i lśniące szlabany, których... nie ma kto podnosić. Plażę oraz terminal LNG od dróg dojazdowych m.in. krajowej "trojki" przecinają tory, którymi pociągi jadą do portu i na świnoujski dworzec. Od lat kierowcy korzystali ze starego i krętego przejazdu.

Spółka Polskie LNG, odpowiedzialna za budowę terminalu, chciała więc ułatwić transport i - kilkadziesiąt metrów dalej - wybudowała nowy przejazd. Okazało się jednak, że była to czynność najprostsza. Stary przejazd ma kategorię "A". Oznacza to, że koszty obsługi ponosi PKP. Nowy, zgodnie z prawem, ma natomiast kategorię "F" i spółka sama musi zadbać o jego obsługę.

To nie koniec problemów. Przejazd znajduje się na terenie Portu Handlowego Świnoujście, a ten wycenił usługę podnoszenia i opuszczania szlabanów na 20 tysięcy złotych rocznie. - Nie chcemy ponosić dodatkowych kosztów, dlatego wszczęliśmy odpowiednią procedurę - mówi Maciej Mazur ze spółki Polskie LNG. - W celu zmiany kategorii przejazdu z "F" na "A". Wtedy stanie się on przejazdem publicznym

Jednak na pytanie czy stanie się to jeszcze w tym roku, Maciej Mazur nie chciał jednoznacznie odpowiedzieć.

2012-05-25, 11:22
Autor: Sławomir Orlik

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/22411/