- Pan Wojcieszek już w ubiegłym roku, przy restrukturyzacji urzędu, wyraził wolę pracy na tym stanowisku, które jest zgodne z jego zainteresowaniami i wykształceniem zawodowym – informuje Robert Karelus. - Na tym stanowisku będzie między innymi koordynował pracę świnoujskich środowisk związanych z gospodarką morską,współpracę z Polskim LNG, Urzędem Morskim w Szczecinie, Związkiem Miast i Gmin Morskich, Lokalną Grupą Rybacką, nadzorował pracę bazy rybackiej im. Lechosława Goździka.
Dariusz Wojcieszek urodził się w Szczecinie w 1960 roku w rodzinie marynarskiej.
Po ukończeniu szkoły średniej podjął studia na wydziale nawigacyjnym Wyższej Szkoły Morskiej w Szczecinie (obecnie Akademia Morska w Szczecinie) zdobywając w 1985 roku tytuł magistra inżyniera nawigacji. Po zakończeniu studiów podjął pracę w Akademii, jako asystent stażysta – samodzielny pracownik nauki. Zdobywał również doświadczenie, jako oficer wachtowy, na statkach floty łowczej.
Od 1987 do 2006 roku pracował w Urzędzie Morskim w Szczecinie, między innymi na stanowisku Dyrektora Urzędu Morskiego ds. Oznakowania Nawigacyjnego. W tym czasie pełnił również funkcję eksperta narodowego, oddelegowanego do pracy w Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Morskiego w Brukseli.
- W trakcie swojej dwudziestoletniej pracy w administracji morskiej, podnosił swoje kwalifikacje oraz brał aktywny udział w wielu międzynarodowych projektach - informuje Robert Karelus.- od 1997 roku był delegatem polskiej administracji morskiej – do prac IMO (Międzynarodowa Organizacja Morska), Komitetu Ułatwień (IMO-FAL committee), uczestniczył także, jako członek delegacji, a następnie ekspert, w pracach Komisji Helsińskiej – HELCOM, oraz był szefem grupy polskich ekspertów uczestniczących w przygotowaniu Deklaracji Kopenhaskiej.
Od 1999 roku był członkiem grupy polskich ekspertów przygotowujących System Wczesnego Ostrzegania (Early Warning System). Jest autorem projektu Polish Harbour Information and Control System, który został wdrożony we współpracy z Brytyjską Administracją Morską w ramach projektu bliźniaczego. Po zakończeniu pracy w UMS oraz w Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Morskiego/EMSA/, Komisja Europejska zaproponowała mu dalszą pracę w EMSA, jako niezależnego eksperta. Pracę w EMSA, w siedzibach komisji w Brukseli i Lizbonie, kontynuował do kwietnia 2007 roku.