Celem spotkania, odbywającego się dwa razy do roku, kolejno w poszczególnych portach, było omówienie współpracy w roku bieżącym w zakresie organizowanych eventów w ramach Baltic Sail (czyli m.in. Sail Świnoujście), wspólnych działań promocyjnych (materiały promocyjne, reklama, study press i study tour dla dziennikarzy) oraz rozszerzenia współpracy poprzez wzbogacenie eventów o ofertę muzeów morskich w miastach-portach Baltic Sail czy organizację wspólnych przedsięwzięć (np. Baltic Sail Nations Cup, program UE Youth in Action). - mówi Aleksandra Skrobowska z Wydziału Promocji, Turystyki, Kultury i Sportu UM Świnoujście
- Ważnym zagadnieniem było omówienie strategii promocji portów jachtowych miast partnerskich Baltic Sail oraz możliwości wykorzystania ich potencjału nie tylko dla celów organizowanych eventów.
Od roku 2013 polski żaglowiec – Generał Zaruski, przechodzący od kilku lat gruntowną renowację (Baltic Sail uczestniczy w finansowaniu przedsięwzięcia) będzie pełnił rolę ambasadora (jednostki flagowej) wydarzeń żeglarskich organizowanych w ramach Baltic Sail, biorąc w nich czynny udział, a także udostępniając pokład dla celów organizacji study pressów / study tourów. Od roku 2013 w logo Baltic Sail pojawią się też porty Gdynia i Nystad (Dania).
Ideą międzynarodowego projektu Baltic Sail jest budowanie trwałej sieci współpracy w zakresie turystyki morskiej w obszarze Morza Bałtyckiego i kreowanie tego obszaru, jako atrakcyjnego dla żeglarzy. Ważnym elementem jest realizacja idei „żeglarstwa dla każdego”, przybliżanie kultury i tradycji morskiej w dostępny i przyjemny sposób.
www.sailbaltic.com / www.balticsail.info