O tej sprawie pisaliśmy. Świnoujska stocznia miałaby wziąć kredyt, by sfinansować m.in. remont promu Karsibór, który ma przeprowadzić konkurencyjna stocznia Gryfia ze Szczecina. Morska Stocznia Remontowa w Świnoujściu, szczecińska Gryfia i Nauta z Gdyni są dziś w Funduszu Inwestycyjnym Zamkniętym, należącym do Agencji Rozwoju Przemysłu. Patryk Michalak, przewodniczący rady nadzorczej MSR jest prezesem szczecińskiej Gryfii. Prezes Morskiej Stoczni Remontowej, Jacek Szafrański to członek rady nadzorczej stoczni Nauta z Gdyni i doradca konsultant prezesa Gryfii. Jest jeszcze młody człowiek z Funduszu, który jednocześnie jest członkiem rady nadzorczej MSR i Gryfii. Niedawno członkowie załogi Morskiej Stoczni Remontowej dowiedzieli się, że panowie ci wpadli na pomysł, by MSR wzięła kredyt i sfinansowała z niego pracę Gryfii. MSR jest dziś w całkiem dobrej sytuacji finansowej, ale to się może skończyć, jeśli pomysł panów prezesów zostanie zrealizowany.
Radni i prezydent Janusz Żmurkiewicz zapowiedzieli na wczorajszej sesji, że zajmą się sprawą. Zwołana ma być nadzwyczajna sesja dotycząca MSR. Janusz Żmurkiewicz zapowiada też skierowanie pisma w sprawie stoczni do ministra.