- Bez tej imprezy o tak szerokiej reklamie Świnoujścia, w tylu mediach i z taką częstotliwością, moglibyśmy tylko pomarzyć – mówi Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia. - Choć w tym roku Karuzela Cooltury odbyła się dopiero po raz trzeci, to można już śmiało powiedzieć, że jest to letnia wizytówka naszego miasta. Wielu turystów specjalnie przyjeżdża ,aby wziąć udział w jej zamierzeniach.
Kolejna edycja Karuzeli była kamieniem milowym do osiągnięcia celu strategicznego, jaki założyli sobie organizatorzy rozpoczynając cykl tych imprez, czyli stworzenia w ciągu pięciu lat ogólnopolskiej marki tego kulturalnego wydarzenia. Po raz kolejny udało się zaprosić niezwykłych twórców i osobistości życia publicznego w Polsce i Europie, a przy tym stworzyć bardzo oryginalny i ciekawy program z ich udziałem. Dość wspomnieć tylko takie nazwiska, jak: Krzysztof Zanussi, Beata Pawlikowska, bp Tadeusz Pieronek, Michał Ogórek, Paweł Królikowski, Przemysław Saleta, Jacek Santorski, Janina Ochojska, Magdalena Gessler, Hanna Bakuła, Tomasz Jacyków, Robert Korzeniowski, Magdalena Różczka, Anna Mucha, Patrycja Kazadi, Katarzyna Pakosińska, Krzysztof Globisz, Jarosław Kuźniar, Aleksandra Kwaśniewska, Tomasz Kammel, Marcin Meller, Reni Jusis.
Łącznie podczas tegorocznej Karuzeli odbyło się blisko 120 imprez z 9 dziedzin!
To wszystko sprawiło, że na Karuzelę Cooltury zjechała w tym roku rekordowa liczba dziennikarzy, którzy relacjonowali to wydarzenie dla rekordowej liczby widzów. Imprezę relacjonowały największe polskie media: TVP, Polsat, TVN, Radio Zet, Gazeta Wyborcza i portal Onet.pl. Niezwykle ważne w tym przypadku nagłośnienie medialne Karuzela uzyskała w tym roku miedzy innymi dzięki pozyskaniu patronów medialnych TVP, Radio Zet i Chili Zet, Gazety Wyborczej, Tygodnika Powszechnego, tygodnika Newsweek, portali Onet.pl i plejada.pl, magazynu VIVA i Party, pism Charaktery i Male Man, Polskiego Radia Szczecin. Nieformalnie imprezę wspierały również telewizje Polsat i TVN, które to stacje wysłały do relacjonowania wydarzeń z tej imprezy swoich najbardziej znanych dziennikarzy; z TVN był Olivier Janiak oraz ekipa popularnego programu „dzień Dobry TVN”, a z Polsatu Maciej Dowbor. W tym roku po raz pierwszy tak obszernie mówiły o Karuzeli także inne znane programu informacyjne i nie tylko. Na przykład: programy śniadaniowe TVP 1, TVP 2, TVN, Polsat oraz Panorama (TVP 2), Wiadomości (TVP 1) oraz TVN 24. Mało tego, przez niektóre media Świnoujska Karuzela została okrzyknięta wręcz wydarzeniem roku, o czym świadczą m.in. materiały zgromadzone w serwisie internetowym Plejada.pl.
- Sukcesem jest to, że wszystkie media nie tylko oddawały szczególny charakter naszej imprezy, ale także w swoich relacjach wielokrotnie mówiły o niepowtarzalnych charakterze, jaką udało się zbudować organizatorom i dla której warto przyjechać do Świnoujścia – dodaje prezydent Janusz Żmurkiewicz.
Niewątpliwym sukcesem Karuzeli Cooltury jest również to, że jako jedna lub jedna z niewielu imprez tego typu w Polsce adresowana jest jednocześnie zarówno do odbiorcy masowego, jak i tego o wysokich wymaganiach. Dlatego obok koncertów, pokazów filmowych, rozgrywek sportowych, warsztatów dla dzieci i dorosłych, odbywają się również spotkania, spektakle teatralne i spotkania autorskie w wybitnymi osobistościami kultury przez duże K. Wszyscy goście imprezy są dostępni dla widzów na wyciągnięcie ręki. Nie chowają się przed publicznością w zaciszu hoteli. Wręcz przeciwnie. Można z nimi porozmawiać, zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie, czy choćby poprosić o autograf bez konieczności wystawania przed hotelem i czekania na okazję. To także niewątpliwy atut, który przyciąga do Świnoujścia na tę imprezę turystów.