- Teraz dwa ronda nie są aż tak potrzebne – mówi taksówkarz. – Pieniądze za budowę tego przy Konstytucji można by przesunąć do zbudowania ronda przy 11 Listopada, gdzie jest o wiele bardziej potrzebne – podkreśla nasz rozmówca.
fot. Sławomir Ryfczyński
Kierowcy zastanawiają się czy dwa duże ronda jakie będą tuż obok siebie (planowane na placu Wolności i zbudowane przy Konstytucji 3 Maja) to dobry pomysł. Pamiętamy wszak jak projektanci z niemieckiego biura przygotowywali wstępną koncepcję układu komunikacyjnego w centrum i dwa ronda były potrzebne w przypadku, jeśli pod placem Wolności byłby parking na 184 samochodów
- Teraz dwa ronda nie są aż tak potrzebne – mówi taksówkarz. – Pieniądze za budowę tego przy Konstytucji można by przesunąć do zbudowania ronda przy 11 Listopada, gdzie jest o wiele bardziej potrzebne – podkreśla nasz rozmówca.
fot. Sławomir Ryfczyński
Co innego, gdyby miasto posłuchało planistów i faktycznie powstałby tak potrzeby parking podziemny.
- Tym bardziej, że mógłby go przecież zbudować prywatny inwestor, skoro to dla miasta zbyt duży kosz – wyjaśnia jeden z mieszkańców.
Robert Karelus, rzecznik prezydenta, odpowiada, że cel budowy rond jest oczywisty – zapewnienie optymalnych warunków dla wszystkich kierunków i rodzajów ruchu drogowego.
- Rondo jest jednym z wielu sposobów rozwiązania ruchu na skrzyżowaniu. To, że ronda są obok siebie wynika już z samego faktu istnienia skrzyżowań w tych miejscach – wyjaśnia. – Wybór wariantu rozwiązania skrzyżowań za pomocą rond poprzedziła szczegółowa analiza ruchu drogowego przeprowadzona przez biuro projektowe, oparta m.in. na szczegółowych badaniach natężenia i struktury ruchu drogowego w tym rejonie.
----------------------------------------------------------------------
Głos Szczeciński Środa [21.01.2009, 07:14] Świnoujście
Świnoujście planuje przebudowę za 18 milionów
Wokół placu Wolności strefa tylko dla pieszych, podziemny parking, nieopodal być może centrum handlowe z kinem- tak wygląda jeden z wariantów koncepcji zmian w komunikacji miejskiej przygotowanej przez niemiecką firmę z Greifswaldu.
Pole zaznaczone kolorem żółtym, to strefa tylko dla pieszych. Ulice zaznaczone na brązowo, to strefa gdzie ruch samochodowy będzie tylko dla mieszkańców.( fot. iswinoujscie.pl )
Podziemny parking
Głównym punktem koncepcji jest też budowa nowych parkingów. W śródmieściu, według koncepcji, wytyczono 4 miejsca pod budowę piętrowych parkingów, a także jeden podziemny.
- Mógłby powstać pod placem Wolności - mówią projektanci. - Mieściłby około 184 samochodów. Parkowanie byłoby czasowe, więc średnio przyjmuje się że w sezonie letnim dziennie mogłoby tam stawać ponad 500 samochodów.
Koszt jego budowy, to około 6 milionów złotych.
- Nie zakładamy, że wszystkie koszta poniósł by budżet Świnoujścia - mówi Andrzej Szczodry, wiceprezydent miasta. - Są przecież prywatni inwestorzy. Może będą chcieli zrealizować taką inwestycję.
- Albo partycypować w kosztach w ramach polityki parkingowej - dodaje Barbara Michalska.