- Dzięki temu klientowi łatwiej dochodzić swoich praw w przypadku reklamacji towaru, łatwiej porównać ceny, a budżet państwa otrzyma należny podatek – wyjaśniają pracownicy Urzędu Skarbowego w Świnoujściu. – Akcja ta ma również na celu uświadomienie przedsiębiorcom potrzeby rzetelnego ewidencjonowania sprzedaży i wydawania paragonów.
W związku z tym pracownicy Urzędu Skarbowego w Świnoujściu prowadzą w okresie letnim wzmożone działania, mające na celu sprawdzenie czy sprzedawcy ewidencjonują każdą sprzedaż na kasie rejestrującej i czy wydają paragony. Jak tłumaczą, w przypadku stwierdzenia nie dopełnienia powyższych obowiązków nakładane będą zarówno na pracownika dokonującego sprzedaży, jaki i na właściciela punktu handlowego mandaty zgodnie z Kodeksem karnym skarbowym w kwocie do 2 772 zł.
Przypadki stwierdzenia nie ewidencjonowania sprzedaży na kasie rejestrującej można zgłaszać osobiście w Urzędzie Skarbowym w Świnoujściu lub telefonicznie pod numerem 091 322 02 23 lub 091 322 02 24, a także na adres e-mail us3219@zp.mofnet.gov.pl.