W okresie pięciu miesięcy temat ekologii był bliski młodym ludziom zarówno w murach szkoły, jak i domu. Zaczęli od przeprowadzenia ekologicznej ankiety i wyliczenia „ekologicznego śladu”, aby następnie podjąć zobowiązania, pomagające ów ślad zmniejszyć (np. wymienić żarówki na energooszczędne, spożywać częściej obiad wegetariański czy wybierać surowe owoce i warzywa zamiast mrożonych). Kolejnym etapem był udział w rejonowym Omnibusie Przyrodniczym oraz w obchodach Dnia Ziemi, w ramach których uczniowie wykonali obrazy i przedmioty użytkowe z materiałów wtórnych, a także pojemniki na makulaturę. Kolejnym krokiem było spotkanie z przedstawicielką firmy Remondis ze Szczecina, która przybliżyła wszystkim zagadnienia związane z recyklingiem i segregacją śmieci. Były też projekcje filmów proekologicznych i tematyczne, związane z projektem, lekcje przyrody.
W czerwcu, w ramach końcowego podsumowania projektu, w głównym holu szkoły została przygotowana wystawa prac wykonanych przez uczniów w czasie trwania projektu. Cieszyła się ona dużym zainteresowaniem, zarówno ze strony oglądających, jak i samych wykonawców. Pojemniki na makulaturę wykonane przez poszczególne zespoły, znalazły stałe miejsce w klasach.
Organizatorzy projektu gratulują swoim uczniom zaangażowania w realizację zadań i życzą wytrwałości w podjętych postanowieniach na rzecz środowiska i ekologicznego stylu życia.