Do akcji przyłączają: Ottawiano, Centrala, Pizzeria Cech, 77777, hotelik Belweder, Da Grasso, Neptun, Gold i Magiczna Spiżarnia.
- Umówiliśmy się, że każdy przygotuje minimum 120 pierogów i 20 litrów barszczu, ale wiem, że wielu kucharzy chce zrobić dużo więcej – tłumaczy Robert Miecznik z restauracji Neptun.
Urzędnicy na wieść o przygotowaniach zaproponowali sponsorowanie aż tysiąca pierogów a także zakup potrzebnych do rozdawania posiłków jednorazowych talerzyków i sztućców. Miejski Dom Kultury pomaga także w organizacji przedsięwzięcia.
Robert Miecznik zdradza nam, że podobną akcję chce zorganizować także podczas Wielkanocy. W tym roku mieliśmy już okazję próbować pysznego żuru podczas akcji promocyjnej „Wyspy Wielkanocne” przygotowanej przez restauratorów i Świnoujską Organizację Turystyczną. Cieszyła się ona sporym powodzeniem. Być może w 2011 Świnoujście zasłynie aż z dwóch wielkanocnych poczęstunków - tego dla ubogich oraz tego bardziej promocyjnego. I dobrze - im więcej tym lepiej!