Gazeta.pl • Niedziela [07.11.2010, 06:56:28] • Świat

Niemiecki bank klasyfikuje swoich klientów według siedmiu profili psychologicznych

Niemiecki bank klasyfikuje swoich klientów według siedmiu profili psychologicznych

fot. istockphoto.com

Jak informuje Gazeta Wyborcza, hamburski oddział Sparkasse (Haspa) opracowywał profile psychologiczne swoich klientów w celu poprawy sprzedaży produktów.

Awanturnik, hedonista, konserwatysta, smakosz, tolerancyjny – to zaledwie kilka pozycji z listy profilów psychologicznych klientów jednego z największych banków u naszych zachodnich sąsiadów. Bank Sparkasse w Hamburgu podzielił swoich klientów na siedem profili.

W zależności od profilu klienta należało odwoływać się na przykład do wyobraźni, akcentować możliwości zysku, skalę prestiżu lub wykorzystywać lęk przed niepewną przyszłością. Wszystko po to, by skuteczniej sprzedawać ubezpieczenia i akcje.

Jak wynika z informacji NRD Info, projekt rozpoczęto już w 2007 roku.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/15846/