Organizacja imprezy poza naszym województwem okazała się strzałem w dziesiątkę. Na poznańskim rynku pojawiły się namioty w których promowały się powiaty, a dzięki latarniom morskim, scenie z molem i morskim piaskiem można było poczuć atmosferę Bałtyku. Pierwszego dnia na scenie rozbrzmiewały szanty w wykonaniu Jerzego Porębskiego, zespołu Quftry (będą również występować w Świnoujściu podczas Festynu Wielkich Żaglowców i Wiatraka), prezentował się Teatr Polski ze Szczecina oraz koszaliński Kabaret Koń Polski oraz zespół Sklep z Ptasimi Piórami. Drugi dzień to występ zespołu Łona, zespołu Pogodno i Andrzeja Smolika (rodem ze Świnoujścia). Nadmorska atmosfera ściągnęła na rynek nie tylko poznaniaków, ale i turystów odwiedzających stolicę Wielkopolski.
fot. Wydział Rozwoju Miasta
Na stoisku Świnoujścia można było otrzymać materiały promocyjne miasta, oferty ośrodków wypoczynkowych, uzdrowiskowych oraz biur turystycznych. Duża część mieszkańców Poznania zainteresowana była paradą żaglowców, która odbędzie się na świnoujskiej redzie 7 sierpnia br., tuż po zakończeniu finału regat The Tall Ships' Races w Szczecinie, a która zainauguruje świnoujski Tydzień Kultury Morskiej. Szeroka promocja tej imprezy w Polsce, o spójnej szacie graficznej, m.in. kampania bilboardowa w największych miastach Polski, w tym w Poznaniu, oraz reklama w wysokonakładowych dziennikach (Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Dziennik Zachodni, Głos Wielkopolski) spowodowały, że znaczna część odwiedzających już wiedziała o paradzie, natomiast przychodziła po szczegółowe informacje nt. tej imprezy. Specjalnie wydany program Tygodnia Kultury Morskiej rozszedł się wśród zwiedzających. Wielu z nich zapowiedziało, że odwiedzą nasze miasto właśnie w trakcie trwania tygodnia morskiego. Ponadto mieszkańcy Poznania zainteresowani byli ofertą bazy noclegowej oraz różnymi formami aktywnego wypoczynku w naszym mieście.
Kolejna, VI edycja Dni Województwa Zachodniopomorskiego, planowana jest we Wrocławiu lub Krakowie.