Dotychczas wprowadzone do eksploatacji szynobusy obsługują m.in. linie ze Szczecina do Szczecinka i Kołobrzegu. Jak dotąd te nowoczesne składy spalinowe wchodziły na, niezelektryfikowane linie. Jak jednak poinformowało biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego, analiza ekonomiczna wskazuje, że warto pomyśleć o umieszczeniu ich także na innych trasach. Dzięki temu, Świnoujście zyska prawdopodobnie w ciągu najbliższych dwóch lat bezpośrednie połączenie z Kołobrzegiem. Szynobus pojechałby w tym kierunku przez Wysoką Kamieńską i Worowo. Zachodniopomorskie szynobusy zastępują na kolejnych trasach 40-letnie pojazdy, zakupione kilka lat temu w Niemczech. Obecnie produkuje je bydgoska Pesa. 27 czerwca na dworcu głównym w Szczecinie cały zespół pojazdów zaprezentowano podróżnym. Pierwsza partia rozpoczęła obsługę połączeń właśnie ze Szczecina. Zachęcająca ekonomiczna analiza kosztów eksploatacji zachęciła Zarząd Województwa do starań o rozbudowę „floty” szyno busów.