Władze miasta, czekają jeszcze na pozytywną decyzję Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Szczecinie. Do połowy kwietnia, władze miasta spodziewają się taką decyzje uzyskać. Rozpoczęcie inwestycji wymaga zaopiniowania ze strony tej instytucji, ponieważ rejon wyspy Karsibór jest objęty ochroną w ramach programu Natura 2000, a okoliczne wyspy, stanowią rezerwat ochrony zagrożonych gatunków ptaków. Budowa ma się rozpocząć z uwzględnieniem okresów lęgowych ptaków. Po otrzymaniu decyzji z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, miasto wystąpi do Urzędu Wojewódzkiego o pozwolenie na budowę nowego mostu. Istnieje już pełna dokumentacja projektowa, dlatego po uzyskaniu wszelkich niezbędnych decyzji urzędowych, zostanie przeprowadzony przetarg, w celu wyłonienia wykonawcy mostu. Przetarg według planów, ma być ogłoszony w czerwcu, a pierwsze prace budowlane ruszą po tegorocznym sezonie letnim i mają być zakończone w roku 2012- tym.
Stary most Piastowski ma 370 metrów długości i zaledwie 420 centymetrów szerokości, dlatego obowiązuje na nim ruch wahadłowy. Budowa mostu Piastowskiego rozpoczęła się w 1964 roku, a do użytku został oddany z okazji 1000- lecia państwa polskiego, w roku 1966. Od tamtej pory jest to jedyne stałe połączenie wyspy Wolin z wyspą Karsibór. Budowa nowego mostu, ze względu na fatalny stan obecnie istniejącego, jest w tej chwili priorytetowa.
Nowy most będzie miał długość 407 metrów i szerokość 9,3 metra. Będzie posiadał jezdnię dwupasmową i chodnik dla pieszych. Wysokość mostu nad lustrem wody wyniesie 6,3 metra, dlatego swobodny ruch jachtów o masztach długości powyżej 6 metrów, nie będzie możliwy. Wygląda na to, że piękny szlak żeglarski, nurtem Starej Świny nadal pozostanie zamknięty dla większości jachtów. Ze względu na sugestię żeglarzy, władze miasta rozważały wybudowanie mostu, zawieszonego wyżej nad lustrem wody, lub budowę mostu częściowo zwodzonego, jednak takie rozwiązanie, albo realizacja wyższej położonej jezdni, kosztowałaby dwukrotnie więcej. Wartość inwestycji, realizowanej według pierwotnego projektu wyniesie około 40 mln złotych.
ArtM.