Promy cumują przy Wałach, ale to rzadkość mówi Tomasz Zieliński generalny projektant planu.
W naszym planie zagospodarowania przestrzennego przewidujemy taki terminal mówi Tomasz Klek ze szczecińskiego magistratu.
Jarosław Kotarski, prezes Unity Line, operatora który obsługuję największą liczbę połączeń ze Świnoujścia do Skandynawii uważa jednak, że szczeciński terminal powinien być nakierowany głównie na tzw. wycieczkowce, przywożące turystów do Szczecina. Dla pasażerów z głębi Polski połączenie ze Szczecina do Skandynawii nie byłoby atrakcyjne, bo zajmowałoby więcej czasu - prom do Świnoujścia płynie od 4 do 6 godzin.
Plan zagospodarowania województwa ma być przyjęty przez radnych Sejmiku we wrześniu, radna ze Świnoujścia Elżbieta Piela - Mielczarek uważa że może to zrodzić niepotrzebny konflikt pomiędzy Szczecinem a Świnoujściem.
W tym roku do Szczecina ma przypłynąć 13 wycieczkowców.