Prezentacja na szczecińskim dworcu nie jest przypadkowa. Eurosprintery mogą w przyszłości trafić m.in. do obsługi szybkiego połączenia Szczecin – Poznań. PKP planuje zatrzymać lokomotywę do stałej obsługi tej linii. Wszystko zależeć będzie jednak od wyniku rozmów z niemiecką firmą leasingową Dispolok.
W czasie testów producenta maszyna osiągała prędkość do 235 km/h jednak wiadomo, że w Polsce bardzo niewiele jest tras kolejowych, które pozwalają na bezpieczną podróż z taką prędkością. Dyrekcja PKP zakłada, że na trasie Szczecin Poznań Eurosprinter pociągnie skład z maksymalną prędkością do 200 km/h co i tak ponad dwa razy skróci czas przejazdu na tej linii. Nie jest jednak na razie pewne czy Eurosprinter bedzie stale kursował ze Szczecina.
Dyrekcja PKP PR prowadzi obecnie negocjacje z Dispolokiem Jeśli przewoźnik zdecyduje się się na zakup maszyny produkcji Siemensa jak i zwiększenie liczby posiadanych lokomotyw Bombardiera , docelowo Eurosprintery wejdą na stałe do obsługi połączenia Szczecin – Poznań.