- Wszyscy dopytywali się czy nam nie zimno – mówi Katarzyna Jesionka (na zdjęciach po lewej stornie). – Odpowiadałyśmy, że nad Bałtykiem zawsze jest gorąca atmosfera – dodaje z uśmiechem.
- Zwłaszcza w Świnoujściu, które szczyci się najszerszą plażą, najcieplejszą wodą w morzu i pięknym kąpieliskiem, które wciąż dostaje jakieś wyróżnienia, jak choćby czterokrotna Błękitna Flaga czy pierwsze miejsce w zeszłorocznym rankingu plaż organizowanym przez portal Onet – dodaje Kamila Olejarz (na zdjęciach po prawej).
Akcję pokazano w ogólnopolskich telewizjach (m.in. w programie 1 Telewizji Polskiej, TVN 24, Polsacie) a także na portalach internetowych (Onet, Interia). Relacje mogliśmy też usłyszeć były w rozgłośni Złote Przeboje i Polskim Radiu oraz RMF FM. Plażę w Karpaczu odwiedzali też dziennikarze lokalni z województwa dolnośląskiego.
Turyści zainteresowani akcją dostawali na pamiątkę pięknie wydane katalogi ze zdjęciami z polskiego wybrzeża a także specjalne gadżety ze Świnoujścia - breloczki i przypinki do karnetów na wyciągi narciarskie z napisem Świnoujście i logo miasta oraz w kształcie serca z hasłem „kocham Świnoujście”.
Akcja „Czas na Bałtyk” zorganizowana przez województwa zachodniopomorskie i pomorskie oraz Polską Organizację Turystyczną odbywa się nie tylko w Karpaczu. Podobna mini plaża usypana jest także przy stoku w Jurgowie. Tam też są hostessy w bikini. W sumie dziewczyny w obu górskich miejscowościach „opalać” się będą jeszcze do końca lutego.
Anna Starosta
Świnoujska Organizacja Turystyczna