iswinoujscie.pl • Czwartek [28.01.2010, 15:03:42] • Świnoujście
Dzień Dobry .. Tu gazoport… Polskie LNG próbuje manipulować mieszkańcami?

Brent Holland( fot. istockphoto.com
)
Od dwóch dni miła ankieterka z polskiego oddziału zagranicznej firmy Millward Brown SMG/KRC dzwoni do wybranych mieszkańców Świnoujścia pyta ich o wykształcenie, oraz zadaje serię pytań związanych z budową gazoportu. To część działań Polskiego LNG, który wynajęło w/w firmę i w ten sposób przygotowuje się do specjalnej sesji rady miasta o gazoporcie. Część z ankietowanych nie ukrywa, że ma wątpliwości co do obiektywizmu przeprowadzanych badań.
Obiecują doładowania do telefonów i upominki
- Pytania są ewidentnie podchwytliwe i w taki sposób skonstruowane, by potwierdzić, że wszyscy cieszymy się z gazoportu! Jak na pytanie czy nie chce lepszych dróg, kiedy wybudują gazoport odpowiedzieć negatywnie? Dodatkowo sposób przeprowadzania wywiadu i dobór tematów ma wywołać u rozmówcy przekonanie, że to inwestycja miodem płynąca!– mówi Pan Andrzej, jeden z mieszkańców z którym rozmawiała miła ankieterka.- Obiecują za udział w ankiecie i podanie danych doładowania telefonów komórkowych i prezenty- niech sobie w buty to schowają!- dodaje nie kryjąc irytacji Pan Andrzej. – Kochani sąsiedzi –- nie dajcie sobą manipulować!
Zamiast rekompensat walka z mieszkańcami
- Ankieta telefoniczna jest najprawdopodobniej tylko częścią działań marketingowych inwestora. Polskie LNG postępuje nieracjonalnie- miastu proponuje malowanie sal i kilka komputerów, wycofując się ze wszystkich poprzednich obietnic (finansowania Floty, rozbudowy kompleksu sportowego itd. ), a jednocześnie wydaje dziesiątki tysięcy złotych na działania, które niektórzy mogą nazwać walką z mieszkańcami i obywatelska inicjatywą! – mówi dla naszego portalu jeden pracowników agencji public relations ze Szczecina.
Polskie LNG – Nie ma żadnych prezentów
Rzecznika Polskiego LNG Justyna Bracha-Rutkowska potwierdziła, że firma zamówiła takie badania. Ankieta jest przeprowadzana na reprezentatywnej próbie 1000 mieszkańców miasta. Jedna próba kosztuje 14zł od osoby. - Zrobiliśmy to, bo - jak od początku deklarujemy - zależy nam na opinii mieszkańców Świnoujścia- twierdzi Pani Rzecznik . I dodaje- wbrew temu co opowiadają ankietowani mieszkańcy: - W trakcie tego badania nie są rozdawane ani obiecywane żadne upominki.
Przypomnijmy- Polskie LNG jej własnością GAS-Systemu, a ta jest spółką Skarbu Państwa.
źródło: www.iswinoujscie.pl

fot. Czytelnik
W dniu wczorajszym otrzymaliśmy od przedstawiciela firmy Millward Brown SMG/KRC, wykonującej w naszym mieście na zlecenie Polskiego LNG badania marketingowe, prośbę o zamieszenia wyjaśnienia, które niżej publikujemy.
Przedstawiciel w/w firmy stwierdza w przesłanym piśmie, że w naszej relacji znalazły się nieprawdziwe informacje. Pragniemy podkreślić, że takie zarzuty uważamy za bezpodstawne i absurdalne - nasz artykuł opisuje subiektywne oceny części naszych czytelników i podaje fakty.
W jednym zdaniu wyjaśnienia czytamy: „ Stanowczo oświadczamy, że w badaniu wśród mieszkańców Świnoujścia nie są proponowane respondentom żadne nagrody (…)”, aby po kilku zdania przeczytać : „że po wywiadzie niektórym respondentom proponujemy udział w innych badaniach, (…), w którym obecność jest wynagradzana”. Obiór takiej akcji wśród części ankietowanych jest jednoznaczny. A w naszym artykule nie użyliśmy tych najbardziej skrajnych opinii.
Przedstawicielom znanej i szanowanej firmy Millward Brown SMG/KRC, posiadającej swoje oddziały w najdalszych zakątkach Ziemi, np. w Chinach serdecznie dziękuje za odwiedzanie naszego portalu i gorąco Ich zapraszamy do odwiedzenia naszego pięknego miasta!
Mieszkańcy Świnoujścia swój rozum mają i samodzielnie potrafią podjąć decyzje.
----------------------------------------------------------------------
Szanowni Państwo,
W związku z zamieszczeniem w Państwa portalu artykułu, w którym podane są nieprawdziwe informacje na temat realizowanego przez nas badania, prosimy o opublikowanie poniższego wyjaśnienia.
Badanie telefoniczne realizowane przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie PLNG ma na celu określenie opinii mieszkańców Świnoujścia na temat planowanej inwestycji "Gazoport". W ankiecie pytamy się o znajomość planowanej inwestycji opisanej w sposób neutralny i nie sugerujący żadnej oceny oraz o to, czy respondent akceptuje, czy też nie tę inwestycję.
Pytanie o inwestycję:
"Zgodnie z planem rozwoju, na terenie Świnoujścia ma powstać terminal morski do odbioru skroplonego gazu - tak zwany "Gazoport". Będzie on zlokalizowany na prawym brzegu Świny, w dzielnicy Warszów, na terenie przeznaczonym pod rozwój portu. Budowa ma rozpocząć się w drugiej połowie 2010 roku i zakończyć do czerwca 2014 roku.
Proszę powiedzieć czy Pana(i) zdaniem taki projekt powinien zostać zrealizowany?"
Ponadto, aby lepiej zrozumieć motywacje zarówno ocen pozytywnych, jak i negatywnych dla projektu, przedstawiamy respondentom przykłady możliwych zalet i wad tej inwestycji i prosimy o ocenę, na ile są one w kontekście tej inwestycji dla respondenta ważne, a na ile nie (obie listy są równoliczne i odczytywane podczas badania w przypadkowej kolejności). Wyniki badania pozwolą zarówno zwolennikom inwestycji "Gazoport" w Świnoujściu, jak i jej przeciwnikom poznać opinię mieszkańców i osiągnąć kompromisowe rozwiązania. Stanowczo oświadczamy, że w badaniu wśród mieszkańców Świnoujścia nie są proponowane respondentom żadne nagrody, ani za udział, ani tym bardziej za określone odpowiedzi. Udział w badaniu jest całkowicie dobrowolny. Nieporozumienie w tej kwestii wiąże się zapewne z tym, że po wywiadzie niektórym respondentom proponujemy udział w innych badaniach, a konkretnie w naszym panelu internetowym, w którym obecność jest wynagradzana. Podkreślam, że propozycja ta jest składana po zakończeniu wywiadu tylko niektórym respondentom i nie ma żadnego związku z badaniem dotyczącym "Gazoportu". Badanie w Świnoujściu oparte jest na 1000 osobowej próbie losowej i reprezentatywnej dla mieszkańców miasta. Realizując badania instytut Millward Brown SMG/KRC spełnia restrykcyjne kryteria poprawności metodologicznej i etycznej, zarówno wg norm polskich, jaki i międzynarodowych i posiada zaświadczające to stosowne certyfikaty.
pozdrawiam,
Kuba Antoszewski
PR Manager
MillwardBrown SMG/KRC
Nowoursynowska 154a
02-797 Warszawa, Poland
----------------------------------------------------------------------