Jörgen Boße zdobył sobie uznanie za zrealizowanie projektu wyjątkowego w skali Europy. Po raz pierwszy firma zaplanowała, wybudowała, sfinansowała i objęła zarządzanie odcinkiem kolejowym mieszczącym się na terenie innego kraju.
Przedłużenie kolejki UBB możliwe było dzięki finansowemu wsparciu Unii Europejskiej (75 proc. kosztów projektu), władz landu Meklemburgii-Przedpomorza (15 proc. kosztów budowy odcinka oraz dofinansowanie pociągów kursujących na trasie do Świnoujścia). Konieczna była również ścisła współpraca polskich urzędów.
Jörgen Boße odbierając nagrodę podkreślił, że honoruje ona wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu tego przedsięwzięcia. Ocenił też, że nie miałby on żadnych szans na realizację bez przemian, które zapoczątkowała „Solidarność” w latach 80.
Od chwili otwarcia odcinka Świnoujście-Ahlbeck we wrześniu ubiegłego roku skorzystało już z niego ponad pół miliona pasażerów.
Informacja prasowa Deutsche Bahn