iswinoujscie.pl • Czwartek [27.08.2009, 08:50:02] • Świnoujście

PKP nie ma kasy biletowej na lewobrzeżu

PKP nie ma kasy biletowej na lewobrzeżu

fot. Sławomir Ryfczyński

Podróżni muszą przeprawić się promem, aby kupić wcześniej bilet na pociąg. Albo bezpośrednio przed odjazdem, z językiem na wierzchu dobiec do kasy, wyprzedzając po drodze innych.

-Dlaczego zniknęła kasa sprzedająca bilety na pociąg w lewobrzeżnej części miasta? - pytają turyści w emailach przesyłanych naszą skrzynkę redakcyjną. Warto przypomnieć, że przed laty funkcjonowało kilka takich punktów. Swego czasu PKP miało kasę przedsprzedaży przy obecnej ulicy Armii Krajowej, w pobliżu przeprawy promowej. Rezerwacją i sprzedażą biletów zajmowały się również oddziały Biura Podróży Orbis. Mało tego, kasy pojawiały się nawet w niektórych większych ośrodkach wypoczynkowych. Jak piszą czytelnicy, dziś nie ma już takiego miejsca. Dlaczego zniknęły? Czyżby sprzedaż biletów w letnim kurorcie i to jeszcze w szczycie sezonu nie opłacała się? Trudno w to uwierzyć. A może kolejowemu monopoliście nie zależy. Może działa na zasadzie, że Ci, którzy muszą i tak znajdą czas na wyprawę do kasy na dworcu PKP. Jeśli tak, to na pewno nie jest to najlepsza strategia marketingowa przewoźnika. A może brakuje tu także odrobiny troski o turystę ze strony miasta. Władze mają przecież w rękach instrumenty, które mogłyby zachęcić do utworzenia punktu rezerwacji i przedsprzedaży biletów. Takie działanie idealnie wpisało by się w strategię marketingu turystycznego Świnoujścia. Godziny stracone na wyprawę po bilet można przecież spożytkować na poznawanie miasta, korzystanie z jego atrakcji. A na tym zależeć powinno nam wszystkim, nie tylko przedstawicielom branży turystycznej... .

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/10832/