POGODA

Reklama


Wydarzenia

Stanisław Możejko • Piątek [20.03.2009, 18:44:59] • Świnoujście

Jak Janusz Żmurkiewicz tunel zaprzepaścił cz.4

Jak Janusz Żmurkiewicz tunel zaprzepaścił cz.4

fot. Urząd Miasta Świnoujście

W pierwszym odcinku przedstawiłem działania i zaniechania Janusza Żmurkiewicza, które doprowadziły do stanu, że po 30 miesiącach od podjęcia na najwyższym szczeblu decyzji o budowie tunelu pod Świną, znajdujemy się poniżej punktu wyjścia. W drugim przypomniałem swoje działania i interwencje w tej sprawie. W trzecim przypomniałem historię moich starań o budowę tunelu i dywersyjne działania SLD wobec tej inwestycji. Po pierwszym odcinku przeprowadzono na mnie polityczny atak – zapowiedź eksmisji z mieszkania, w którym od wielu lat nie mieszkam! Nazajutrz po ukazaniu się trzeciego odcinka portale opublikowały przesłany przez rzecznika prasowego Roberta Karelusa kolejny polityczny atak sygnowany przez Pełnomocnika Prezydenta Świnoujścia ds. Budowy Stałego Połączenia inż. Barbarę Michalską. Poziom tego ataku zaświadcza o braku merytorycznych argumentów.

Pani Michalska wspomina także, że posiada wszystkie dokumenty potrzebne dla uruchomienia inwestycji. Jeżeli tak, to dlaczego nikt w Urzędzie nie chce ich udostępnić? Podczas sesji Rady Miasta 26 lutego Janusz Żmurkiewicz zapowiedział, że dokumenty sporządzone przez firmę DAMART zostaną udostępnione na stronie internetowej miasta.

Z a p o w i e d z i a ł...

Według oficjalnych informacji urzedników, wersję papierową rzekomo trzyma w swoim mieszkaniu Barbara Michalska. Wstydzą się pokazać dzieło firmy znanej z projektu przebudowy ulicy Mazowieckiej? Gdy w wyszukiwarce Biuletynu Informacji Publicznej na miejskiej stronie internetowej wpiszemy DAMART lub tunel otrzymujemy wynik: podana fraza nie została odnaleziona. Czy to nie jest znamienny fakt?
Przypomnieć należy, że studium wykonalności DAMART oddał 30 listopada ubiegłego roku!
Na zdjęciu fragment miasta z lotu ptaka z preferowaną przez DAMART lokalizacją tunelu i zamiast komentarza fragment opracowania dwóch duńskich firm.
Aby pokazać amatorszczyznę autorów, zacytuję dwa fragmenty opracowania wstępnego:

1. Str. 68 ANALIZY ŚRODOWISKOWEJ:

„KORYTARZ 3 Korytarz ten zlokalizowany jest w odległości około 450 m na N od obecnej przeprawy promowej. (...). Proponowany przebieg trasy jest korzystny z uwagi na bezpieczeństwo eksploatacji trasy oraz z uwagi na niewielkie zagrożenia dla wód podziemnych, wynikające z budowy tunelu.
Wynika to z następujących faktów:
po stronie przytorskiej przebieg trasy nie koliduje z żadnym ujęciem wód podziemnych południowy kraniec półwyspu Przytór oraz półwyspu Mielin - obszary gdzie będzie miało miejsce zagłębianie się tunelu i gdzie zlokalizowany będzie plac budowy, nie posiadają użytkowej warstwy wodonośnej (istnieje tu warstwa wodonośna zdegradowana zasoleniem),warstwa wodonośna na wymienionych obszarach jest obecnie jakościowo zdegradowana poprzez brzegową infiltrację wód Świny i nie jest brana pod uwagę w bilansie zasobowym na omawianym obszarze. Końcowy fragment przeprawy po stronie zachodniej, na odcinku niezgłębionym przebiega w strefie ochronnej ujęcia Wydrzany. Pomimo braku bezpośrednich zagrożeń dla ujęcia „Wydrzany", tunel i wyjście z niego na wschodnim brzegu Świny zlokalizowane są w rejonie, z którego, jak wynika z analizy chemizmu wód wykonanej w dodatku do dokumentacji ujęcia wody „Wydrzany", następuje ingresja wód zasolonych z wód Świny. Naruszenie osadów dennych w tym rejonie może spowodować zwiększenie dopływu wód zasolonych do ujęcia.”

2. Natomiast na str. 54 części nazwanej STEŚ Etap I czytamy:

„KORYTARZ 3 (południowy) (...) Wady: potencjalnie największe oddziaływanie na zasoby wód podziemnych - przebieg w strefie pośredniej ujęcia wody „Wydrzany".

Co wynika z tych fragmentów: jest czy też nie ma zagrożenia dla ujęć wody?

Poszczególne części cytowanego opracowania redagowano w różnych składach osobowych, które nie uznały za stosowne uzgodnić między sobą, o czym piszą? Ani nawet spojrzeć na załączoną mapę stref ochronnych ujęć wody?
Ale więcej wniosków można wyciągnąć z prezentacji z 4 listopada 2008, kiedy to autorzy studium przedstawiali swój koszmarnie mizerny dorobek w ramach obowiązkowych konsultacji społecznych projektu. Pokazali tam między innymi tabelę z szacunkowymi widełkowymi (od – do) kosztami realizacji poszczególnych wariantów pokonania Świny. Przyglądając się tabeli, widzimy, że poza zupełnie odlotowym wariantem pokonania Świny tunelem w najszerszym miejscu (wariant K2W2), wybrano do realizacji wariant najgłupszy i najdroższy (K1W1) patrz zdjęcie.

W przypadku tunelu zatapianego w wariancie K3W1 kosztuje on tyle samo, co identyczny tunel w wariancie K2W1 wraz z mostem niskowodnym! Most w promocji za darmo?

Porównując ceny tuneli drążonych, można dostrzec, że według DAMARTU cena tunelu jest wprost proporcjonalna do długości. To kolejny dowód na to, ze nie mają nawet mikroskopijnej wiedzy o tunelach.
W przypadku tuneli wierconych na identycznej głębokości i w identycznych warunkach geologicznych
występuje oczywiście zmienny i zależny od długości czynnik cenotwórczy. Ale potężnym składnikiem ceny tunelu są koszty stałe: gigantyczna, o ponaddziesięciometrowym przekroju maszyna drążąca, ogromne studnie służące do umieszczenia maszyny w pozycji startowej oraz wykonywane metodą wykopu otwartego wyjazdy z tunelu.
Tak więc przy identycznych warunkach uproszczony wzór na koszty tunelu drążonego Kt wynosi

Kt = Ks + Kw x D,

gdzie Ks to koszty stałe, Kw to średni koszt wiercenia jednego metra tunelu, a D to długość wierconego tunelu.

Dla wariantu K1W1 układamy jedno równanie:

265 = Ks + 1706Kw
Dla wariantu K2W2 układamy drugie równanie:

380 = Ks + 2401Kw

Jak Janusz Żmurkiewicz tunel zaprzepaścił cz.4

fot. Stanisław Możejko

Po rozwiązaniu tego prostego układu otrzymujemy fantastyczny wynik: 165 467 EURO kosztuje metr wierconego tunelu natomiast koszty stałe wynoszą minus 17 287 720 EURO. Innymi słowy: maszynę, studnie i wyjazdy z tunelu otrzymujemy darmo plus 17 287 720 EURO dopłaty, tylko za każdy metr tunelu musimy zapłacić po 165 467 EURO!!! Tacy to wybitni fachowcy wzięli się za studium wykonalności tunelu!

Teraz chyba nikogo nie dziwi, że mimo upływu 3,5 miesiąca od oddania tego dzieła, ani GDDKiA ani miasto nie ma odwagi, aby publicznie pochwalić się tym gniotem. Ale krzyczą urbi et orbi, że mają i że jest świetne i wymaga tylko dokonania drobnych korekt...

Pomijając żałosny poziom i ceny z sufitu wzięte, wynik tego studium, czyli wskazanie tunelu w niezwykle trudnej lokalizacji, wykonywanego ryzykowną technologią, długiego na 1707m (z wyjazdami 2256m) zamiast znacznie krótszego 976m, tańszego w niekonfliktowej lokalizacji obok przeprawy Karsibór, to kolejny zastosowany sposób na zaprzepaszczenie tej inwestycji. Wierzyć się nie chce, że to tylko niekompetencja...
Zgodnie ze stwierdzeniem Barbary Michalskiej, odpowiedzialny jest Janusz Żmurkiewicz...

cdn. Stanisław Możejko


komentarzy: 98, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-98 z 98

Gość • Poniedziałek [23.03.2009, 18:30:00] • [IP: 195.117.222.***]

Wariant tunelu przy ulicy Fińskiej jest tak samo niedorzeczny jak wyłączenie z ruchu samochodowego całego Śródmieścia. Po się robi te opracowania ?

Gość • Poniedziałek [23.03.2009, 17:18:38] • [IP: 83.31.188.**]

I znowu zero merytorycznej odpowiedzi ze strony komuchów. Przyznajcie się po prostu, że nie macie argumentów i że Możejko was rozłożył tymi wyliczeniami. I jeszcze jedno: gdzie w artykule Możejki jest nienawiść? Ja tam widzę opisane fakty i podane poprawne wyliczenia. W nienawiści specjalizuja się przeciwnicy Możejki.

Gość • Poniedziałek [23.03.2009, 16:52:44] • [IP: 80.245.181.***]

p.Mozejko udaj sie pan do jakiegos specjalisty ktory potrafi oswiecac umysl i juz bedzie dobrze. Dziwie sie ze czkowiek wierzacy ma tyle nienawisci?

Gość • Poniedziałek [23.03.2009, 16:41:33] • [IP: 195.117.222.***]

Wierzę w jedno niemcy są przeciwni tej inwestycji. Boją się zwiększenia ruchu samochodowego po swojej stronie Uznamu. zatem im głupszy pomysł tym lepszy bo się nie zrealizuje.

Gość • Niedziela [22.03.2009, 18:31:46] • [IP: 83.31.189.***]

A ja powtórzyłem wyliczenia Możejki. Niewiarygodne! Nigdy nie widziałem czegoś takiego jak koszta ujemne!

Gość • Niedziela [22.03.2009, 07:42:29] • [IP: 92.42.119.***]

Serdecznie pozdrawiam wszystkich komunistów.Tylko z nami zrealizujesz swoje małe marzenie---TUNEL.

Patryk • Niedziela [22.03.2009, 07:12:11] • [IP: 83.5.144.***]

Możejko oszałamia ludzi od lat 90-tych, ten człowiek potrafi tylko wyzywać innych a sam nie potrafiący nic, dokładnie nic co on zrobił będąc prezydentem?.Z kuchcińskim szukali tylko afer i to było wszystko co potrafił.Narzekać i krytykować to tylko potrafi.Oszołom.

Gość • Sobota [21.03.2009, 21:21:13] • [IP: 148.122.196.**]

Uwazam ze Pan Stanislaw Mozejko ma racje i wytkniecie bledow ekipie prezydenta Zmurkiewicza jest sluszne i to oni powinni wyciagnac wnioski z dobrych podpowiedzi i wziasc sie wspolnie do pracy ponad wszystkimi podzialami i wybudowac tunel.Ale ekipie rzadzacej w Swinoujsciu jest tak widocznie bardzo dobrze nie widza profitow w zwiazku z budowa po drugie sa nie kompetentni i taka budowa ich przerasta.Przywilej i pierwszenstwo na prom wiec czym tu sie martwic ze reszta mieszkancow czeka w kolejkach. Pan Pomieczynski gdyby raz postal w kolejce to na pewno wspieral by budowe tunelu ale jeszcze sie trzeba na tym znac, cale zycie w polityce skakanie z parti do parti z czerwonej do zielonej ale nigdy przy budowie tunelu, to nie to co przetarg dzialki i gdzie tu sie nauczyc po prostu nie przeszkadzac i pomoc tym co sie na tym znaja Panowie i Panie zasiadajace w radzie miasta zrobcie raz cos dla miasta i mieszkancow ponad podzialami

Gość • Sobota [21.03.2009, 20:58:54] • [IP: 95.49.172.**]

"to studium sprawdzali niemcy którzy są wręcz niechetni tej inwestycji i jakoś tego nie wykryli ciekawe" - jesli jest tak, jak mowisz, ze Niemcy sa przeciw tej inwestycji, to wlasnie nie wskazanie tej bzdury byloby w ich interesie, prawda? Nie chca twoim zdaniem tunelu, wiec nie wykazuja idiotyzmu w studium.

Księga Psalmów 59:13 • Sobota [21.03.2009, 20:24:27] • [IP: 64.244.62.***]

Grzech na ich ustach: to słowo ich warg. Niech spęta ich własna pycha, za złorzeczenia i kłamstwa, które rozgłaszają.

Gość • Sobota [21.03.2009, 20:19:35] • [IP: 65.110.6.**]

Małpa z SLD nauczyła się używać języka polskiego! Małpa z SLD się uczy!

Gość • Sobota [21.03.2009, 20:15:06] • [IP: 193.200.150.***]

Człowiek z kontenera nauczył się uzywać anonimowych proxy! Człowiek z kontenera się uczy!

Gość • Sobota [21.03.2009, 19:03:26] • [IP: 65.110.6.**]

SLD to strażnicy zastoju i rozkładu w tym mieście. Gdybysmy tak raz podsumowali chronologicznie, ile już złego to dywersyjne ramię KGB niszczyło piękne szanse na rozwój miasta i dobrobyt mieszkańców...

Gość • Sobota [21.03.2009, 18:58:38] • [IP: 95.49.172.**]

Prezio=Brak Tunelu.

Gość • Sobota [21.03.2009, 18:44:27] • [IP: 83.11.134.**]

Sądząc po odpowiedziach to sam p.Możejko tu występuje. Panie Stanisławie proszę pomórz w budowie tego tunelu ja zostawiłem już siedem miesięcy swojego życia w kolejce na promy jeżdżę codziennie do pracy. Mało mnie interesuje kto bardziej przyczyni się do wybudowania tego tunelu tylko nie wkładaj pan kija w szprychy. Powalcz pan żeby było a nie udowadniaj dlaczego nie ma.

Gość • Sobota [21.03.2009, 18:12:44] • [IP: 95.49.172.**]

Raport niemiecki wymienia tylko NIEKTÓRE z błędów, przekłamań i bzdur zawartych w tym żałosnym pseudostudium. A takich bzdur jest więcej, ta z" ujemnymi kosztami" jest jeszcze dość łagodna...

Gość • Sobota [21.03.2009, 17:54:30] • [IP: 83.11.134.**]

"Myślę że ty masz kłopoty z rozumieniem tekstu pisanego. Przeczytaj kilka razy powoli analizę Pana Możejko. Chyba potrafisz rozwiązać proste równanie z dwiema niewiadomymi i samodzielnie przekonać się, że to sprawdzone skorygowane studium głosi takie bzdury jak UJEMNE KOSZTY" - to studium sprawdzali niemcy którzy są wręcz niechetni tej inwestycji i jakoś tego nie wykryli ciekawe.

Gość • Sobota [21.03.2009, 17:52:13] • [IP: 83.11.134.**]

Co z tego że on to analizuje i wytyka błędy na poziomie studium kiedy to nie on decyduje o przyznaniu środków finansowych jest jak robotnik pracujący na budowie który krytykuje decyzje prezesa firmy zatrudniającej kilka tysięcy ludzi bo ja znam sie lepiej. Na czym na finansach lepiej od księgowych na budowaniu lepiej od inżynierów i projektantów budowlanych jakie możejko ma doświadczenie i wiedzę żeby oceniać to studium które jest (na stronie internetowej miasta). Tym co osiągnął pokazuje jakim jest specjalistą. Jego budowanie tunelu polegało na tym że pokazał się z Maciejem Giertychem ze szpadlami jak zaczynają kopać tunel. Po prostu ignorant mający za nic procedury których trzeba przestrzegać.

Gość • Sobota [21.03.2009, 17:37:41] • [IP: 95.49.172.**]

Myślę że ty masz kłopoty z rozumieniem tekstu pisanego. Przeczytaj kilka razy powoli analizę Pana Możejko. Chyba potrafisz rozwiązać proste równanie z dwiema niewiadomymi i samodzielnie przekonać się, że to sprawdzone skorygowane studium głosi takie bzdury jak UJEMNE KOSZTY?

Gość • Sobota [21.03.2009, 17:08:04] • [IP: 65.110.6.**]

A teraz chór emerytowanych oficerów politycznych Ludowego Wojska Polskiego pod batutą agenta WSI Roberta K. wykona dla Państwa zestaw Czerwonych Szlagierów, w tym takie hity jak rzewne ''Jak miasto nam pięknieje'' czy też dramatyczne ''Cegiełki''. Jeśli odzew publiczności będzie wystarczająco entuzjastyczny, dodatkowo zostanie odśpiewany przebój ''Rozbrajanie miny''. Sponsorem koncertu jest Władimir Wiedernikow.

Gość • Sobota [21.03.2009, 17:07:08] • [IP: 95.49.172.**]

czego to dowodzi, matołku z pzpr? że ktoś tam u was potrafi czytać?

Gość • Sobota [21.03.2009, 17:05:41] • [IP: 83.11.134.**]

"DO GOŚCIA • Sobota [21.03.2009, 10:11] • [IP: 83.11.134.**] " Pyskują, pyskują mądrują się o koncepcjach a kluczem jest finansowanie i o to stara się zarząd miasta." CHŁOPIE, PODSTAWĄ DO STARAŃ O INANSOWANIE JEST WIARYGODNE STUDIUM WYKONALNOŚCI, A TEGO NIE MA, ZROZUMIANO??" - Kto stwierdził że tego studium nie ma ja czytałem że jest i do tego skorygowane przez dwie czy trzy firmy. Po co piszesz głupoty. Myślę że ty masz kłopoty z rozumieniem tekstu pisanego. Przeczytaj kilka razy powoli odpowiedź Pani Michalskiej.

Gość • Sobota [21.03.2009, 17:04:45] • [IP: 193.200.150.***]

czego to dowodzi, matołku z kontenera? że ktoś tam u was potrafi pisać?

tinyurl.com/yqbpb6 • Sobota [21.03.2009, 16:39:57] • [IP: 95.49.172.**]

Coś dla nudnych czerwonych komunistycznych ceglarzy: tinyurl.com/yqbpb6

Gość • Sobota [21.03.2009, 14:28:59] • [IP: 80.245.182.***]

I pomyśleć, że grobla- estakada przez zalew zmniejszająca odległość do Szczecina (przez Dobieszczyn) aż o 50 km i kosztująca zaledwie 120- 130 mln euro (1km estakady kosztuje tyle co 1 km autostrady czyli 10 mln euro) jako inwestycja transgraniczna z udziałem Polaków i Niemców przegrywa z tunelem przyłączającym Przytur i Warszów do Świnoujścia. Ot ruska polityka.

Gość • Sobota [21.03.2009, 14:07:01] • [IP: 91.149.55.***]

Do - Gość • Sobota [21.03.2009, 11:56] • [IP: 88.156.232.***] Zgadzam się z Tobą, że w obecnej sytauacji każdy z nas mając odmienne zdanie na temat naszego miasta, czy pogody - przez możejkę jest wyzywany od komuchów, ubeków, czerwońców itp. nienawiść przemawiająca przez tego człowieka jest przerażająca!! A tych jego kilku przydupasów ciągle piszących z tych samych numerów ip. a podających różne nicki prosiłbym już o darowanie sobie tych marnych komentarzy!!

Gość • Sobota [21.03.2009, 13:57:45] • [IP: 91.149.55.***]

Łatwo jest udowodnić, że tak naprawdę Pan Możejko jest sabotażystą tunelu ? próbuje zrazić do jego realizacji ludzi, którzy rzeczywiście mogą i potrafią to przedsięwzięcie zrealizować, po to, aby ukryć swoją niekompetencję i dawną porażkę (to tak jak z małym pieskiem - jest bezradny, przestraszony to głośno ujada, ale nic z tego nie wynika, oprócz hałasu). Robi to wyłącznie z prywatnych pobudek, aby utrzymać się u władzy jako polityk, swoimi płytkimi merytorycznie artykułami chcąc przekonać do siebie resztki wyborców i to jest jego jedyny cel. 1000000000 % PRAWDY!!TERAZ Z NIECIERPLIWOŚCIĄ CZEKAMY NA KOLEJNE CZĘŚCI MARNYCH WYPOCIN

Gość • Sobota [21.03.2009, 13:50:16] • [IP: 95.49.172.**]

DO GOŚCIA • Sobota [21.03.2009, 10:11] • [IP: 83.11.134.**] " Pyskują, pyskują mądrują się o koncepcjach a kluczem jest finansowanie i o to stara się zarząd miasta." CHŁOPIE, PODSTAWĄ DO STARAŃ O INANSOWANIE JEST WIARYGODNE STUDIUM WYKONALNOŚCI, A TEGO NIE MA, ZROZUMIANO??

Gość • Sobota [21.03.2009, 13:16:40] • [IP: 92.42.118.***]

buhaha gość [IP: 80.245.184.***] rewelacja ;D

Gość • Sobota [21.03.2009, 13:08:39] • [IP: 80.245.184.***]

Odc 5 - Jak Stanisław Możejko tunel za cegiełki wykopał.

Gość • Sobota [21.03.2009, 12:46:05] • [IP: 88.156.232.***]

To żle że tunel miałby być prawie w centrum z obydwu stron ?? nie to nie sabotażyści to kretyni. Ja nawet nie śniłem że przy tak daleko posuniętej zabudowie można będzie jeszcze się tak fajnie (w pasować)

Gość • Sobota [21.03.2009, 12:34:39] • [IP: 88.156.232.***]

Co ty wiesz o komuchach gówniarzu.

Gość • Sobota [21.03.2009, 12:15:38] • [IP: 83.21.126.***]

Postkomunistyczna CZERŃ nie potrafi sformułować ani jednego zdania merytorycznego i okazują jedyną swoją specjalność: rzut jadem!

Gość • Sobota [21.03.2009, 12:01:39] • [IP: 80.54.123.**]

Stasiu a może Ty ten tunel zbudujesz?Cegiełki już masz! Będzie taniej.

Gość • Sobota [21.03.2009, 11:56:55] • [IP: 88.156.232.***]

Kiedyś jak mijałem pana Możejkę na ulicy, to pozdrawiałem go słowami dzień dobry panie prezydencie, dzisiaj już nie... chociaż z mulnikiem ma rację, ale sztuką jest odejść z klasą a nie w każdym kto ma inne w DANYM temacie zdanie widzieć ubeka.

Gość • Sobota [21.03.2009, 11:53:20] • [IP: 83.11.134.**]

Chciałbym przeczytać ostatni odcinek

Gość • Sobota [21.03.2009, 11:29:13] • [IP: 83.21.126.***]

Gość • Sobota [21.03.2009, 08:55] • [IP: 80.245.179.***] PRZECZYTAJ ODCINEK PIERWSZY

Gość • Sobota [21.03.2009, 11:28:57] • [IP: 90.184.75.***]

Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin

Gość • Sobota [21.03.2009, 11:28:45] • [IP: 83.21.126.***]

Gość • Sobota [21.03.2009, 08:55] • [IP: 80.245.179.***] PRZECZYTAJ ODCINEK DRUGI

Gość • Sobota [21.03.2009, 11:28:44] • [IP: 87.99.3.***]

Podziwiam poziom tej dyskusji z Poznania.

Gość • Sobota [21.03.2009, 11:27:48] • [IP: 83.21.126.***]

Gość • Sobota [21.03.2009, 08:55] • [IP: 80.245.179.***] PRZECZYTAJ ODCINEK TRZECI

Gość • Sobota [21.03.2009, 11:26:36] • [IP: 83.21.126.***]

SKANDAL- wybranie najdroższej wersji tunelu jest nieodpowiedzialne i uwali tą inwestycję! To dywersja!

Gość • Sobota [21.03.2009, 10:23:12] • [IP: 83.11.134.**]

Czy osoby które wykrzykują o komuszkach (co w dzisiejszych czasach to nawet nie wiadomo co znaczy pozatym że ma kogoś obrazić) mogą porównać co za okresu swojej prezydentury zrobił p.Możejko a co zrobił p.Żmurkiewicz. Może to porównajmy. Porównajmy może jeszcze w jakiej sytuacji życiowej jest każdy z panów (jeden z długami i nakazem eksmisji)

Gość • Sobota [21.03.2009, 10:15:08] • [IP: 88.156.233.**]

W podobnym tonie Możejko zarzucał kilka lat temu Marynarce Wojennej podrzucanie min. Skończyło się jak zawsze za co się on bierze, wielkim wstydem dla miasta.

Gość • Sobota [21.03.2009, 10:11:13] • [IP: 83.11.134.**]

Pyskują, pyskują mądrują się o koncepcjach a kluczem jest finansowanie i o to stara się zarząd miasta. A wyszukiwanie wad w koncepcji jest biciem piany bo dopiero w trakcie projektowania dopracowuje się szczegóły. Informacje o stanie zaawansowania inwestycji są na stronie UM. A pan panie radny weż się do roboty i nie polkazuj dlaczego nie da się wybudować tylko walcz w środowisku politycznym o poparcie i finansowanie.

Gość • Sobota [21.03.2009, 10:08:13] • [IP: 193.200.150.***]

Radio" Wolny KOntener" znowu nadaje

Gość • Sobota [21.03.2009, 09:26:44] • [IP: 80.245.183.***]

Robaki lewaki, robactwo lewactwo.

Gość • Sobota [21.03.2009, 08:55:01] • [IP: 80.245.179.***]

czekam na fakty co faktycznie zrobił od 1996 pan Stanisław Możejko - organizator i działacz Społecznego Komitetu Budowy Tunelu pod rzeką Świną, łączącego wyspę Uznam i Wolin.

Gość • Sobota [21.03.2009, 08:38:03] • [IP: 83.11.136.**]

Jaka szkoda ze niebedzie tunelu.tylko plakac

Naczelny Kąsacz Jadowy • Sobota [21.03.2009, 08:30:39] • [IP: 80.245.183.***]

Jaka dziwna luka w tym życiorysie żmura, urodził się w 48 a jego historia rozpoczyna sie w 73... to dowód na to że jest oszustem. A żona zyta miala tatusia politruka i dzięki niemu żmur jest tym kim jest.

Gość • Sobota [21.03.2009, 06:26:14] • [IP: 83.5.179.**]

To nie o kolory chdzi, ale o to co mają w głowie. Jak jest nasr..., to nic nie pomoże.

Gość • Sobota [21.03.2009, 01:13:18] • [IP: 92.241.212.***]

Łatwo jest udowodnić, że tak naprawdę Pan Możejko jest sabotażystą tunelu – próbuje zrazić do jego realizacji ludzi, którzy rzeczywiście mogą i potrafią to przedsięwzięcie zrealizować, po to, aby ukryć swoją niekompetencję i dawną porażkę (to tak jak z małym pieskiem - jest bezradny, przestraszony to głośno ujada, ale nic z tego nie wynika, oprócz hałasu). Robi to wyłącznie z prywatnych pobudek, aby utrzymać się u władzy jako polityk, swoimi płytkimi merytorycznie artykułami chcąc przekonać do siebie resztki wyborców i to jest jego jedyny cel.- Fragment odpowiedzi Pełnomocnika Prezydenta Świnoujścia ds. Budowy Stałego Połączenia inż. Barbary Michalskiej na zarzuty zawarte w artykule „ Jak Janusz Żmurkiewicz tunel zaprzepaścił…” autorstwa Stanisława Możejki

Gość • Sobota [21.03.2009, 01:08:32] • [IP: 80.245.183.***]

nie" hu.." ale" chu.." jesli już, czerwony analfabeto

Gość • Sobota [21.03.2009, 01:05:13] • [IP: 92.241.212.***]

ten co pisał, że chce na prezydenta stacha trochę przesadził - to był cios poniżej pasa - wyzywajcie nas od czerwonych i hu... wie co jeszcze ale takich rzeczy już pisać nie powinniście...

Gość • Piątek [20.03.2009, 23:32:34] • [IP: 80.245.183.***]

Prezio nie odpowie. Karaluch nie odpowie. Odwagi nie mają ani argumentów.

Gość • Piątek [20.03.2009, 23:30:53] • [IP: 88.156.232.***]

Jak Żmurkiewicz tunel zaprzepaścił... Czyli Świnoujście pogodziło się że pieniędzy nie będzie ?? ODPOWIEDZ SABOTAŻYSTO !! TAK CZY NIE ??

DEBATA!!! • Piątek [20.03.2009, 22:58:05] • [IP: 80.245.183.***]

Niech absolwent Żmurkiewicz zmierzy się w debacie na żywo z Możejką w telewizji. Temat: TUNEL. Jak myslicie, kto będzie miał więcej do powiedzenia konstruktywnego?

Gość • Piątek [20.03.2009, 22:56:35] • [IP: 80.245.190.**]

u wanna sex?

Gość • Piątek [20.03.2009, 22:31:07] • [IP: 195.117.222.*]

[20.03.2009, 21:54] • [IP: 95.41.90.***]"Żona – Zyta, prowadzi praktykę lekarską. Córka – Edyta, magister prawa, sędzia Sądu Rejonowego w Poznaniu" - to ze strony miasta. Nic tu nie ma o oponiarni, jest tylko o praktyce lekarskiej. No i wiadomo dlaczego wasz guru jest zawsze" niewinny".

Gość • Piątek [20.03.2009, 22:15:34] • [IP: 80.245.183.***]

Doskonałe bramki-samobóje w wykonaniu SLD! Każdy jadowity komentarz to dodatkowy argument wykazujący, że w kwestii tematu nie ma ten gang NIC do powiedzenia. A Możejko wykazał niewtajemniczonym MATEMATYCZNIE, że rzekome opracowanie DAMARTu to czysty bubel. Kto nie wierzy, niech sam zajrzy do tabelki z tego opracowania i ujrzy na własne oczy jedyne chyba w historii cywilizacji UJEMNE KOSZTY! Jak to wyjaśnicie, eseldowcy?

Gość • Piątek [20.03.2009, 22:11:53] • [IP: 93.94.188.**]

Obojętnie czy to dotyczy Pana Możejki, czy Pana Żmurkiewicza...komenty wchodzące na priv...to tylko pudelek.pl...to juz zenada.Dobra -napiszecie osoby publiczne...ale toaleta tez jest publiczna...Zakład Opieki Zdrowotnej tez publiczny...ale są granice!!Chamstwo, wyzwiska...itd...są w paragrafach...więc. ...

Gość • Piątek [20.03.2009, 22:06:06] • [IP: 93.94.188.**]

Taaaaak, moze jeszcze napiszcie jaką zupkę Pan Prezydent lubi jadać?Jaki materacyk ma w łóżku?Jak kicha...czy zasłania usta czy też nie...hahahaha.Żal.pl///Pudelek poprostu wymieka;)

Gość • Piątek [20.03.2009, 22:05:10] • [IP: 213.158.196.**]

CZASEM WYKSZTAŁCENIE NA NIEWIELE SIE ZDA JAK SIĘ BALOWAŁO NA PRZYKŁAD-- CZEGO NIE ZARZUCAM BO NIEWIEM ALE WYSTARCZY ZE SIĘ MA MARZENIA I PASJE I MOŻNA SIE WIELE NAUCZYĆ I ZGŁĘBIC WIEDZĘ CO PO TYM I INNYCH ARTYKUŁACH WIDAĆ. POWODZENIA ZYCZE PANU PANIE STANISŁAWIE I ZWYCIESTWA Z TYM PLUGASTWEM ZAKLAMANYM!

Gość • Piątek [20.03.2009, 21:58:39] • [IP: 193.200.150.***]

No to wklej teraz coś o wykształceniu twojego konenerowego idola

Gość • Piątek [20.03.2009, 21:56:21] • [IP: 95.41.90.***]

Wydziale Inżynieryjno-Ekonomicznym Transportu Politechniki Szczecińskiej - To nie wydzial Budownictwa koledzy!

Gość • Piątek [20.03.2009, 21:54:57] • [IP: 95.41.90.***]

Janusz Żmurkiewicz (ur. 25 lipca 1948 w Szczecinku) – polski polityk i samorządowiec, od 2002 prezydent Świnoujścia. Absolwent Technikum Mechaniczno-Energetycznego w Szczecinie, ukończył następnie studia na Wydziale Inżynieryjno-Ekonomicznym Transportu Politechniki Szczecińskiej. W latach 1973-1975 był kierownikiem działu w przedsiębiorstwie budowlanym, następnie objął stanowisko kierownika wydziału w urzędzie miejskim w Świnoujściu. W latach 1984-1989 zajmował po raz pierwszy stanowisko prezydenta tego miasta. Od 1991 prowadził własną działalność gospodarczą. W bezpośrednich wyborach samorządowych w 2002 został wybrany na urząd prezydenta Świnoujścia. W 2006 skutecznie ubiegał się o reelekcję, wygrywając wybory już w pierwszej turze. Należy do Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Żonaty (żona Zyta), ma córkę Edytę.

Gość • Piątek [20.03.2009, 21:15:40] • [IP: 93.94.185.***]

co z tego że jest po politechnice jak kradnie kase i ciemnote ludziom wciska

Gość • Piątek [20.03.2009, 21:15:24] • [IP: 80.245.183.***]

ile trzeba zaplacic by technologie ustalono na wiercenie zamiast zatapiania?

Gość • Piątek [20.03.2009, 21:14:53] • [IP: 80.245.183.***]

wyzywam was komuchy - podajcie choć JEDEN MERYTORYCZNY kontrargument! JEDEN! Bez cegiełek, min, kontenerów i innych jadów z karaluchowego zestawu. MERYTORYCZNIE. Mówi wam coś to słowo?

Gość • Piątek [20.03.2009, 21:13:14] • [IP: 92.42.116.**]

ile trzeba zaplacic zeby umiescic tutaj swoj art ?

Gość • Piątek [20.03.2009, 21:12:28] • [IP: 80.245.183.***]

Niech absolwent Żmurkiewicz zmierzy się w debacie na żywo z Możejką. Temat: TUNEL. Jak myslicie, kto będzie miał więcej do powiedzenia konstruktywnego?

Gość • Piątek [20.03.2009, 21:10:43] • [IP: 80.245.178.***]

Prezydent Zmurkiewicz jest absolwentem Politechniki Szczecinskiej, natomiast Mozejko jakiejs bezmaturalnej wieczorowki. Czy sa potrzebne komentarze ?

Gość • Piątek [20.03.2009, 21:10:39] • [IP: 93.94.185.***]

chcemy stanisława możejke na prezydenta to jest naprawde uczciwy człowiek ze świecą takich szukać

Gość • Piątek [20.03.2009, 21:08:59] • [IP: 213.158.196.**]

mieszkańcy miasta powinni zażądać natychmiastowego zdania relacji z postępu prac nad dokumentacją na najbliższej sesji, Co to cholera prywatny folwark prezydenta? udają że pracuja i w końcu zostawią nas z niczym ! Forsa na terminal gazowy tez ma krótki termin na wykorzystanie bo przepadnie! potrafi tylko jak turek na rynku kupczyć gruntami a o prwdziwych męskich wyzwaniach pojecia niema. do roboty !!

Gość • Piątek [20.03.2009, 21:05:42] • [IP: 80.245.176.***]

OJEJKU JEJKU przesada z tymi artykułami tutaj, DAJCIE SPOKÓJ !!

Gość • Piątek [20.03.2009, 20:51:45] • [IP: 83.31.173.***]

Nie zgadzam się że zaprzepaścił. Raczej nie potrafił. Przecież wylot tunelu, drogi będzie prawie na działke szwagra. Tereny te będą bardziej wartościowe.

Gość • Piątek [20.03.2009, 20:49:28] • [IP: 92.42.114.*]

Stachu daj se już spoko i tak nikt nie czyta twoich żali.Odwiedz nas czasem w Międzyzdrojach.

Gość • Piątek [20.03.2009, 20:22:40] • [IP: 83.31.185.**]

Do przydupników Żmura: poziom publikacji Możejki was nieskończemie przerasta i obnaża, pozostaje wam tylko wylewanie żółci!

Gość • Piątek [20.03.2009, 20:17:34] • [IP: 83.31.185.**]

Zawsze było jasne, że jak w mieście będą rządzić SLD-owcy, to tunel zablokują. Im pasuje izolacja od rezsty kraju. Podobnie jest na Sycylii

Gość • Piątek [20.03.2009, 20:12:38] • [IP: 193.200.150.***]

najbardziej przerażające jest to cdn. na końcu. Człowiek - kontener ma jeszcze wiele do powiedzenia

tinyurl.com/yqbpb6 • Piątek [20.03.2009, 20:06:37] • [IP: 83.31.185.**]

Coś dla czerwonych komunistycznych ceglarzy: tinyurl.com/yqbpb6

Gość • Piątek [20.03.2009, 20:05:59] • [IP: 83.31.185.**]

"on bredzi" ? - wyzywam was komuchy - podajcie choć JEDEN MERYTORYCZNY kontrargument! JEDEN! Bez cegiełek, min, kontenerów i innych jadów z karaluchowego zestawu. MERYTORYCZNIE. Mówi wam coś to słowo?

Gość • Piątek [20.03.2009, 20:05:17] • [IP: 93.94.186.**]

Stachu lepiej oddaj forsę za cegiełki na tunel i będziemy kwita.

Gość • Piątek [20.03.2009, 20:04:14] • [IP: 83.31.185.**]

"Miasto nam pięknieje" - CHYBA NEKROPOLIA!

Gość • Piątek [20.03.2009, 20:04:02] • [IP: 83.11.63.***]

O jezu znowu on!!.bredzi

Gość • Piątek [20.03.2009, 19:52:49] • [IP: 80.245.186.**]

ZA RZĄDÓW ŻMURA-ZE ŚWINOUJŚCIA CORAZ WIĘKSZA DZIURA

Gość • Piątek [20.03.2009, 19:49:10] • [IP: 91.199.250.*]

Po pierwszym odcinku przeprowadzono na mnie polityczny atak – zapowiedź eksmisji z mieszkania, w którym od wielu lat nie mieszkam! - to je zdaj do miasta i spłać zadłużenie jak inni eksmitowani

Gość • Piątek [20.03.2009, 19:46:06] • [IP: 217.97.199.*]

Jeszcze będzie o kntynerze tylko nic o tunelu.Wasza wiedza kończy się na tym co Wam powie Żmurkiewicz. Zero smodzielnego myślenia, tak jak radnych SLD i przystawek

Gość • Piątek [20.03.2009, 19:41:27] • [IP: 193.200.150.**]

Wziąłbyś się człowieku za remont kontenera...

Gość • Piątek [20.03.2009, 19:40:56] • [IP: 217.97.199.*]

Zaraz bedzie" straciliśmy 150 miejsc pracy"komuszki piszemy to rozkaz

Gość • Piątek [20.03.2009, 19:39:09] • [IP: 217.97.199.*]

Zaraz będzie " A miasto nam pięknieje"

Gość • Piątek [20.03.2009, 19:34:12] • [IP: 62.21.6.**]

zieeef

tinyurl.com/yqbpb6 • Piątek [20.03.2009, 19:31:58] • [IP: 80.245.183.***]

Coś dla czerwonych komunistycznych ceglarzy: tinyurl.com/yqbpb6

Gość • Piątek [20.03.2009, 19:31:11] • [IP: 80.245.183.***]

Coś dla komunistycznych ceglarzy: tinyurl.com/yqbpb6

Gość • Piątek [20.03.2009, 19:29:03] • [IP: 80.245.186.**]

Te artykuły zaczynają mnie nudzić... Ile można?

Gość • Piątek [20.03.2009, 19:28:27] • [IP: 217.97.199.*]

Ja się zastanawiam kiedy Wy przestaniecie komuszki o tych cegiełkach.Jak brak argumętów to zaczyna się zmiana tematu.Propaganda urbana.

Gość • Piątek [20.03.2009, 19:11:43] • [IP: 88.156.232.**]

hmm a ja cały czas zastanawiam się gdzie jest kasa, którą zapłaciłam za cegiełki rozprowadzane przez p. Możejkę na budowę tunelu... i zastanawiam się kiedy on wreszcie skończy to już jest nuuuuudne

Gość • Piątek [20.03.2009, 19:01:21] • [IP: 80.245.183.***]

Możejko na matematyce się zna, ale nie na układzie - te" ujemne koszta" to dola dla lokalnych towarzyszy - proste?

Oglądasz 1-98 z 98
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Od wtorku do niedzieli pulsujące serce w centrum miasta przypomina o zbliżającym się finałowym finale WOŚP ■ 5 marca w Świnoujściu rusza kwalifikacja wojskowa. W tym roku kwalifikacji wojskowej podlegają przede wszystkim mężczyźni urodzeni w roku 2006. Dotyczy to także mężczyzn z roczników 2001 – 2005, którzy nie byli jeszcze na kwalifikacji. Przypominamy, że kwalifikacja nie jest poborem do wojska, tylko polega na nadaniu kategorii przydatności do służby. Kończy się ona wydaniem zaświadczenia o uregulowanym stosunku do służby wojskowej. Kwalifikacja wojskowa w Świnoujściu będzie przeprowadzona od 5 marca do 14 marca 2025 roku w Hoteliku przy Amfiteatrze, wejście od ul. Matejki ■ Rozpoczęły się prace nad budową ulicy Nowojachtowej w Świnoujściu, która ma połączyć ulice Jachtową i Uzdrowiskową. Inwestycja budzi wiele emocji, a zdania mieszkańców są mocno podzielone. Powód? Droga przebiega przez mocno zadrzewiony teren parkowy, graniczący z Parkiem Zdrojowym, stanowiący naturalne schronienie dla licznych zwierząt, takich jak sarny, lisy czy króliki, oraz pełniącym funkcję naturalnego filtra powietrza dla Świnoujścia ■