Zarząd ZMPSiŚ SA postanowił jako pierwszy w Polsce inwestor, zapewnić rzeczywisty i kompletny wgląd w treść raportu za pośrednictwem specjalnie stworzonego w tym celu portalu konsultacji społecznych: http://www.portzewnetrzny.pl. Proponowaną nowością jest także szansa bezpośredniego zweryfikowania wątpliwości przy pomocy zawartego na stronach portalu formularza, za pomocą którego, można zadać pytania, a twórcy portalu dbają o szybkie udzielenie i zamieszczanie odpowiedzi na stronach portalu.
Budowa nabrzeża wraz z estakadą jest zasadniczym elementem inwestycji, która jest zgodna z polityką energetyczną państwa do 2025r., Nabrzeże zostało zaprojektowane tak, aby umożliwić bezpieczną eksploatację podczas podejścia, postoju i rozładunku statków do przewozu LNG o pojemności ładunkowej od 120 000 m3 do 216 000 m3 oraz maksymalnej całkowitej długości 315 m, maksymalnej szerokości 50 m i maksymalnym zanurzeniu 13,5 m.
Realizacja tak dużej inwestycji związana jest z pojawieniem się obaw społeczności lokalnej, które wynikają głównie z niedoinformowania bądź negatywnej kampanii dezinformacyjnej prowadzonej przez przeciwników przedsięwzięcia.
Naszym zdaniem informacja o stanie środowiska i wszelkich zmianach, jakie mogą zachodzić w ramach wdrażania inwestycji, powinny być własnością publiczną, jako element tzw. uczestnictwa społecznego. Serwis internetowy, jako łącznik między obywatelami a inwestorem, może być niezwykle pomocnym instrumentem dla wypracowania dobrych relacji między stronami. Zachowując zasady jawności, równości i otwartości, tj. czynników niezbędnych do prawidłowego przeprowadzenia konsultacji społecznych, zastosowanie mediów elektronicznych umożliwi stały monitoring przeprowadzanych działań inwestora, z drugiej zaś strony, stworzy możliwość poznania opinii społecznej.
Zapraszamy do korzystania z portalu !
Wojciech Sobecki
rzecznik prasowy
Zarządu Morskich Portów
Szczecin i Świnoujście S.A.
jasne lobby działa i żadnen profesor czy jakiś wybitny naukowiec nie skrytykuje budowy bo może się narazić...
dziekuje zapoznalem sie jestem za budowa terminalu
Raport jest taki jak sobie życzy zleceniodawca. On płaci i wymaga. Jak będzie chciał to profesory udowodnią, że terminal wpłynie pozytywnie na środowisko.
Do gościa z 1425.Nie czuję się obrażony za tego debila.W dawnej i dzisiejszej Polsce wieśniak nie mógł obrazić Szlachcica lub Pana a gdy nierozważnie zbytnio zbliżył się mógł być posiekany szablą.Kompletnie nic nie zrozumiałeś z tego co napisałem, no ale do tego trzeba mieć iloraz inteligencji trochę ponad 10.
to moze ty mi oddasz 50 % tego co zarabiasz za to ze mozesz chodzic po chodniku przez 5 lat a pozniej 30% debil jestes i tyle
Kiedyś 34 lata temu wybrałem do życia to miasto, dla jego walorów środowiskowych.Pracuję na morzu.Ja wiem jak potęzny to statek 315 m i jakie musi być wybudowane otoczenie aby mógł zawinąć do portu a brak pieniędzy na pogłębienie toru wodnego do Sczecina.Ten terminal to potęga do zaopatrywania połowy Europy.Zagrożenie dla miasta.Czy pieniądze zostaną w gmnie?Chyba nie.Na całym świecie porty są bogate bo z faktu przewozu ładunków niebezpiecznych opłaty zostają w porcie.U nas dostanie Szczecin i potem rozdzieli.Proponuję interes za moją zgodę na budowę terminalu, mianowicie 50% wartości terminalu ma wpłynąc odrazu do kasy miasta i potem przez 50 lat co roku 30% dochodów terminalu także do kasy miasta. Taniej wychodzi ułożenie sobie przyjaznych stosunków z narodami rosji-będzie gaz.Którędy będziemy wozili ten gaz i czym.Może starym taborem kolejowym przez Szczecin, Poznań, może drogami przez osiedla.Dla kogo?dla POLIC, może dla nieistniejącej stoczni, może dla kilku samochodów.Co z tunelem?Co z elektrownią atomową?
dziękuję, zapoznam się :)