W ostatnich tygodniach tunel w Świnoujściu był regularnie zamykany w godzinach nocnych najczęściej od 23.00 do 5.00 nie tylko przez kilka dni z rzędu, ale również z zapowiedzią kolejnych zamknięć w następnym tygodniu. To sytuacja, która dla wielu mieszkańców stała się uciążliwa, a dla części także niepokojąca.
Tunel jest dziś podstawowym połączeniem wysp Uznam i Wolin. Jego zamknięcie oznacza konieczność korzystania z przepraw promowych, które nocą kursują rzadziej.
Redakcja iswinoujscie.pl zwróciła się do Urzędu Miasta z pytaniami: co dokładnie było powodem tak częstych zamknięć tunelu, jakie prace były realizowane.
W odpowiedzi Biuro Informacji i Konsultacji Społecznych Urzędu Miasta Świnoujście przekazało oficjalne stanowisko, które publikujemy w całości:
„Tunel zamykany jest głównie na potrzeby Generalnego Wykonawcy, który kończy prace budowlane, a także wykonuje czynności w ramach zgłoszeń gwarancyjnych. Ważnym powodem są również skomplikowane instalacje techniczne, wymagające wnikliwego i specjalistycznego działania autoryzowanych serwisów oraz Działu Utrzymania Tunelu (DUT), realizującego zadania wynikające z obowiązujących umów.
Tunel jest jednonawowy (jednorurowy), nie ma możliwości skierowania ruchu na drugą nitkę. W związku z tym ruch odbywa się wahadłowo, a czasowe zamknięcia stosuje się wyłącznie w zakresie niezbędnym do spełnienia obowiązujących wymogów technicznych i przepisów.
Bezpieczeństwo użytkowników tunelu jest priorytetem, dlatego odstępstwa w tym zakresie są niedopuszczalne. Wnioski o całkowite zamknięcia tunelu są szczegółowo analizowane i ograniczane do absolutnego minimum czasowego.”
Z wyrazami szacunku,
Beata Olszewska
Inspektor
Biuro Informacji i Konsultacji Społecznych
Urząd Miasta Świnoujście
Choć odpowiedź wyjaśnia formalne powody zamknięć, mieszkańcy nadal pytają, dlaczego prace wymagające całkowitego wyłączenia tunelu muszą być realizowane tak często i w tak krótkich odstępach czasu. Pojawiają się również obawy, czy intensywność działań technicznych nie świadczy o problemach, o których opinia publiczna nie jest informowana wprost.
Jedno jest pewne: fakt, że tunel jest jednorurowy, powoduje sytuację patową – każde jego zamknięcie automatycznie paraliżuje komunikację między wyspami. Dlatego oczekiwania mieszkańców są jasne: pełna transparentność, jasny harmonogram prac i rzetelna informacja o tym, kiedy nocne zamknięcia wreszcie się zakończą.
Do tematu będziemy wracać.





















Jest gdzies w Europie tunel bardziej zaczadzony spalinami w trakcie eksploatacji? Nie znajduje
Dokończę do 88.218.254** A potem sobie ten tunel zgnije na wolnym powietrzu.
23:48 - za zamknięty WCIĄŻ? Rżniesz głupa wyjątkowo demagogicznie. Co jakiś czas zamykaja tunel w nocy na kilka godzin, a często robią tam ruch wahadłowy. A ty wyplules tu z pustej czaszki słówko" wciąż".
Kolejny raz zapytam, dlaczego od strony S3, czy nawet przy wjeździe do tunelu nie ma informacji o czasowym zamknięciu tunelu? Człowiek inaczej planowałby pobyt.
22:03. ..36.** - wybuduj sobie groblę między dwiema pólkulami w czaszce, tam coś nie styka...
Taki tunel wybudował Mieszkańcom pan Żmurkiewicz. Cały cieknie, przecieki są w wyjściach ewakuacyjnych. Podziękujcie panu Żmurkiewiczowi za zamknięty wciąż wjazd do tunelu.
Michalska uważa się za wybitnego inżyniera i inteligenta a tak naprawdę to nadaje się tylko do pchania karuzeli.Najlepszy przykład zrobienie na Słowackiego deptaku i puszczenie ruchu Kasprowicza to może zrobić tylko wybitny inżynier.
Budować GROBLĘ do Szczecina poprzez Nowe Warpno. To najlepsze wyjście do bezkolizyjnego połączenia Świnoujścia ze Szczecinem.
Gość • Sobota [13.12.2025, 09:19:20] • [IP: 45.138.16.***] odpowiedź jest prosta tunel w Gdańsku też jest zamykany co tydzień.
Karol P • Piątek [12.12.2025, 21:03:01] • [IP: 185.210.36.**] czego nie rozumiesz w słowie gwarancyjne? to nic innego jak usuwanie usterek powstałych w wyniku błędów podczas budowy. To że jest ich tak dużo to wina wykonawcy. Ważne że w ogóle ktoś je zgłasza zamiast czekać aż się wam tunel na łeb zawali.
Tunel cieknie, każdy to wie.
Podobno go doszczelniają bo cieknie
szlag może trafić dwie godziny w plecy w nocy
:" Tunel odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo!".
A tak poza tym. ... to dlaczego obecny prezydent miasta nie zada oficjalnego pytania Pani B. Michalskiej w sprawie tunelu skoro z ramienia miasta i uwczesnych wlodarzy nadzorowala wybor koncepcji (bardzo silne parcie na tunel w pewnym omencie) akurat tego typu polaczenia - mozna znalezc jeszcze jej wywiady z usluznymi lokalnymi pseudo dziennikarzami (jeden wielki belkot) , wybor wykonawcy jak i tego miejsca na usytuowanie inwestycji . ... co wie na temat pozniejszych konsultacji z fachowcami. .. chyba z norwegi wlasnie (jakie podnoszono tam kwestie, co bylo przyczyna poprosenia ich o opinie i rade . ..itp) . Przeciez ta pani na sesjach siedzi praktycznie w zasiegu reki.
Karol P • 21:03:01] • [IP: 185.210.36.**] Jakie pracę budowlane, proszę wypunktowac, konkretnie z nazwy, Jakie pracę gwarancyjne, konkretnie co (...) ■ Wpisz sobie w wyszukiwarkę nn portalu" tunel" albo w Google z nazwą portalu i słowem kluczowym a znajdziesz informację szczególową sprzed ok.2 miesięcy, wtedy dokładnie wyliczano, co do okresu B.Narodzenia będą robić - do roboty, a nie czekac na gotowe!
Oddać Tunel dla inwestora zastępczego czyli GDDKIA oraz rozliczyć opłacanego drogiego inżynieria kontratu.Niech go naprawia i utrzymuje. Dziś pochowali się salonowi specjaliści od tunelu, a decydenci udają że wszystko jest w porządku. Dlatego nie podają ilości tak zwanych zgłoszeń gwarancyjnych i ich kosztów które ponosi miasto np.promy czy nocne godziny ludzi.
Jade tym tunelem i widze ze on ma przecieki kiedys nawt piana na zlaczu ciekla.
Żeby go przewietrzyć, przecież tam się nie da jechać z obiegiem otwartym w samochodzie nie mówiąc o otwartej szybie. W żadnym innym tunelu nie ma takiej lipy ze spalinami to nie powinno być dopuszczone do ruchu. Miliard złotych wydane i została jak zwykle odwalona fuszerka.
Bo to ma być tunel dzienny- pełną parą idą przygotowania do takiego stanu.
Cyt.:" i pytanie kiedy nocne zamknięcia wreszcie się zakończą"?. Odpowiedź: Jak zakończą się zamknięcia nocne, to rozpoczną się zamknięcia dzienne. Też na minimum 6 godzin.
Jak już zamykają tunel, to niech te promy chodzą normalnie, a nie jeden prom i godzinę się stoi po pracy po 23... Masakra. O 23 skończyłem pracę a w domu byłem o 24:25 Druga rzecz, jeżeli chodzi o spaliny, w Gdańsku wentylatory są co 50 metrów w tunelu, nie ma problemu spalin, do tego dwie nitki w jedną i dwie w drugą stronę... Można? Można.. aaa i jeszcze 70 km/h
Można wybudować jescze most w miejscu promów Karsibór. Bedzie zewnetrzny port kontenerowy to statki czesto nie bedą plywać do Szczecina. Może być zwodzony a przepływanie statków urególowane czasowo w konwojach. Na świecie to działa.
Żeby miast się kotłowało
Bo to bubel architektoniczny ! Ten tunel co chwilę muszą uszczelniać bo cieknie z niego jak…..