Projekt został skierowany do:
• Gminy Miasto Świnoujście,
• Urzędu Morskiego w Szczecinie,
• Nadleśnictwa Międzyzdroje,
• Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Szczecinie,
• Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego.
Nowa droga ma zapewnić mieszkańcom i turystom dogodny dostęp do plaży w prawobrzeżnej części Świnoujścia, w rejonie Podziemnego Miasta. Budowa drogi jest realizacją oczekiwań lokalnej społeczności.
Inwestycja stanowi jedno z działań kompensacyjnych towarzyszących budowie Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu a w przyszłości większej idei – Przylądka Pomerania. W ten sposób dajemy naszym partnerom: sąsiadom, władzom miasta oraz mieszkańcom znak, że jesteśmy zdeterminowani, by konsekwentnie realizować wcześniejsze deklaracje, a rozwój portu będzie odbywał się z poszanowaniem potrzeb mieszkańców, w tym utrzymania dostępu do nadmorskich terenów rekreacyjnych.
Realnie pracujemy nad zapewnieniem tego dostępu, w zgodzie z deklaracjami i głosami mieszkańców, którzy w badaniach opinii społecznej wyraźnie wskazali, że popierają rozwój portu pod warunkiem zachowania dostępu do plaży. Nowa droga w rejonie Podziemnego Miasta to praktyczny krok w tym kierunku.
Parametry inwestycji
Konsultowany projekt zakłada budowę drogi o długości około 1200 metrów, przeznaczonej dla publicznego ruchu kołowego, oraz odcinka o długości około 250 metrów, przewidzianego dla ruchu służb technicznych i dojścia na plażę.
W ramach inwestycji zaplanowano trzy parkingi, które umożliwią wygodny dojazd i korzystanie z plaży:
1. Parking przy Podziemnym Mieście
◦ 93 miejsca postojowe dla samochodów osobowych,
◦ 4 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami,
◦ 4 miejsca dla autokarów.
2. Parking przy plaży nr 1
◦ 50 miejsc dla samochodów osobowych,
◦ 4 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami.
3. Parking przy plaży nr 2
◦ 22 miejsca dla samochodów osobowych,
◦ 3 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami.
Po uzyskaniu wymaganych opinii i uzgodnień, projekt zostanie skierowany do dalszych etapów procedury administracyjnej, a następnie do realizacji. W poniedziałek, 27 października podczas połączonych posiedzeń komisji Rady Miasta Świnoujścia, projekt został przedstawiony radnym przez Piotra Krahela, szefa Biura Strategii i Rozwoju ZMPSiŚ.
Inwestycja jest elementem działań, które mają na celu zrównoważony rozwój Świnoujścia – łączenie funkcji portowej i turystycznej miasta z troską o komfort życia mieszkańców i zachowanie dostępu do terenów nadmorskich.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
Świnoujście, październik 2025 r.















to zakrawa na jakiś paradoks na plaże ze zjazdu jest kawałek asfaltu ale na prawo jest asfalt wylany kilometry do nikąd a do przytoru jedziemy po dziurach mimo że t a droga była całą budowe tunelu zamknięta , nasz radny nie zadbał o to żeby nam wylac abyśmy nie jechali po dziurach, przejedz sie panie radny co dzien po dziurach i zobaczysz jak ty dbasz o nas, pamiętajmy przy wyborach, pora na zmiane na lepsze,
Wybudują a puźniej zamkną ze względów bezpieczeństwa portu kontenerowego 🤣
A ekolodzy milczą? Nie protestują przeciwko wycince? Ile wzięli e kieszen
2[IP: 176.221.125.**] pyta po co przy podziemnym Podziemnym Mieście parking na 93 miejsc postojowe dla samochodów osobowych? Zapytaj tego kto na tym skorzysta. Obrońcę Warszowa który tak walczył o mieszkańców... Czy aby naprawdę walczył dla Warszowa?
Zróbcie tam tunel i po sprawie!
Co to za pierd..nie że mieszkańcy zgadzają się na budowę tego syfu jesteśmy przeciwni od początku tego gniota najpierw pisowskiego a teraz zgniłej marchewki
KUPA śmiechu. Ktoś obudził się rano i nabazgrolił na mapce...Oraz wymyślił program parkingowy na 50 lat do przodu. Brawo!
Przecież to droga do portu kontenerowego. Ktoś tu kogoś w CH robi
Geniusze z Warszowa jeszcze nie wiedzą że to dzielnica przemysłowa Dlatego służą szkopom i na szkodę Polski są przeciwni wszelkim tam inwestycjom.
Mieszkam przy rondzie łunowo;I ten komunikat Mnie przeraż
Nowa plaża na planie jest przesunięta w kierunku Międzyzdrojów około kilometra. Planowane ilości miejsc parkingowych wzięte z kapelusza. Po co przy Podziemnym Mieście parking na 93 miejsc postojowe dla samochodów osobowych? Za to 1, 5 km od plaży raptem 72 miejsca parkingowe wymyślone przez łaskawców z ZMPSŚ.
To.jeszcze z 20 lat i się doczekacie XD
Obawiam się, że tak to się skończy jak pisze: Gość • Wtorek [28.10.2025, 15:18:08] • [IP: 91.94.17.**] Tak też to widzę, niestety. Serce pęka.
Kłamią. Drogi na plażę Warszów - Przytór nie zobaczymy. Zrobią to, co na Warszowie. Dadzą marchewkę bo zaraz potem odbiorą. Będzie obiekt strategiczny. Tylko drony będą latać.
Szybciej budujcie, abym przyjechał tam kamperem pod samą plażę. Spokojnie nie nasyfię, tylko miejsce zajmę.
Lewobrzeża to złodzieje.
oddawać plaże na Warszowie...ta też za parę lat zabierzecie...
Te parkingi, ich wielkosć jest śmieszna. Radni proszę walczyć o duży oarking przy plaży. Co najmniej wielkości takiej co nam zabrali. I bez srutu tutu że Natura 2000 czy tereny ochronne - bo inatytucje państwowe, kontenery, gazoporty mogą a mieszkańcy to gorszy sort.
Niech ZMPSiŚ powie z kim z miasta przy projektowaniu współpracował w zakresie potrzeb mieszkańców. Nie wyobrażam sobie, żeby instytucja z zewnątrz projektowała nam życie, bez konsultacji z władzami miasta. Czy projekt zakłada również w pasie drogi ścieżkę rowerową? Bezwzględne minimum. Zarząd Portów chyba nie rzucił radnym projektu bez określenia przed jego sporządzeniem wytycznych i potrzeb?
Bez sensu. Projekt powinien zakładać duży parking w takiej odległości od morza jak do tej pory mieliśmy i go zabrali. Z przewidzianym miejscem pod lokalizację obsługi pod cele ratownictwa wodnego oraz toalety i śmietniki. Niech oni walczą o te funkcje z Urzędem Morskim, który jest totalnie zabetonowany i przeciwko mieszkańcom.
Macie dwa węzły przez które przejedziecie warszowiacy
A Warszów którędy na plażę? Może jakaś komunikacja powietrzna?
Mamy pierwszy krok w dobrym kierunku. Oczywiście 50 miejsc postojowych przy plaży to jakiś żart. Parking przy LNG to prawie 200 miejsc i w lecie brakowało jeszcze następnych 200. Po drugie, nie ma gwarancji, że za pięć lat zabraknie terenów dla planowanego portu kontenerowego i nowa drogą zostanie dla bezpieczeństwa państwa ponownie zamknięta. Jeśli już podjęto temat budowy to brak jakichkolwiek RAM czasowych dla tego przedsięwzięcia. Określmy go np. na 12 m-cy, 18 czy 24, to będzie jakaś perspektywa i zobowiązanie.
Droga drogą, a co z dojazdem od strony Warszowa? „Dalej Szos”bez pobocza. Wychodzi na to, że tylko zmotoryzowane jednostki będą uprzywilejowane jak zwykle. Reszta albo w zatłoczonym autobusie i tyło w sezonie, lub na piechotkę z Duszą na ramieniu „ rozjadą czy nie cysterny z LNG i inne? Co z drogą rowerową? Narazie beznadziejny stan!
Gdyby takie procedury były po II wojnie to do dzisiaj nie ponieśli bysmy się z ruin