Zakres prac obejmuje także uzyskanie wszystkich niezbędnych opinii, uzgodnień, decyzji i pozwoleń administracyjnych, które umożliwią rozpoczęcie realizacji inwestycji.
Etapy projektu
Projekt przewiduje cztery główne etapy:
1. Budowę układu torowego z pełną infrastrukturą kolejową,
2. Budowę układu drogowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą,
3. Budowę pozostałej infrastruktury technicznej,
4. Budowę obiektu odpraw granicznych (SANEPID).
W ramach dokumentacji projektanci przygotują m.in.:
• dokumentację geologiczno-inżynierską,
• kosztorysy prac projektowych i budowlanych,
• szczegółowy zakres budowy instalacji energetycznych, wodnych i innych,
• projekt układu komunikacyjnego obejmującego:
◦ drogę o długości 2,1 km,
◦ parking buforowy o powierzchni 5 ha,
◦ ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 3 m,
◦ rozbudowaną infrastrukturę kolejową: 10 torów w grupie zdawczo-odbiorczej, 3 dodatkowe w grupie przyjazdowo-odjazdowej, tory dojazdowe nr 200 i 201 oraz układ torowy o maksymalnej długości 3,2 km – wraz z trakcją, sterowaniem ruchem i wiaduktami.
Przylądek Pomerania – nowa wizja
Podpisana umowa to kolejny krok w kierunku realizacji najważniejszego projektu rozwojowego – budowy portu zewnętrznego w Świnoujściu z terminalem kontenerowym.
Projekt ten zyskuje nową perspektywę: wraz z koncepcją Przylądka Pomerania – nowego fragmentu Polski na mapie. Dzięki zmianie formy falochronu na zintegrowaną możliwe będzie wykorzystanie urobku z prac pogłębiarskich do stworzenia pirsu wraz z falochronem, w formie nowego półwyspu.
To przedsięwzięcie jest proekologiczne, przyszłościowe i wizjonerskie. Terminal i przylądek mają stać się zielonym hubem biznesowym, centrum logistycznym i miejscem nowych inwestycji, które wzmocnią bezpieczeństwo energetyczne i gospodarcze kraju oraz przyczynią się do rozwoju całego Pomorza Zachodniego.
Zarząd Portów podkreśla, że projekt realizowany będzie w duchu zrównoważonego rozwoju. Podczas prac budowlanych zachowane zostaną wszystkie drzewa, które będzie można ocalić, a infrastruktura drogowa i kolejowa prowadząca do terminalu będzie przyjazna środowisku i mieszkańcom regionu.
Prezentacja wizji
Podczas briefingu towarzyszącego podpisaniu umowy zaprezentowane zostało wideo pokazujące przyszły kształt Przylądka Pomerania oraz wizualizacje terminalu kontenerowego chronionego falochronem zintegrowanym, którego teren w przyszłości zagospodarowany zostanie pod funkcje portowe.
, 00:32:39] • [IP: 88.218.255.***]lewobrzeżne mądre głowy 😂
Szkoda środowiska ale Polacy krótko widza
Budować nie lenić się do roboty.
No wreszcie coś rusza.!
ip134=wiesniak
Mam nadzieję, że będzie to impuls do rozwoju Miasta. Na początku będą etaty dla specjalistów, których brak w Świnoujściu. Docelowo liczę, że powstaną szkoły dedykowane pod zatrudnieni w przyszłym terminalu. To są dobrze płatne etaty. Jestem na Tak
ip134 ty debilny ukraincu, psychiatryku
Gość • Wtorek [30.09.2025, 02:12:07] • [IP: 37.30.38.**] "A natura 2000 🤣" - masz apartamenty na wydmach, to się zamknij. Co do terminala, to dobrze robić i nie ociągać się, bo krytykujących jest wielu, ale to się zmieni. Tam gdzie drwa rąbią, to zawsze lecą wióry i w tym przypadku to samo jest.
Zegary nie zsynchronizowane.
Chcieliśta to mota! Ja z Ładzina, odgrodzona Wolińskim Parkiem Narodowym. Do Międzyzdrojów pieszo!.
IP 134 a ty na pewno jesteś Polak? Po dziwnej pisaninie tego nie widać.
Głupki z lewobrzeża już liczą pieniądze ale się zdziwią jak centa niedostaną z Warszowa zapraszamy do referendum Przytrzyma.Karsiburz Unowo I Ognice trzeba odłoczyć lewobrzeże od koryta!!
Pisanie że to inwestycja proekologiczna to greenwashing, czy wy naprawdę myślicie że macie do czynienia z samymi debi***? Miejsca pracy? Żart, do tego mało śmieszny…. W eksploatacji gazoportu na osiemdziesiąt osób jest 5 miejscowych. Być może inwestycja ma uzasadnienie, ale niech Pani rzeczniczka prasowa bardziej się postara z argumentami jak i cały zarząd portów, bo takimi komunikatami nie wzbudzacie żadnego zaufania społecznego. Pamiętamy, jak przeprowadzone zostały fikcyjne “konsultacje” do oceny oddziaływania na środowisko
W sumie to na czyim terenie będą rżnięte lasy? Cieszyliśmy się jak głupki z S2, ale to wyjdzie nam bokiem i jeszcze zatęsknimy za starą drogą bez kawalkad tirów.
A natura 2000 🤣
piekna sprawa, wkoncu, Tak dla terminala, trzeba nie bylo kupywac mieszkan przy porcie, warszow to dzielnica przemyslowa a nie mieszkalna !
I to będzie na tyle.Nabili piany i to wszystko. Dopóki lewactwo będzie to z terminala kontenerowego nic nie będzie.
no wreszcie cos ruszylo
Trzecia Wojna Światowa totalnie rozwali globalną logistykę, więc kraje mające silną infrastrukturę logistyczną będą gospodarczymi mocarstwami. Bogu dzięki za dalekowzroczność rządu PiS i uruchomienie tego projektu.
Gdzie rozwiązanie problemu rodzin mieszkających przy porcie, ludzie mają dość tego przemysłu ile lat można myśleć, kolejne obiecanki a robią swoje spec ustawy i grabienie kolejnych terenów prawobrzeża rozwój kosztem mieszkańców że smrodem pod oknem i dalej swoje wielkie projekty tragedia
A gdzie jest droga do plazy gdzie dostęp do fortu, mieszkańcy na terenach portowy dalej tam są wielkie obiecanki i cisza a tu umowy podpisują, nie liczą się z mieszkańcami tego miasta idą jak walec ludzie mieli złudne nadzieję że będzie nowa jakość a jest bylejakość
Pociągi i tiry będą jeździć pomiędzy drzewami.
20 - dziś przygłupy Putina bronią Polski przed Unią i Niemcami.
Który to cwaniak jest grabarzem Portu Handlowego Świnoujście, o nazwisko proszę.
Do Warszowa, jak zaczęto budować port węglowy to wasi rodzice nie protestowali troszkę później zaczęto budować tzw chemikow czyli nawozy sztuczne od których pyliło niemiłosiernie na wszystkie strony w zależności od której wiało aż las za nim zginął przenawożonya ludzie mieli pylicę do tego lasy dalej w stronę Przytoru świątynie sobie rosły prawie jak na drożdżach a grzyby też szczególnie im to pasowało ludzie zbierali aż miło. Wszyscy byli zadowoleni gdyż była praca i pieniądze a teraz? Górnicy czy chemicy to już przeszłość do tego Matka dzielnicy Odra czy stocznia to też przeszłość gazoport ? Nawet nie wiem czy ktoś z dzielnicy może poza ochrona tam pracuje został las koło stoczni i nic poza tym. Żadnego punktu zaczepowego dla turystyki gdyż jakby nawet latarnia była dostępna to trzeba by było urządzać coś dla turystów chyba że biegi góra dół. A plaża wystarczy autobus lub wypożyczalnia rowerów sale wszyscy no prawie walą na Uznam tunelem gdyż to tunel zabrał wam turystów.