Porty przyszłości
Jubileusz stał się również okazją do przedstawienia wizji przyszłości. Ambicją Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście jest rozwój w kierunku nowoczesnych, zrównoważonych portów, które łączą dynamiczny rozwój gospodarczy z troską o środowisko.
Pomorze Zachodnie, gdzie produkcja energii elektrycznej z odnawialnych źródeł przekracza 120% lokalnej konsumpcji, jest już wzorcowym „zielonym województwem".
Porty chcą iść w tym kierunku, realizując priorytety zrównoważonego rozwoju i dbając o przyszłe pokolenia. Symbolem tej drogi stała się zieleń – kolor przewodni nowej idei, jaką zaprezentowaliśmy podczas uroczystości.
Przylądek Pomerania to wizja portu zewnętrznego w Świnoujściu z nowoczesnym terminalem kontenerowym – inwestycji, która stworzy nowy fragment Polski wysunięty w morze, a jednocześnie silnie zakorzeniony w lądzie i krajowej gospodarce.
To projekt o wymiarze symbolicznym i praktycznym:
- symbolicznie – „przylądek" to od wieków punkt orientacyjny i początek nowej drogi. Taki też ma być Przylądek Pomerania – wyznaczać kierunek rozwoju logistyki, offshore i nowych technologii.
- praktycznie – stanie się nowoczesnym, ekologicznym hubem biznesowym i logistycznym, łączącym Polskę z globalnymi łańcuchami dostaw, generującym tysiące miejsc pracy i wspierającym współpracę nauki z biznesem. To blisko 180 hektarów nowego obszaru Polski.
Projekt wpisuje się w długofalową strategię Polski dla Bałtyku i opiera się na już zrealizowanych inwestycjach – terminalu LNG i offshore w Świnoujściu, pogłębionym torze wodnym i modernizacji portu w Szczecinie, czy zagospodarowaniu Ostrowa Grabowskiego.
Przylądek Pomerania to także obietnica zrównoważonego rozwoju – zielonego portu przyjaznego mieszkańcom i środowisku. To nowy rozdział w historii Pomorza Zachodniego i całego kraju, dający Polsce trwałe miejsce na mapie gospodarczej Bałtyku i Europy.
Weronika Gocłowska
Rzeczniczka Prasowa
Pion Prezesa Zarządu
Do IP: 245** z 12:07! OT Port już jest nazywany Portem Zawiedzionych Nadziei, a nie dobrej. Dobrze tam już było ale jak nosił nazwę: Port Handlowy Świnoujście za czasów Krygiera i Kowalewskiego.
150.107.199 a ja mieszkanka Prawobrzeża mówię NIE wypier... ać do Szczecina z tymi portowymi biznesami rozwalą wszystko tak jak z terenami po Osiedlu Leśnym portu prawie nie ma STOP PORT KONTENEROWY
Precz z szkodliwą inwestycją, bezsens ekonomiczny
]Gość • Czwartek [25.09.2025, 13:09:51] • [IP: 185.210.36.***]..No tak Kraina miała być mlekiem i miodem płynąca, mleka nie ma, bo się rozlało, miodu nie ma bo trutnie zjadły, taniej energii nie będzie bo wiatr wieje nie z tej strony. A z tego wychodzi że Kraj nasz będzie dziegciem płynący..🏮🏮🏮
Nie lenić się, do roboty, budować raz, dwa, trzy.
Ale baba ściemnia, bo terminala nie będzie a porty już biorą szkopy." ekolodzy" z Warszowa mogą być zadowoleni i spać spokojnie. Nie będzie też szmalu do kasy miasta, bo po co nam? Zarobią fryce, bo tam nie ma takich idiotów-ekologów działających na szkodę Niemiec.
Dopóki rządzi PO KO, to raczej to tylko ściema.Nic nie wybudują. A te wszystkie inwestycje to pomysł PiSu i cóż szkodzi sobie przywłaszczać pomysły, program itp.
Gość • Czwartek [25.09.2025, 12:07:45] • [IP: 77.111.245.**] - to może niech w tym miejscu rozładowują kontenerowce??
Wiecie czemu tuskowskie mimo wszystko budują ten port? Bo Amerykanie kazali. Pamiętacie jak Niemcy nie puszczali transportów dla Ukrainy przez swoje terytorium na początku wojny? To właśnie tędy będą przypływać transporty ze sprzętem w razie wojny z Ruskimi. Gdańsk za blisko Ruskich. Więc zanim zaczniecie krytykować to się zastanówcie czy kawałek plaży jest wart utraty Polski.
Jako mieszkanka prawobrzeża, Warszowa mówię tak: zapłaćcie mi odszkodowanie, możecie mnie wywłaszczyć i budujcie sobie cały ten syf: GTK, rozładunek kontenerów. Z wami spokojnego życia już nie będzie. Nawet na autobusy nie starczyło na plaże. Dosyć mam waszego badziewia kontenerowego.
LooL, niezły burdel faszyści globaliści z naszego Ubekistanu zrobiły!?
Obietnica zrownowaxonego.rozwoju¿¿¿ " A coż szkodzi obiecać".
Jeżeli w naszym województwie jest tak duża produkcja tzw. zielonej energii, to dlaczego jest tak droga? A miało być tanio, miała być kraina mlekiem i miodem i energią płynąca? Ale już mlekiem nie będzie spływać, miodem też nie. To dlaczego miałaby spływać tanią energią?
Piękny widok na pierwszym planie, kupa blachy, zanieczyszczeń i hałas. Zyski dla miasta podobne jak z gazoportu...
Jako mieszkaniec prawobrzeża mówię tak! Jednakże należy zrobic normalną drogę i parking jak przy gazoporcie tylko bardziej w kierunku między żeby mieszkańcy prawobrzeża mogli się do niego dostać czy autem czy rowerem.
Ot port w Świnoujściu leży i kwiczy, Pięć suwnic zamiast pracować i przynosić dochody dla Kraju, stoją zakotwiczone, pozostała tylko grupa szkieletowa. Reszta załogi poszła na zieloną trawkę można te nabrzeża nazwać" Przylądek Dobrej Nadziei, zamiast Przylądek Pomerania.🏮🏮🏮
Portu w Świnoujściu już dawno nie ma, więc co tu obchodzić? 🤔
nie dla portu
Portów które polskie są jedynie na papierze, więc z czego tu się cieszyc !?