POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Środa [09.07.2025, 12:02:27] • Świnoujście

Świnoujście przed wyborem: Raport ujawnia szanse i zagrożenia terminalu kontenerowego. Czy mieszkańcy zaakceptują przemysłowy gigantyzm?

Świnoujście przed wyborem: Raport ujawnia szanse i zagrożenia terminalu kontenerowego. Czy mieszkańcy zaakceptują przemysłowy gigantyzm?

fot. Mat. prasowe

Czy Świnoujście i Międzyzdroje są gotowe poświęcić część swojej turystycznej tożsamości w zamian za miejsca pracy i miliardowe inwestycje w infrastrukturę? Opublikowana właśnie drobiazgowa analiza skutków budowy Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego nie zostawia wątpliwości – to przedsięwzięcie zmieni region na pokolenia. Pytanie, czy na lepsze.

Na biurko radnych trafił liczący ponad 230 stron raport przygotowany przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR. To dokument wyjątkowy: nie zawiera gotowego werdyktu „za” lub „przeciw”, lecz pokazuje pełne spektrum konsekwencji – ekonomicznych, środowiskowych i społecznych. A jest o czym mówić. Terminal, który ma powstać na wschód od istniejącego portu, już w pierwszym etapie będzie w stanie przeładować 1 milion TEU rocznie – więcej niż cały port w Gdyni. Docelowo – nawet dwa miliony.

Inwestorzy – Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście wraz z Urzędem Morskim – szacują koszt budowy na minimum 3,5 miliarda złotych. Start przeładunków planowany jest na 2029 rok.

Argumenty „za”: miliardy w regionie i nowe miejsca pracy

Zwolennicy inwestycji podkreślają, że GTK to szansa na gospodarczy awans. Terminal ma przyciągnąć światowy handel, nowe firmy logistyczne i tysiące kontenerów. W raporcie czytamy, że może powstać potężne zaplecze infrastrukturalne – modernizacja linii kolejowej do Szczecina, rozbudowa dróg i parkingów TIR. Świnoujście stałoby się jednym z najważniejszych węzłów transportowych w Europie Środkowej.

Nie brakuje opinii, że to jedyna droga, by Polska skutecznie konkurowała z portami niemieckimi i skandynawskimi. Terminal byłby elementem sieci TEN-T i mógłby obsługiwać także eksport z Ukrainy oraz Czech. Dla miasta oznacza to realne wpływy podatkowe i wzrost znaczenia strategicznego.

Argumenty „przeciw”: hałas, utrata tożsamości i strach przed degradacją środowiska

Raport jednak z równą mocą wskazuje drugą stronę medalu. Eksperci piszą wprost: GTK to inwestycja, która „zmieni krajobraz i rytm życia miasta na dekady”. Według autorów analizy:

Warszów poniesie największe koszty społeczne – hałas, zwiększony ruch ciężarówek, emisja pyłów i spalin.

W sezonie turystycznym przeładunki mogą nakładać się na szczyt ruchu wakacyjnego.

Zabrakło wiarygodnych danych o wpływie na obszary Natura 2000 i lęgowiska ptaków.

Przewidziane rekompensaty środowiskowe są niejasne.

Konsultacje społeczne miały charakter „symboliczny” i ograniczony – mieszkańcy nie dostali dostępu do kluczowych dokumentów, w tym studium wykonalności.

Zacytujmy fragment wstępu raportu:
„Władze lokalne i społeczność Świnoujścia oraz Międzyzdrojów wyrażają istotne obawy o degradację walorów turystycznych i przyrodniczych, a także o brak transparentności procesu inwestycyjnego.”

Świnoujście mniej kurortowe, bardziej przemysłowe

Jeśli projekt dojdzie do skutku, część nadmorskich terenów zielonych zostanie zabudowana. Pojawią się nowe tory kolejowe i drogi, a hałas operacji portowych stanie się stałym elementem pejzażu. Miasto straci część swojej kurortowej tożsamości – to najważniejsze ostrzeżenie z raportu.

Z drugiej strony, samorząd województwa i inwestorzy powtarzają, że GTK to inwestycja strategiczna i niezbędna dla konkurencyjności polskiej gospodarki. Twierdzą, że port w Świnoujściu musi przestać być peryferyjnym punktem na mapie Bałtyku.

Co dalej? Rada Miasta przyjmuje analizę, a decyzja wciąż przed mieszkańcami

Projekt uchwały nie przesądza o budowie terminalu. Przewiduje przyjęcie raportu i zobowiązanie prezydent miasta do realizacji rekomendacji – m.in. dalszych analiz i raportowania co kwartał o stanie negocjacji z inwestorem.

Ale to dopiero początek debaty. Tak wielka inwestycja nie może być decyzją kilku osób w urzędach. Autorzy raportu piszą jasno:
„To głos w imieniu także przyszłych mieszkańców Świnoujścia – tych, którzy za dwadzieścia czy pięćdziesiąt lat będą żyć z konsekwencjami decyzji podjętych dziś.”

Pytania do dyskusji dla mieszkańców Świnoujścia i Międzyzdrojów

Czy jesteście gotowi zaakceptować zmianę charakteru miasta w zamian za impuls gospodarczy?

Czy czujecie, że Wasz głos w konsultacjach był w ogóle słyszany?

Czy rekompensaty środowiskowe i inwestycje w infrastrukturę są warte utraty turystycznego wizerunku regionu?

Jakie zabezpieczenia powinni wymusić lokalni samorządowcy przed podpisaniem zgód?

Czy Świnoujście musi być portem przemysłowym, by się rozwijać?

Oddaj swój głos – komentuj i dyskutuj

Zapraszamy wszystkich mieszkańców do zabierania głosu. Chcemy poznać Wasze opinie i emocje – zarówno argumenty za, jak i obawy.
Napisz w komentarzu, co myślisz o tej inwestycji. Czy budowa terminalu kontenerowego to szansa, czy zagrożenie?

To jest Wasze miasto. To jest Wasza przyszłość. Decyzja jeszcze nie zapadła – ale debata musi rozpocząć się teraz.

źródło: www.iswinoujscie.pl


komentarzy: 147, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-147 z 147

Gość • Piątek [11.07.2025, 15:35:47] • [IP: 176.221.125.***]

Generalnie uważam że mamy niewiele portów w Polsce i powinniśmy w nie inwestować, hałas zapewne będzie się niósł tak jak i się niesie z terminalu promowego czy to aż taka masakra? Natomiast w zamian proponował bym naciski aby zamknąć przeładunek węgla, co by nie było da się wymyślić sporo argumentów w ramach eko-hipokryzji europejskiej.

Gość • Piątek [11.07.2025, 14:05:56] • [IP: 91.94.26.***]

Powinno być w tej sprawie zorganizowane referendum lokalne dla mieszkańców naszego miasta.

Gość • Piątek [11.07.2025, 13:07:20] • [IP: 46.205.206.**]

Alternatywa dla terminala.: szparagi, truskawki, zmywak. Albo opieka nad tymi co gasili pożar Warszawy benzyną w czasie II W.Ś. Jeżeli chodzi o Natura 2000, to jest tylko ochrona komarów i dzików.

Gość • Piątek [11.07.2025, 13:05:14] • [IP: 46.205.206.**]

Alternatywa dla terminala.: szparagi, truskawki, zmywak. Albo opieka nad tymi co gasili pożar Warszawy benzyną w czasie II W.Ś.

Gość • Piątek [11.07.2025, 11:39:53] • [IP: 78.9.235.***]

mylą się ci którzy myślą że zwykli pracownicy w takim terminalu zarabiają dobre pieniądze - wystarczy zobaczyć na zarobki w BCT w Gdyni... W hotelu na recepcji wykształcony pracownik też może często mieć już 6 tys. na rękę i to po polskiej stronie wyspy...

Gość • Piątek [11.07.2025, 08:17:11] • [IP: 78.11.16.***]

i dopiero teraz się obudziliście... trzeba było działać zaraz po tym jak pis wpadł na poroniony pomysł terminalu kontenerowego.

Gość • Piątek [11.07.2025, 07:19:37] • [IP: 14.1.92.***]

Dlaczego wladze miasta nie staraja sie o to aby za grunty przkazane pd budowe terminala kontenerowego miasto zostalo czesciowym udzialowcem tej inwestycji (niezbywalne akcje) ? Bylby to staly nie maly dochod dla miasta, z pewnosia wiekszy niz podatek od gruntu. Jak tak dale pojdzie z inwestycjami to znajdziemy sie w regione" SKANSEN 2000"

Gość • Piątek [11.07.2025, 07:08:18] • [IP: 14.1.92.***]

Po co inwestycje w gospodarke morska ? Tym mistem od dawna rzadza deweloperzy. Apartamentowiec z widokiem na port, to sie w pale nie miesci. Ktos przyjezdza na ur;op musi miec piekny widok z okna a mieszkancom przez caly rok pozostaje zap, , , przy Niemcach. Grobelny nie wyskoczyl z kapelusza bez powodu. Ile razy ci z posrod mieszkancow naszego mista, ktorzy widza tylko same szkody zwiazane z budowa terminala bywaja na plazy w cigu roku i gdzie wiekszosc z nich jest zatrudniona ??

Gość • Piątek [11.07.2025, 01:30:34] • [IP: 176.221.124.**]

Hałas z tekiego portu nei się się kilometrami kto na to się godzi ludzie chcą mieć port kontenerów niech wybudują gk w szcz czy tam drugi w Gdańsku. Zabrali nam stocznie która jako jedyna przynosiła zysk zabrali by ratować tonąca stocznie szczecin która i tka jest dnem już. Nie pozwólcie by niszczyli to miasto

Gość • Czwartek [10.07.2025, 22:59:12] • [IP: 37.31.136.**]

Do 78.9.235*** pracy w Świnoujściu może jest dużo, ale najwięcej w sezonie i nie jest to praca, bardzo dobrze płatna, więcej ludzi do Niemiec wyjeżdża i tu mieszka. Na pewno w ciągu ostatnich 5 lat niestety wiele rzeczy się pogorszyło niż polepszyło.

Gość • Czwartek [10.07.2025, 22:56:55] • [IP: 91.94.11.**]

Precz z Terminalem Kontenerowym, później z Terminalem Przeładunkowym i całym jego zapleczem. Nie chcemy niszczyć Natura 2000 !!

Gość • Czwartek [10.07.2025, 22:52:45] • [IP: 92.118.165.***]

nic nie budujcie, po co? szałasy i lepianki dla miejscowych i ich polskich gości apartamentowce dla kuracjuszy z dojczlandu. Dla was praca na dorożkach, rikszach, dla trepów taxi...

Gość • Czwartek [10.07.2025, 22:44:52] • [IP: 178.238.252.***]

Powinno być w tej sprawie zorganizowane referendum lokalne dla mieszkańców naszego miasta.

Gość • Czwartek [10.07.2025, 21:24:35] • [IP: 89.151.19.***]

Wszędzie wyprowadzany jest przemysł z miast, a u nas klika Żmurowo - portowa wymysliła sobie żeby postawić gigantyczne porty miedzy dwoma miastami turystycznymi. Ile się płąci za taka decyzję?

Gość • Czwartek [10.07.2025, 20:16:07] • [IP: 37.248.219.**]

Przewodnicząca dała POPis przypomniny przed wyborami

Gość • Czwartek [10.07.2025, 19:52:30] • [IP: 176.221.125.***]

Hotele i restauracje też miały paść jak budowali gazoport i co jeszcze więcej budują na wydmach do wiatraka. Więc nie ściemniające lobbyści że wszystko padnie. Budować jak najszybciej. Do wiadomości słoików Świnoujscie zawsze było miastem morskim. Zlikwidowano dwa duże zakłady gospodarki morskiej takie jak PPDiUR Odra oraz MSR.

Gość • Czwartek [10.07.2025, 19:37:54] • [IP: 176.221.124.***]

ten raport to zwykła ściema i na 100% jest napisany pod dyktando z Berlina. Ale POdpisany przez opłaconych zdrajców. Kontenery miały być transportowane Odrą. Ale fur Deutschland PO tą trasę szybko już zablokowała.

Gość • Czwartek [10.07.2025, 19:34:19] • [IP: 92.118.166.*]

Warto aby ci specjaliści.pojechali do Gdańska i nie koniecznie do.Hamburga i zobaczyli i usłyszeli ten" hałas". Co ma turystyka do portu oddalonego kilkakrotnie dalej jak węglowy cz zbożowy. Mamy S-3 i nie jeździjmy nim ?? POto budowano aby jeździć płynnie. I nie ma znaczenia czy to tir czy osobówka. Pływałem na kontenerowcu 18 lat. POlak przed szkodą i.po szkodzie głupi i takim sposobem Niemiec POlaka łupi.

Gość • Czwartek [10.07.2025, 17:38:02] • [IP: 46.112.4.**]

Oczywiście. ...od Łunowa po Międzyzdroje morze to będzie SADZAWKA wodna bez ciągłej wymiany naturalnej wody. ..tak jak teraz okolice warszowa...turystyka odczuje i to będzie tragiczne...

Gość • Czwartek [10.07.2025, 15:54:50] • [IP: 78.9.235.***]

13:18:47] • [IP: 5.173.26.**] pracy w Świnoujściu i okolicy jest w bród, a port kontenerowy zniszczy miasto, o wiele więcej osób straci pracę i zarobki niż zostanie zatrudnionych w tym terminalu. Myślę że już Szczecin albo okolice Kołobrzegu byłyby rozsądniejszą lokalizacją

Gość • Czwartek [10.07.2025, 15:30:57] • [IP: 91.94.28.***]

Świnioszczanie zaakceptują, wszystko, co może" ucywilizować" ich grajdoł :)

Gość • Czwartek [10.07.2025, 15:08:05] • [IP: 37.31.157.***]

Jestem za portem kontaktowym to jest rozwój miasta o regionu

Gość • Czwartek [10.07.2025, 14:26:40] • [IP: 5.173.154.**]

W ostatnich latach wielcy armatorzy zrezygnowali z portów zlokalizowanych na morzu (Gdańsk, Gdynia), na rzecz tych oddalonych od morza. Przecież Hamburg nie leży nad morzem, proponuję lokalizację Szczecin- Police.

Gość • Czwartek [10.07.2025, 14:20:08] • [IP: 5.173.154.**]

Nie na wyspiew Wolin (2 mosty i jeden zwodzony), ale w Szczecinie- Policach można zbudować port kontenerowy- ze względu na dobrą komunikację z resztą kraju i np. Czechami. Proponuje pirs na zalewie powstały z pogłębienia toru wodnego.

Gość • Czwartek [10.07.2025, 13:41:42] • [IP: 94.134.34.**]

Polacy zapłacą za budowę terminala w Rostocku !! Ej matoły !!

Polak • Czwartek [10.07.2025, 13:18:47] • [IP: 5.173.26.**]

Ten port kontenerowy to dla mieszkańców zbawienie miejsca pracy dla mieszkańców jak i przyjezdnych a w razie konfliktu zbrojnego miejsce do przyjmowania jak wysyłanie wojska. Ale jak nam wiadomo wielu za niemiecką kasę blokuje budowę tego tak nam potrzebny port kontenerowy

Gość • Czwartek [10.07.2025, 13:09:55] • [IP: 134.255.192.**]

Tak dla przemysłowego Świnoujścia. Uważam że za mało robimy dla przemysłu w Świnoujsciu. Chcę by wybudowano tu następujące Zakłady pracy. 1.Huta Swinoujscie, 2.Stalownia Swiniujscie z walcownią, 3 Koksownia Swinoujscie i jeszcze do tego należy zlikwidować Woliński Park z tymi Rezerwatami bym chodził na grzyby bez strachu i z psem po plaży. Zlikwidować Uzdrowisko bo komu potrzebne. Ludzie ze Śląska zapraszamy do Świnoujścia. Przemysł czeka na Wasze ręce.Precz z klimatem i ochorą przyrody. Pinindze i tylko Pinindze się liczą. Będziemy że stali z Kiruny budować Pancernik i lotniskowce i a co kurna kto bogatemu zabroni. Jestem Przeciw niszczeniu Naturalnego środowiska, plaży, lasów, zanieczyszczenia i hałasu. Zniszczenie Świnoujścia nastąpi. Międzyzdroje, Międzywodzie, Dziwnów, Wolin I inne miejscowości ucierpią. Nic to Niemce i Ruski nie będą dyktować co Po i PiS ma robić. Veto dla Zniszczenia Świnoujścia obszarów Natura 2000.

Gość • Czwartek [10.07.2025, 12:59:51] • [IP: 5.173.222.**]

Jak ktoś Porównuje RoterdM czy Amtferpie do Świnoujścia to ma zero pojęcia Wiekszość tych wpisów to trooole. Internetowe którzy siedzą w domu i nic nierobią tylko komentują i Myślą ze Port kontemeroy to nam da tyle Pieniedzy gowno da Bo zero podatu bedzie dla maiasta i Państwa tak jak Zagraniczni Giganci w Polsce niepłacą podatków taka Prawda PORT KONTENEROWY ZNISZCZY MIASTO NA ZAWSZE I REGION HOTELE I RESTAURACJE UPADNĄ LUDZIE OBUDZUCIE SIĘ WKOŃCU!!KTO JEST ZA BUDOWĄ PORTU KONTENEROWEGO DZIAŁA NA SZKODE MIASTA I LUDZI KTÓRZY OD 70LATBUDOWALI TO MIASTO...

Gość • Czwartek [10.07.2025, 12:46:16] • [IP: 89.151.22.**]

Rozwój - tak, ale nie w ten sposób. Potrzebujemy w tym mieście firm stawiających na nowe technologie, a nie kolejnego zakładu pracy, który będzie sprowadzał z zagranicy tanią siłę roboczą, a zyski przekazywał do Szczecina.

Gość • Czwartek [10.07.2025, 12:11:43] • [IP: 176.221.125.***]

Pomijając ew. uciążliwości dużego ruchu tirów... chyba tytuł winien zawierać formułkę typu: ''Czy Niemcy zaakceptują?. Czy nam POzwolą?''. Nawet jak wybudujemy to, to przecież Niemcy będą to organizacyjnie i politycznie sabotować tak jak sabotowali nasze stocznie rękami IV UE i PO a naszą, nieboszczkę remontową nawet za PiSu. Na północ od tej lokacji jest też pole gazo i roponośne... wierzycie że jesteśmy suwerenni i samo-decyzyjni?. To się obudźcie z tego snu. Nie jesteśmy i nie będziemy dopóki socjalistyczne Niemcy/ IV UE będą nam mieszać/ przeszkadzać w polityce i życiu narzucając swoje wynaturzenie kamuflowane, , wartościami''.

Gość • Czwartek [10.07.2025, 12:06:56] • [IP: 31.61.243.***]

Zdecydowanie tak. Świnoujście potrzebuje miejsc pracy poza hotelami. Jeżeli nie pracuje się w urzędzie lub powiązanych instytucjach, to pracy dla osób z wyższym wykształceniem nie ma. Trzeba wyjeżdżać. Miasto z tusrystyki i tak się nie utrzymuje. A do kretyna który uważa, że z gazoportu nie ma pieniędzy - spójrz na budżet, zobaczysz że to największa część przychodów

Gość • Czwartek [10.07.2025, 11:19:45] • [IP: 109.36.130.*]

Tumany zobaczcie sobie, Rotterdam, Amsterdam, Antwerpię i inne miasta… terminal na terminalu i wszystko pięknie działa

GWALIĆ TERMINAL • Czwartek [10.07.2025, 11:09:35] • [IP: 195.160.175.**]

Skuteczni miała konkurować ze stoczniami niemieckimi MORSKA STOCZNIA w połączeniu z bankrutem szczecińskim GRYFIOM. Jak to się skończyło wszyscy wiemy. Tak samo będzie z terminalem. SMRÓD i HAŁAS W Świnoujściu a pieniądze w SZCZECINIE.

Gość • Czwartek [10.07.2025, 10:13:30] • [IP: 37.47.249.***]

Świnoujście powinno poszukać nisz na rynku usług portowych. Terminal powinien powstać gdzie indziej, skoro ma być to i tak port zewnętrzny. S3, krajobraz, tory- turystyka tego nie wytrzyma, miasto straci balans między swoimi filarami. Kontenery tak- za kilkadziesiąt lat, gdy skończy się gaz.

Gość • Czwartek [10.07.2025, 10:00:32] • [IP: 185.210.36.***]

Tak dla rozwoju przemysłowego miasta! NIE dla monopolu hotelarz, apartamenciarzy i deweloperów którzy myślą tylko o własnym interesie. Ta pseudo branża turystyczna doprowadza do ucieczki z miasta młodych a jedyna praca jaka pozostaje to sprzątaczka, barman, sprzedawca i kucharz i to po najniższej krajowej w najdroższym mieście. A ograniczając przemysł w Świnoujściu ograniczamy też rozwój własnego państwa. Świnoujście tak jak dawniej powinno sie rozwijać dwutorowo.

Gość • Czwartek [10.07.2025, 09:19:07] • [IP: 176.221.124.**]

Patrzę na załączoną mapę i widzę tam przystanie i nabrzeża turystyczne gdzie umiejscowione? Otóż na terenie przewidzianym do budowy Terminala Kontenerowego. Mapę SOM tworzył dwunastolatek? Jeżeli są tam takie błędy to całe założenie pseudo szczecińskiego obszaru metropolitalnego i raport TOR nadaje się tylko na makulaturę.

Gość • Czwartek [10.07.2025, 09:08:20] • [IP: 80.50.123.***]

Wszystkim fanom portu kontenerowego polecam użyć szarych komórek i wczytać się uważnie w bardzo rzeczowy komentarz podkreślający problem z transportem takiej masy kontenerów trasą S3. Niestety ale zanosi się na to że wybudowana nowa droga dwupasmowa nie udźwignie zmasowanego ruchu tirów z kontenerami i będzie ciągle zakorkowana a na 200% w sezonie.

Gość • Czwartek [10.07.2025, 08:54:41] • [IP: 188.123.223.***]

Tak dla rozwoju.

MM • Czwartek [10.07.2025, 08:54:40] • [IP: 94.134.34.**]

NEIN ! NEIN ! NEIN !

Gość • Czwartek [10.07.2025, 08:13:36] • [IP: 176.221.125.**]

nie dla portu kontenerowego !

Gość • Czwartek [10.07.2025, 07:59:18] • [IP: 150.254.67.**]

W porcie zostanie zatrudnionych max 500 osób to jest NIC! A pracę przez zmniejszoną ilość turystów straci min 2000. Port ten to nie jest interes dla Świnoujścia

Gość • Czwartek [10.07.2025, 07:48:49] • [IP: 89.151.20.***]

Szukacie" PIENIĘDZY" Zajmijcie się PARAGONAMI Kelnerskimi...

Gość • Czwartek [10.07.2025, 07:48:28] • [IP: 178.238.248.***]

Pani Prezydent szpitalem niech się zajmie odchodzą kolejni specjaliści teraz urolodzy i co Pani na to?

Gość • Czwartek [10.07.2025, 07:43:14] • [IP: 151.248.36.***]

Turystyka - niee. Port - niee. To czego chcecie? Zdecydujcie się. Z czegoś trzeba żyć.

Gość • Czwartek [10.07.2025, 07:43:03] • [IP: 89.151.24.**]

nie mieszkańcy bo nie ma referendum a Radni i Prezydent. Nie zwalajcie odpowiedzalności na mieszkańców

Gość • Czwartek [10.07.2025, 07:03:29] • [IP: 38.135.24.**]

Niemieckiej agenturze wpływu już podziękujemy. Świnoujście od zawsze było podzielone na część portowo-przemysłową i uzdrowiskową, więc starczy już tego jątrzenia i robienia z ludzi głupków.

Gość • Czwartek [10.07.2025, 06:56:26] • [IP: 185.210.37.***]

Tak dla portu!

Gość • Czwartek [10.07.2025, 06:56:24] • [IP: 37.31.159.*]

a moze by tak zrobic ocene ile jest kasy z hoteli do kasy miasta a ile z tego terminalu bedzie dla mieszkancow, na gazoport tez byly narzekania a teraz kasa idzie do miasta i mieszkancow,

Gość • Czwartek [10.07.2025, 06:50:49] • [IP: 80.55.18.**]

Popatrzcie na Gdańsk, gigant kontenerowy, tysiące ciężarówek codziennie, smród, hałdy węglowe i pył węglowy rakotwórczy i hałas. To dostaniecie.

Gość • Czwartek [10.07.2025, 04:09:27] • [IP: 185.210.36.**]

Proponuję ci co na nie wyprowadzkę na wschód tam nigdy nie będzie takich zeczy a tu ROZWOJ i jeszcze na tak ×100

Gość • Czwartek [10.07.2025, 03:36:23] • [IP: 91.94.17.***]

O czym piszecie rozprawiacie. .. temat ZAMKNIĘTY... dokumenty podpisane. .. kiełbasa WYBORCZA się Spaliła

Gość • Czwartek [10.07.2025, 00:46:05] • [IP: 185.210.39.**]

Tylko debil napisze ze to gigantyzm redaktorek niech tam idzie na drzewko banany zbierać bo do tego się nadaje :)

Gość • Czwartek [10.07.2025, 00:29:48] • [IP: 88.156.234.**]

TU JEST POLSKA BUDOWAĆ !! NATYCHMIAST, DOŚĆ TWGO MARAZMU. OD DWÓCH LAT TYLKO AUDYTY I PIERDZENIE W STOŁKI A CZAS UCIEKA.

Gość • Środa [09.07.2025, 23:40:04] • [IP: 46.231.59.*]

hehe, miliardowe piniądze. Już warszowiakom i całemu Świnoujściu obiecywali złote góry przy budowie gazoportu, skończyło się parkingiem przy plaży i zamknięciem dostępu do niej. Ale budujcie, może całodobowe hałasy i zablokowana trasa na Szczecin zniechęci turystów i będzie trochę luźniej w mieście

Gość • Środa [09.07.2025, 23:10:37] • [IP: 89.151.22.**]

15:17:44 A skąd wiesz co czytają leżący na plaży. Napisz co powinni czytać i w jakich gazetach.

Gość • Środa [09.07.2025, 22:54:17] • [IP: 91.94.9.***]

18 tyś miejsc w hotelach, zapytajcie hotelarzy czy mają pełną obsadę 🤣🤣🤣

Gość • Środa [09.07.2025, 22:19:28] • [IP: 37.31.131.***]

Przyęcie wpisów jest latem, widzę, opóźnione - mijają długie godziny, a gdy wpis się ukazuje, materiał schodzi z pierwszej strony

Gość • Środa [09.07.2025, 22:07:39] • [IP: 176.221.124.**]

ogólnie nie mamy nic do gadania. .kurort sanatoryjny rehabilitacje i zdrowie nasze a obok kontenery. .w swinoujsciu. .żenujace a moze wtedy klimatyczne zniknie. .i po niemieckiej stronie rowniez..stanowcze nie kontenery na warszawe

d.m. • Środa [09.07.2025, 22:00:07] • [IP: 92.118.165.***]

Świnoujście uzdrowiskiem wg mnie dawno już nie jest. To tylko slogan. Oczekiwanie na zabiegi z NFZ dla mieszkańca tego miasta trwa niespełna 3 lata. Skąd wiem? Taką prognozę otrzymałem niedawno w" Rusałce" przedstawiając skierowanie. A może ja źle rozumuję i powinienem myśleć, że to bardzo dobry kurort, bo jest takie zapotrzebowanie na kuracje? Krócej dzisiaj oczekuje się na sanatorium niż na te same zabiegi, które można by pobrać na miejscu bez płacenia za noclegi i wyżywienie. Poza tym już od dawna poziom zapylenia powietrza w mieście jest wysoki i można to dostrzec po ilości wycieranego kurzu na meblach mieszkania. Nie jestem przeciwnikiem budowy portu kontenerowego. Porty kontenerowe w Gdyni czy Gdańsku nie są usytuowane na peryferiach miasta. Byłem w nich więc wiem o czym piszę. Przestańmy jednak nazywać się miastem uzdrowiskiem a mówmy prawdę, że to tylko miasto turystyczne z bazą leczniczą zbliżoną do uzdrowiskowej.

Gość • Środa [09.07.2025, 21:47:55] • [IP: 176.221.124.***]

STANOWCZE 100 x TAK!! Budować i nie słuchać agentury czy pożytecznych idiotów! POLSKA MUSI SIĘ ROZWIJAĆ!

Gość • Środa [09.07.2025, 21:23:28] • [IP: 46.231.59.***]

NIE!! dla terminalu, we wcześniejszych komentarzach dokładnie to uzasadniono.

Gość • Środa [09.07.2025, 21:20:39] • [IP: 88.156.234.***]

Na wstępie napiszę, że: Nie jestem przeciwnikiem terminala, ale się zastanawiam nad ilością kontenerów i przepustowością drogi S3. Bo tak jak napisano, cytuję: " już w pierwszym etapie będzie w stanie przeładować 1 milion TEU rocznie – więcej niż cały port w Gdyni. Docelowo – nawet dwa miliony" 1 TEU = Jednostka miary wielkości ładunków kontenerowych, odpowiadająca jednemu standardowemu kontenerowi 20-stopowemu. Czyli zakładając rocznie na początek 1 milion kontenerów, to oznacza dziennie: 1000000 : 365 = 5479. Optymistycznie zakładając, że 75% kontenerów pojedzie dalej w Polskę koleją a" tylko" 25% zabiorą TIRy, to dziennie wychodzi: 5479 X 25% = 1369 TIRów. Czyli 1369 : 24 = 57 TiRów na godzinę, czyli orientacyjnie jeden TIR co minutę, a docelowo 1 TIR co 30 sekund. Czy nasza droga S3 (tylko po dwa pasy ruchu) + normalny ruch + ruch sezonowy to przyjmie? Do zastanowienia. Pozdrawiam wszystkich :) Andy

Gość • Środa [09.07.2025, 21:20:02] • [IP: 37.248.168.***]

TO INWESTYCJA POTRZEBNA POLSCE! Aby nie być zależnym od Hamburga. Więc niemieckie sługusy i dupolizy robią wszystko aby nie budować tutaj niczego. Szkopom nasz port też przeszkadza, chyba że go przejmą jak ten w Szczecinie.

Gość • Środa [09.07.2025, 21:10:51] • [IP: 176.221.125.***]

Ul. S. Jaracza pilne do remontu.

Gość • Środa [09.07.2025, 21:08:11] • [IP: 77.111.247.***]

Gość • Środa [09.07.2025, 17:58:03] • [IP: 37.47.153.***] „Pod przykrywką bezpieczeństwa już odcięto mieszkańców Warszowa..." - a ja za TAK, bo miasto utonie w długach już po uszy, bo Gazoport, to kropla pieniędzy, które miasto otrzymuje. Zapytajcie jaki miasto ma na dzień dzisiejszy dług, a z wrażenia się przewrócicie.

Gość VII • Środa [09.07.2025, 20:57:28] • [IP: 89.151.29.***]

STANOWXZE NIE!! TURYSTYKA WZDŁUŻ PASA NADMORSKIEGO DO MIĘDZYZDROJÓW< wzorem Niemców jak to ma miejsce na zachód od Świnoujścia. Turystyka w zgodzie z naturą, tysiące miejsc pracy w sanatoriach, hotelach itp. WARA Z KOMERCYJNYM PRZEMYSŁEM

Gość • Środa [09.07.2025, 20:43:04] • [IP: 79.186.101.**]

zdecydowanie tak dla budowy terminala, hotelarze nic nie wnoszą tylko doją miasto i korupcją włodarzy

Gość • Środa [09.07.2025, 20:43:04] • [IP: 46.205.206.**]

Turystyka to tylko temat na okres maj - wrzesień. Turystyka to zatrudnienie dla garstki ludzi. Turystyka to uciążliwość dla mieszkańców. Turystyka to wyższe ceny artykułów w sklepach. Turystyka to problem komunikacyjny i parkingowy dla mieszkańców. Budować a nie dyskutować.

Gość • Środa [09.07.2025, 20:42:58] • [IP: 185.210.36.***]

Budowac, , , Pani Prezydent zagrozeniem jest ISLAM, , , przyjmowanie kryminalistow podrzucanych z niemiec nie TERMINAL

Gość • Środa [09.07.2025, 20:35:05] • [IP: 185.53.147.**]

wSZEDZIE NA SWIECIE NASTEPUJE ROZWOJ, przyklad taki sobie DUBAJ jedzcie zobaczcie te wysokie hotele a nie splaszczone hoteliki w swinoujsciu ile wiecej potrzeba gruntow, jesli sami nnie macie mozgow to bierzcie przyklad z DUBAJU SAJGONU wszedzie sie buduje ale tu jest konkurencja i dyktando niemieckie. BUDOWAC I MIASTO ROZWIJAC

Gość • Środa [09.07.2025, 20:32:11] • [IP: 37.31.144.***]

A wycięcie drzew w Parku Zdrojowym pod drogę prowadzącą do betonowych kloców - hoteli i wielu innych drzew to nie degradacja środowiska? Jeszcze trochę, żeby pokazać dzieciom drzewa trzeba będzie jechać na niemiecką część Wyspy Uznam. Na naszej części króluje betonoza. Włosi i Hiszpanie mają dość turystów. Nasza wyspa też nie jest z gumy. Port kontenerowy to szansa na rozwój Świnoujścia!

Gość • Środa [09.07.2025, 20:27:46] • [IP: 94.134.35.*]

Niemcy mają rację, żadnego przemysłu w Polsce. Polaków potrzebują do zamiatania itp. Lebensraum Vorpommern górą, Polaczki do sprzątania i do kelnerowania.

Gość • Środa [09.07.2025, 20:12:21] • [IP: 185.210.39.**]

Niestety mimo że uwielbiam naszą przyrodę, zabytki, bunkry i forty to jednak jestem za terminalem. Dlaczego? W dzisiejszych czasach stawianie wszystkiego na turystykę może odbić się całemu miastu ostrą zgagą. Jak padnie ta gałąź gospodarki miasta to leżymy po całości. Wystarczy że rozpruje się jakiś tankowiec z floty cieni i przy niesprzyjających prądach mamy mazut na plaży i do widzenia.

Gość • Środa [09.07.2025, 20:10:42] • [IP: 46.113.10.***]

Byłam i jestem przeciwna budowie terminala kontenerowego.1000 razy NIE !!

Gość • Środa [09.07.2025, 20:09:18] • [IP: 178.238.248.***]

Durniom z prawobrzeża którzy są na nie bo swoje przyziemne interesiki stracą, mówię otwarcie. Inreres kraju jest nadrzędny i poszły już konie po betonie na szczęście. Ubolewam że prezydentka aby nie tracić waszych głosów w wyborach dalej bije pianę i marnuje nasze pieniądze na niepotrzebne analizy. I wam i jej potrzebny kubeł zimnej wody na głowę.

Gość • Środa [09.07.2025, 19:56:40] • [IP: 172.225.41.***]

Jestem na TAK!

Uczeń • Środa [09.07.2025, 19:50:40] • [IP: 94.134.35.*]

A ja nie chcę terminala po chcę pracować latem jako miś na promenadzie a zimą pasować na budowie w Niemczech.

Gość • Środa [09.07.2025, 19:50:28] • [IP: 91.94.20.***]

Tylko zdrajcy i głupcy mogą to popierac wbrew własnemu państwu, stop budowie i marnotrawieniu pieniędzy

Gość • Środa [09.07.2025, 19:48:21] • [IP: 91.94.20.***]

Żadnego terminala kontenerowego w Świnoujściu, port musi być w poprzednich granicach, miasto musi mieć tereny pod rozwój miasta a nie portu,

gk • Środa [09.07.2025, 18:40:10] • [IP: 176.221.125.**]

Sławojki welkam tu, będziemy mech podawać!!

Cała Polska Naprzód • Środa [09.07.2025, 18:39:00] • [IP: 91.94.16.***]

Środowisko Marynarzy w całej Polsce jest na tak. Gdzie ta keja gdzie jest ten port.

FAN STAREGO ZGREDA • Środa [09.07.2025, 18:38:24] • [IP: 188.142.111.**]

Czy pogłębianie w tym miejscu toru wodnego jeszcze bardziej, może doprowadzić do zmiany prądów wodnych niosących piasek, dzieki, któremu nasza plaża jest taka szeroka?

gpk • Środa [09.07.2025, 18:38:09] • [IP: 176.221.125.**]

Strefa ochronna wokół terminalu LNG ma zapobiec śmierci ludzi tam przebywających np. po ostrzale przez znanych sprawców. Pytanie brzmi, dlaczego tak późno, nie po co, na co i dlaczego !!

Gość • Środa [09.07.2025, 18:28:32] • [IP: 185.210.39.**]

Z gazoportem też był wrzask a powstał i jest bardzo ważny dla Polski.

Gość • Środa [09.07.2025, 17:58:03] • [IP: 37.47.153.***]

„Pod przykrywką bezpieczeństwa już odcięto mieszkańców Warszowa od dostępu do plaży, latarni morskiej oraz Fortu Gerharda. STANOWCZE NIE DLA TERMINALA !!.” Stanowczo Nie budować. Mieszkam na Ognicy i wiem już co to za hałas nocą od terminala. Nie niszczyć Natury 2000 i nie niszczyć Naszych zabytków i nie niszczyć naszych wydm. Będę w czwartek 10.07.2025 i godzinie 12.00 w UM i chętnie zabiorę głos na NIE. Nie budować kontenerowców.

Mieszkaniec • Środa [09.07.2025, 17:54:55] • [IP: 83.23.214.***]

Budować, nie dyskutować. Dlaczego inni mogą zarabiać i mieć pracę a Polacy w zmywakach i podcierać dupę Niemcom ? POLACY NIE GESI SWOJ JEZYK I OJCZYZNE MAJA!!

Gość • Środa [09.07.2025, 17:45:55] • [IP: 37.109.145.***]

Stanowczo Tak trzy krotnie pływając nawet w bidnych krajach widziałem jak szybko się rozwijały szybciej od pozostałych.Idżmy do przodu a nie cofajmy się, nie bądżmy 3 światem, i do przodu. ...

Gość • Środa [09.07.2025, 17:35:42] • [IP: 77.65.92.***]

Budowac i jeszcze raz budowac. Dosyc smierdzacych smazalni olejem napedowym dosyc rozkradania miasta.Dac szanse procesji i staruszce godnie zyc. Budowac budowac

Gość • Środa [09.07.2025, 17:34:01] • [IP: 185.210.36.**]

Tak tak tak

Gość • Środa [09.07.2025, 17:13:09] • [IP: 188.137.32.***]

Stanowcze NIE

Gość • Środa [09.07.2025, 16:57:49] • [IP: 83.23.46.***]

Tu nie ma zadnej turystyki zubozala biedota przyhjezdza full wolnych pokoi i miejsc nie ma klimatu pod turystykę nie ma temeperatury wiec jak najbardziej wchodzic w inwestycje.. To nie Wlochy czy Hiszpania polikwidowac te hotele pobudowac osrodki pracy

Gość • Środa [09.07.2025, 16:54:43] • [IP: 5.173.194.**]

Stanowcze NIE - chociażby nie na takich warunkach. GazSystem juz wyrolował mieszkancow.. moloch bez ochrony. Kosztem mieszkańców zamknięta uluca i brak środków na autobus ktory należy się jak psu buda. W tym roku stwierdzili ze płacą podatki i z tych pieniedzy miasto ma zapewnić transport.. .. Żart i to bardzo nie smaczny.. miasto spozytkuje pieniądze wedle własnych potrzeb a drogę publiczną z ich winy zamknięto wiec żadna łaska aby pieniądze sie u nich znalazły. Aż strach sie bać co bedzie z terminalem... Oni w ogóle bedą mieli w dupie mieszkancow miasta... to zagraniczna spółka i nawet rząd polski nie ma nic do gadania na ich terenie, jak.to miało miejsce w porcie Gdańskim. NIE DLA TERMINALA

Бартков& • Środa [09.07.2025, 16:43:52] • [IP: 37.248.222.**]

Kronikarzu ahh...co robić !!?? 😂

Gość • Środa [09.07.2025, 16:33:27] • [IP: 37.31.140.**]

W czwartek będę na sesji w urzędzie miasta po 12:00 i jestem na NIE i TAK.

Gość • Środa [09.07.2025, 16:21:48] • [IP: 195.160.174.***]

Dla mnie to turyści są uciążliwi

• Środa [09.07.2025, 16:14:06] • [IP: 37.248.222.**]

Trolle z St Petersburga i Świnoujścia możecie sypać piach w tryby ale nie dacie Rady.

Gość • Środa [09.07.2025, 16:03:05] • [IP: 5.173.222.***]

Budować na Lewobrzeżu bo barany niewiedza że tam nikt pracy niebedzie miał jak po Stoczni na Orlenie Neptun ludzie zLewobrzeża niemają Głosu w tej sprawie bo ich to niedotyczy Nie DLA CHIÑSKIEGO IPORTU KONTENEROWEGO KOÑIEC KROPKA!!

Dawid • Środa [09.07.2025, 15:41:45] • [IP: 176.221.125.***]

Stanowcze NIE dla terminala w Świnoujściu! Budowa terminala kontenerowego to prosta droga do utraty tego, co w naszym mieście najcenniejsze: spokoju, przyrody i unikalnego klimatu. Świnoujście od lat rozwija się dzięki turystyce i usługom – to one zapewniają pracę tysiącom osób. Terminal tego nie wzmocni. Wręcz przeciwnie – pogrzebie te atuty na zawsze. Pracy już jest wystarczająco dużo. Mamy hotele, restauracje, sanatoria, lokalne firmy usługowe i handlowe. Ludzie chcą tu żyć i pracować w normalnych warunkach, a nie w cieniu przemysłowych dźwigów i setek tirów. Nie potrzebujemy kolejnej inwestycji, która służy wyłącznie wielkim podmiotom, a lokalnej społeczności zostawia tylko problemy. Spójrzmy na przykłady z innych miejsc:  Gdańsk – Port Północny: gwałtowny wzrost ruchu ciężarówek, zniszczone drogi, hałas przez całą dobę, rosnące zanieczyszczenie powietrza.  Rotterdam: jeden z największych portów świata – wieloletnie konflikty mieszkańców z władzami, degradacja środowiska, dramatyczny spadek jakości życia.  Hamburg: terminale portowe skutecznie wyparły funkcje rekreacyjne i turystyczne, a przybrzeżne dzielnice stały się hałaśliwym, skażonym zapleczem przemysłu. Straty środowiskowe będą ogromne. Terminal oznacza zwiększony ruch statków i transportu kołowego, emisję spalin i pyłów, a także realne ryzyko wycieków substancji ropopochodnych do Bałtyku. To uderzy w plaże i zdrowie mieszkańców. Już dziś mierzymy się z problemem zanieczyszczenia powietrza – inwestycja tego typu tylko go pogłębi. Zagrożone są także nasze drogi i bezpieczeństwo. Tysiące tirów miesięcznie oznaczają korki, zniszczoną infrastrukturę i większe ryzyko wypadków. Nikt nie przedstawił wiarygodnych planów, jak te skutki będą minimalizowane – bo ich się nie da w pełni ograniczyć. Nie łudźmy się co do “nowych miejsc pracy”. Większość zatrudnionych to pracownicy sezonowi lub kontraktowi, którzy po pracy szukają tanich rozrywek i często nie mają związku z lokalną społecznością. W innych portowych miastach dobrze widać, czym się to kończy – hałasem, alkoholowymi libacjami, dewastowaniem przestrzeni publicznej. Mamy wszystko, czego nam trzeba. Żyjemy w dostatku – rozwijamy się dzięki turystyce, zdrowej gospodarce lokalnej, rzemiośle i usługom. To trzeba pielęgnować, nie niszczyć. Nie potrzebujemy kolejnego miejsca do zwożenia kontenerów śmieci drogą morską. Musimy myśleć długofalowo. Terminal to krótkoterminowe korzyści dla inwestorów, ale długoterminowe koszty społeczne, środowiskowe i gospodarcze dla mieszkańców Świnoujścia. Po co to wszystko, skoro można inwestować w rozwój lokalnych firm, produkcję i dystrybucję lokalną oraz odnawialne źródła energii, które naprawdę budują przyszłość regionu? Chcemy chronić nasze miasto, jego wyjątkowy charakter i zdrowie mieszkańców. Dlatego mówimy głośno i wyraźnie – NIE dla terminala kontenerowego w Świnoujściu.

Gość • Środa [09.07.2025, 15:27:52] • [IP: 91.94.110.***]

Lokalizacja głębokowodnego portu kontenerowego i portu uniwersalnego w Świnoujściu to tragedia dla miasta i tej części regionu. Pokazane w" Raporcie" zagrożenia od tak gigantycznej instalacji portowej przy posadowieniu go na wyspie z ograniczonym dostępem kolejowym i drogowym zniszczy środowisko, turystykę i walory uzdrowiskowe mimo zapewnień inwestorów o zabezpieczeniach i rekompensatach. Apel do decydentów, żeby zapoznali się z opracowaniem -przedstawonymi zagrożeniami w odniesieniu do tej lokalizacji GPK i stwierdzeniami, że jest ona" ogólnie chybiona"!!

Gość • Środa [09.07.2025, 15:17:59] • [IP: 176.221.124.***]

3 razy nie, razy 1000000

Gość • Środa [09.07.2025, 15:17:44] • [IP: 95.88.14.**]

Juz niemieckie trole i przez niemcow sponsorowane instytucje (po, greenpeace) szerza propagande i niszcza polska konkurencje na korzysc portow w rostoku i hamburgu. Podobnie jak za czasow zatrucia odry, kiedy podobno polskie kopalnie byly winne zatrucia a nie, o czym pisza juz gazety w niemczech, niemieckie biogazownie, ktorych odlewy wyworzone sa na pola i przeciekaja do wod gruntowych. Nietsety polacy wierza w niemiecka propagande szcezona przez niemieckie media w polsce. zal patrzec na tych glupkow ktorzy leza na plazy i czytaja newsweeka czy fakt. terminal kontenerowy jest polsce i swinoujsciowi potrzebny. Wszyscy ktorzy uwazaja inaczej to oszolomy nadajacy sie do wyciagania szparagow z niemieckich pol

Gość • Środa [09.07.2025, 15:11:11] • [IP: 88.156.233.**]

Po co bić pianę? To już dawno postanowione :).

Gość • Środa [09.07.2025, 15:05:35] • [IP: 91.94.17.***]

Kiedy Centrum Usług Wspólnych Gminy Miasto Świnoujście w Świnoujściu przejmie Ksiegiwosc jak i Kadry w podległych Jednostkach. ... OSiR, KA, Żeglugi itd... ??

Gość • Środa [09.07.2025, 14:59:06] • [IP: 178.182.250.*]

BUDOWAĆ nie Żartować

Gość • Środa [09.07.2025, 14:57:45] • [IP: 5.173.198.**]

STOP budowie terminala

Gość • Środa [09.07.2025, 14:51:46] • [IP: 37.109.160.***]

Terminal kontenerowy to przede wszystkim degradacja środowiska i Natury 2000. Nie wyobrażam sobie zamiast pięknych widoków na Miedzyzdroje podziwiać hałdy kontenerow, nie wspominając już o huku przy przeładunkach. Miasto turystyczne straci swoje walory uzdrowiskowe. Ponadto rozwój terminala nie zakończy się na Warszowie ale pewnie z czasem pod Międzyzdrojami. Pod przykrywką bezpieczeństwa już odcięto mieszkańców Warszowa od dostępu do plaży, latarni morskiej oraz Fortu Gerharda. STANOWCZE NIE DLA TERMINALA !!

Gość • Środa [09.07.2025, 14:48:57] • [IP: 176.221.125.***]

A gdzie jakieś artykuły na temat zwolnień ludzi z OT P...?

Gość • Środa [09.07.2025, 14:40:26] • [IP: 185.210.39.***]

W raporcie są prognozy wpływów do Miasta: PIT+CIT=0, 8 mln, Podatek od nieruchomości: 1, 2 mln. Gówno nie kasa. A, jak to bywa, okaże się że i tego miasto nie dostanie, bo znajdzie się lukę podatkową

Gość • Środa [09.07.2025, 14:34:11] • [IP: 109.243.5.**]

Tak. Tak tak..; budować budować budować

Gość • Środa [09.07.2025, 14:30:03] • [IP: 176.221.125.**]

Lepiej żeby hamburg zarabiał a nie Polska zal.

Gość • Środa [09.07.2025, 14:29:44] • [IP: 61.8.145.***]

Lepiej dzikie kampery i sranie w krzakach niż kontenery i szansa rozwoju !

Gość • Środa [09.07.2025, 14:02:00] • [IP: 78.9.235.***]

Terminal odstraszy turystów a dla mieszkańców skala uciążliwości będzie ogromna. To nie powinno powstać tak blisko centrum miasta. Nowych miejsc pracy też będzie jak na lekarstwo przy dzisiejszej automatyzacji, a jak już to nisko płatna dla pracowników fizycznych. Strzał w kolano dla miasta bo podatku od nieruchomości też nie będzie.

Gość • Środa [09.07.2025, 13:59:31] • [IP: 5.173.194.**]

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście zobowiązał się do budowy infrastruktury drogowej i rowerowej zapewniającej dostęp do plaży na wschód od planowanego GTK, na wysokości dzielnicy Przytór.

Gość • Środa [09.07.2025, 13:54:13] • [IP: 91.94.25.***]

Jestem na tak

Gość • Środa [09.07.2025, 13:50:54] • [IP: 77.65.92.***]

Budowac terminal szybko budowac kasa kasa bedzie port duzy - duzo kasy

Gość • Środa [09.07.2025, 13:50:38] • [IP: 5.173.194.**]

odnoszę wrażenie że portal jest przeciw GTK, sam wpływ na środowisko w raporcie jest też lekko tendencyjny, np hałas będzie mniej uciążliwy przy palowaniu jak przy Gazoporcie... odległość min nie będzie 1.5 km tylko 2 od najbliższych zabudowań, przy gęstej ścianie lasu, przypominam że nabrzeże będzie na pirsie wpuszczonym w Zatoke Pom.

Gość • Środa [09.07.2025, 13:47:20] • [IP: 78.11.16.***]

Najlepiej zablokować wszelki biznes w świnoujściu, niech się wyludni do końca i nie będzie problemów czy jest terminal czy nie.

Gość • Środa [09.07.2025, 13:44:07] • [IP: 178.238.247.**]

Tak dla terminala

Gość • Środa [09.07.2025, 13:38:21] • [IP: 134.255.192.**]

Nie akceptuje bo:trzeba nie mieć 7 klepki w głowie by się cieszy ze zniszczenia środowiska na pokolenia.Nic się nie liczy. Nie są ważni mieszkańcy, zepsute zanieczyszczone środowisko, hałas, nie mówię już o kosztach, smrodach, zniszczonym lesie, zniszczonych drogach. Mosty nie są obliczone na taką ilość ciężarówek 2000000 Kontenerów rocznie ma być przeladowywanych.To jest dużo jak na Swinoujscie.Zastanawiam się komu tak zależy na tym by Świnoujście zostało miastem przemysłowym? Warszow ktoś napisał zawsze był. To były inne czasy lata 50 czy 60, 70.Moim zdaniem miasto się zadusi z plaża od granicy do Wiatraka.Plaża z atrakcyjnym widokiem na kontenery napewno zwabi szerokie rzesze turystów a huk rozladowywanych Kontenerów zwabi ptactwo, foki, pletwale. Będziemy mieli Obszar Natura 3000 z dopiskiem" popatrz synku jak został zniszczony najpiękniejszy region Zachodniego Wybrzeża."Za błędy zapłacimy wszyscy niestety. Pan Bóg jak kogoś chciał ukarać odbierał mu rozum. Widać to w rzadzących gołym okiem.oj tak!

PLO • Środa [09.07.2025, 13:37:53] • [IP: 80.50.138.***]

o jakich stratach w niemiekiej gospodarce mowa ? Ile kosztował raport ?

Gość • Środa [09.07.2025, 13:35:49] • [IP: 92.118.164.**]

Nie dla terminala!

Czarny • Środa [09.07.2025, 13:35:47] • [IP: 88.218.252.***]

Wybudować terminal kontenerowy i CPK. Kasa dla Polski a nie dla Berlina. Berlin niech wypłaci nam reparacje za 2 wojnę światową i siedzi cicho.

Gość • Środa [09.07.2025, 13:35:37] • [IP: 61.8.145.***]

Jak pozostanie tylko turystyka to Świnoujście będzie obdrapanym niby kurortem zgorzkniałych emerytów. A po śmierci tychże oazą dla wszelkiej maści pracowników do prostych prac (ideologia 3. Rzeszy) .

Gość • Środa [09.07.2025, 13:33:26] • [IP: 178.238.248.***]

Ale po co dyskusja (super sesja rady) przecież decyzja już zapadła teraz tylko jak najwięcej wyrwać dla miasta (mieszkańców) .

Gryf • Środa [09.07.2025, 13:32:03] • [IP: 92.118.165.***]

W historii Ziemi nastąpiły wielkie zmiany o wiele większe niż w naszej gminie. Biegu rzek i natury nie zmienia się. Ważne gdy te zmiany są za zgodą społeczeństwa i są dla niego dobre. A jeżeli kraj i nasz naród zyska to jestem za.. Ważne by za tymi zmianami stali mądrzy ludzie a nie intryganci i polityczni idioci. Jak widać na przykładzie naszych miejskich inwestycji i np. trasy S 3 czy tunelu, zmiany inwestycyjne nic nam dobrego nie przyniosły, jeżeli weźmiemy pod uwagę przyszły rozwój. Pragnę przypomnieć śmiałą inwestycję drogową czyli estakadę przez Zalew Szczeciński. Tak skróci jak i ułatwi podróż do Szczecina i na południe kraju, oraz da ulgę S 3.

Gość • Środa [09.07.2025, 13:31:23] • [IP: 176.221.125.**]

Patrząc na opracowanie terminala kontenerowego to dla naszego miasta oraz Międzyzdrojów, bardzo duże zagrożenie dla środowiska i naszej czystej plaży. Przy takim terminalu kontenerowym już nie będziemy uzdrowiskiem. Warszawka sobie wymyśliła zanieczyścić nasze miasto. Kategoryczny sprzeciw budowy terminala kontenerowego. Zrobić referendum całego regionu miast.

Gość • Środa [09.07.2025, 13:29:24] • [IP: 37.31.143.**]

Ciekawe jak siė zachowajà radni PiSu bo przecież to za ich rządu powstała koncepcja budowy terminalu.Chyba że stołki od pani prezydent są ważniejsze

Gość • Środa [09.07.2025, 13:27:37] • [IP: 83.23.46.***]

Kiedy służby przyjrzą się agentom Niemieckim działającym na szkodę Polski i miasta Świnoujścia

Gość • Środa [09.07.2025, 13:22:26] • [IP: 176.221.124.**]

Może mniej turystów przyjedzie bo nie będą chcieli wdychać spalin i wypoczywać w hałasie.

Gość • Środa [09.07.2025, 13:17:24] • [IP: 176.221.125.***]

Świnoujście już dawno wybrało terminal, a teraz to tylko próba robienia z mieszkańców baranów i pokazania, że rudziutka coś dodatkowo grzebie, poza fotkami swoimi w sieci i byle jakimi śpiewakami dla gawiedzi. Po co tracić czas i pieniądze publiczne na coś, co dawno zostało rozstrzygnięte pod względem prawnym i faktycznym ?? Dodatkowo potwierdza to bardzo niski poziom radnych, którzy uczestniczą w tym " cyrku" . No ale takich wybraliśta, to teroz mota. ...!

Gość • Środa [09.07.2025, 13:08:30] • [IP: 37.248.173.***]

Czy po uruchomieniu terminalu nie zaleje nas tiroza?

Gość • Środa [09.07.2025, 13:07:54] • [IP: 77.65.92.***]

Tak jestem za budowa terminala kontenerowego jesli dadza mi 10000tys emerytury z tego tytulu, czyli z zysku dla kazdego nie dla samorzadu czy miasta.Dac dla mieszjanców by odczuli ten zysk.A turystyka niech idzie w inne regiony, tu dosyc tych zlodzieji przez 50 lat, chyba wystarczy.Dac staruszce i proccesji zyski z budowy terninalu.Dzuekuje bardzo, my emeryvi jestesmy z budowa i rozbudowa portu SWINOUJSCIE- okno na swiat

Gość • Środa [09.07.2025, 13:05:00] • [IP: 195.128.181.***]

Potem zacznie się ochrona tego portu i plaży do Wisełki nie będzie znamy to

Gość • Środa [09.07.2025, 13:03:02] • [IP: 195.128.181.***]

Te miejsca pracy to będą tak samo jak na gazoporcie dla wszystkich ciapakow tylko nie dla swinoujscia widać kto tam pracuje i przestańcie się oszukiwać

Gość • Środa [09.07.2025, 13:00:57] • [IP: 37.31.143.**]

Raport jest stroniczny tak jagby podoniemieckie ineresy był pisany.

Gość • Środa [09.07.2025, 12:59:04] • [IP: 37.31.144.***]

Miasto już straciło" część swojej kurortowej tożsamości" przez wycinanie lasów i zieleni pod kolejne hotele oraz najazd samochodów i turystów. Wszędzie króluje betonoza, smog komunikacyjny i drożyzna. Co w zamian mieszkaniec Świnoujścia ma? Nic. Port to bogacenie się miasta i naszego państwa.

Gość • Środa [09.07.2025, 12:50:57] • [IP: 89.151.19.**]

Lepiej bez tego gigantyzmu przemysłowego. Bez portu kontenerowego.

Gość • Środa [09.07.2025, 12:49:55] • [IP: 37.31.143.**]

Tak dla terminalu

Gość • Środa [09.07.2025, 12:47:59] • [IP: 37.31.144.***]

Port TAK!, hotele i dzikie tłumy NIE!

Gość • Środa [09.07.2025, 12:45:22] • [IP: 176.221.125.**]

Zaczyna być ciekawie, w latach komuny i to tych wczesnych nie powstawało żadne opracowanie dotyczące budowy firm które służyły temu krajowi w podnoszeniu się że zgliszcz wojennych gdzie nie było żywności czy miejsc pracy dla tych którzy stracili miejsca pracy w rolnictwie na wschodzie a w tzw centrali wszystko było zajęte. W takim Świnoujściu powstała baza rybacka a w kraju zaczęto budować statki rybackie aż ta baza zamieniła się w giganta (na nasze warunki) dająca pracę dla całej Polski gdyż rybacy pochodzili z całego kraju a stała załoga tej firmy to cały region Szczeciński. Do tego powstała stocznia i gdyby nie kryzys jaki powstał to ta stocznia byłaby jedna z większych w kraju. Miasto z wioski paro tysięcznej zamieniło się w średniej wielkości miasto 50 tysięczne. I co się stało? Teraz następuje gwałtowny regres i jak jest szansa na odbicie się to wszyscy dookoła łącznie z władzami miasta są przeciwni aby Polska uzyskała przewagę w jakiejś dziedzinie.

Gość • Środa [09.07.2025, 12:41:58] • [IP: 91.94.17.**]

Za

Gość • Środa [09.07.2025, 12:41:39] • [IP: 37.109.151.***]

Raport czyli wydane niepotrzebnie 100 000 złotych.

Gość • Środa [09.07.2025, 12:29:49] • [IP: 91.94.27.**]

Oj kogoś tu d$#@ boli, że konkurencja dla Niemiec w kwestii przeładunkowej się pojawi, co Panie dziennikarzu? 😁

Gość • Środa [09.07.2025, 12:25:55] • [IP: 83.20.138.***]

Świnoujście -perłą Bałtyku!Po co nam kontenery?

Gość • Środa [09.07.2025, 12:25:02] • [IP: 157.25.75.**]

Byłam przeciwna terminalowi kontenerowemu od początku i zdania nie zmienię. Jestem na NIE!!

Gość • Środa [09.07.2025, 12:21:14] • [IP: 148.222.199.***]

S3 wraz z dojazdami do terminala praktycznie na ukonczeniu. ... S3 zamiast byc projektowana na trzy pasy w kazdym kierunku to ma po dwa - w momencie oddania do uzytku portu (okolo 1 milion kontenerow rocznie (przelozy sie na setki tysiecy trakow na dodze dojazdowej) poniewaz beda one i od szwedow a bezradni / radni przedstawiaja raport o szkodliwosci. ... i to jeszcze w obszarze natura 2000. ... poprostu geniusze. Piszac wprost. ... dzialania pozorowane - zobaczcie co robimy w trosce o was i dla was mieszkancy. Jakim trzeba byc bufonem, aby tak nisko oceniac lokalsow przedstawiajac zgrozenia o ktorych mowi sie od samego poczatku.

Gość • Środa [09.07.2025, 12:17:16] • [IP: 31.0.53.***]

Oczywiście że akceptujemy

Oglądasz 1-147 z 147
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Zabierzmy dowód lub paszport. Od poniedziałku 7 lipca na granicy z Niemcami będą obowiązywały czasowe kontrole. W województwie zachodniopomorskim funkcjonariusze Straży Granicznej wspierani przez żołnierzy Wojsk Obrony Terytorialnej i Żandarmerię Wojskową będą prowadzić kontrole na 19 przejściach granicznych. Zmiany w zasadach ruchu granicznego przybliżyli podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Szczecinie wojewoda zachodniopomorski Adam Rudawski wraz z zastępcą komendanta Morskiego Oddziału Straży Granicznej kmdr SG Wojciechem Heninborchem. - Kontrole będą miały charakter selektywny - funkcjonariusz Straży Granicznej zdecyduje jaki samochód, czy osobę należy poddać kontroli. Pamiętajmy, że celem jest niedopuszczenie do przypadków nielegalnego przekraczania naszej zachodniej granicy w stronę Polski. Dlatego kontrole mają być prowadzone tak, by w jak najmniejszym stopniu wpływać na przekraczanie granicy przez naszych mieszkańców, z których wielu pracuje po stronie niemieckiej oraz turystów odwiedzających nasz region – mówi wojewoda Adam Rudawski. Czasowe kontrole graniczne zostały wprowadzone na 30 dni, z możliwością ich przedłużenia ■