POGODA

Reklama


Wydarzenia

Rzecznik Prezydenta Miasta • Czwartek [26.02.2009, 20:08:53] • Świnoujście

Zmiany organizacyjne w Urzędzie Miasta Świnoujścia.

Zmiany organizacyjne w Urzędzie Miasta Świnoujścia.

fot. Urząd Miasta Świnoujście

W dniu 2 marca bieżącego roku, nastąpi zmiana na stanowisku Sekretarza Miasta Świnoujścia. Z powodu zwiększenia zakresu działań Wydziału Organizacyjnego, w szczególności w związku z realizacją, szczególnie ważnych dla naszego miasta, projektów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Europejskiej Współpracy Terytorialnej, Prezydent Miasta postanowił powierzyć panu Robertowi Gawrońskiemu, dotychczasowemu Sekretarzowi Miasta, stanowisko Naczelnika Wydziału Organizacyjnego.

Na stanowisko Sekretarza Miasta powołany został pan Dariusz Wojcieszek, dotychczas zatrudniony w Wydziale Rozwoju Miasta, na stanowisku głównego specjalisty ds. pozyskiwania środków europejskich.
Prezydent zamierza wykorzystać doświadczenie pana Wojcieszka w pracy w wielu placówkach unijnych, w szczególności w zakresie wdrażania nowoczesnych technologii zarządzania.
Dariusz Wojcieszek urodził się w Szczecinie w 1960 roku w rodzinie marynarskiej, ojciec pływał na statkach handlowych, mama oraz babcia pracowały w Polskiej Żeglugi Morskiej. Można więc powiedzieć, że to tradycje rodzinne zdecydowały o jego ścieżce kariery zawodowej.
Po ukończeniu szkoły średniej (liceum Ogólnokształcące nr 1 im. Marii Curie Skłodowskiej w Szczecinie) podjął studia na wydziale nawigacyjnym Wyższej Szkoły Morskiej w Szczecinie (obecnie Akademia Morska w Szczecinie) zdobywając w 1985 roku tytuł magistra inżyniera nawigacji.
Po zakończeniu studiów podjął pracę w Akademii, jako asystent stażysta – samodzielny pracownik nauki.
Zdobywał również doświadczenie, jako oficer wachtowy, na statkach floty łowczej.
W 1987 roku zaproponowano mu pracę w polskiej administracji morskiej. Do 2006 roku pracował w Urzędzie Morskim w Szczecinie, między innymi na stanowisku Dyrektora Urzędu Morskiego ds. Oznakowania Nawigacyjnego .W tym czasie pełnił również funkcję eksperta narodowego, oddelegowanego do pracy w Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Morskiego w Brukseli.
W trakcie swojej bez mała dwudziestoletniej pracy w administracji morskiej, podnosił swoje kwalifikacje oraz brał aktywny udział w wielu międzynarodowych projektach; od 1997 roku był delegatem polskiej administracji morskiej – do prac IMO (Międzynarodowa Organizacji Morskiej), Komitetu Ułatwień (IMO-FAL committee), uczestniczył także, jako członek delegacji, a następnie ekspert, w pracach Komisji Helsińskiej – HELCOM, oraz był szefem grupy polskich ekspertów uczestniczących w przygotowaniu Deklaracji Kopenhaskiej.
Od 1999 roku był członkiem grupy polskich ekspertów przygotowujących System Wczesnego Ostrzegania (Early Warning System). Jest autorem projektu Polish Harbour Information and Control System, który został wdrożony we współpracy z Brytyjską Administracją Morską w ramach projektu bliźniaczego.
Po zakończeniu pracy w UMS oraz w Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Morskiego/EMSA/, Komisja Europejska zaproponowała mu dalszą pracę w EMSA, jako niezależnego eksperta. Pracę w EMSA, w siedzibach komisji w Brukseli i Lizbonie, kontynuował do kwietnia 2007 roku.
Od kwietnia 2008 roku zatrudniony został w Urzędzie Miasta Świnoujścia na stanowisku głównego specjalisty ds. pozyskiwania środków europejskich.
Biegle włada językiem angielskim i komunikatywnie rosyjskim, hiszpańskim i portugalskim.
Jest miłośnikiem psów, z pasją gra w golfa.

Zarządzeniem Prezydenta ,w Urzędzie Miasta, w marcu br., rozpoczną funkcjonowanie, dwa (wydzielone z dotychczasowego Wydziału Rozwoju Miasta) wydziały:
Wydział Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych, do zadań którego należeć będzie:
1) inicjowanie i koordynowanie działań w zakresie pozyskiwania pomocy finansowej z funduszy zagranicznych i krajowych na realizację zadań Miasta,
2) tworzenie i uaktualnianie bazy danych potrzeb, zgłaszanych przez komórki Urzędu i jednostki organizacyjne Miasta w zakresie pomocy finansowej z funduszy zewnętrznych,
3) tworzenie, bieżąca analiza oraz rozpowszechnianie wśród Wydziałów Urzędu i jednostek organizacyjnych Miasta bazy danych możliwości pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych, w tym także we współpracy z partnerami krajowymi i zagranicznymi,
4) współpraca z merytorycznymi Wydziałami Urzędu i miejskimi jednostkami organizacyjnymi w tworzeniu dokumentów programowych i strategicznych (w szczególności: SRM, WPI, etc) w kontekście właściwego przygotowania Miasta do pozyskiwania środków pozabudżetowych,
5) konsultowanie dokumentów programowych Miasta w zakresie dotyczącym pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych z instytucjami zewnętrznymi,
6) koordynowanie oraz współpraca z komórkami Urzędu i jednostkami organizacyjnymi Miasta przy aplikowaniu o środki pozabudżetowe, w tym także w zakresie oceny formalnej i merytorycznej sporządzonych wniosków pod kątem wytycznych donatora,
7) opracowywanie, kompletowanie oraz składanie wniosków o środki pomocowe do funduszy zewnętrznych,
8) monitorowanie realizacji i rozliczania projektów współfinansowanych z funduszy zewnętrznych, realizowanych przez komórki Urzędu oraz współpraca z Kierownikami realizowanych projektów,
9) tworzenie i uaktualnianie baz danych na temat zrealizowanych i realizowanych przez Miasto projektów, finansowanych z funduszy zewnętrznych,
10) prowadzenie ewidencji umów o dofinansowanie przedsięwzięć ze środków pozabudżetowych,
11) prowadzenie szkoleń wewnętrznych oraz przekazywanie do komórek Urzędu i miejskich jednostek organizacyjnych wszelkich niezbędnych informacji, w tym również informacji o dostępnych szkoleniach z zakresu pomocy finansowej z funduszy zewnętrznych,
12) udzielanie informacji organizacjom pozarządowym z terenu Miasta o możliwościach pozyskiwania środków pomocowych Unii Europejskiej.

Na stanowisko Naczelnika wydziału ogłoszony został konkurs, który rozstrzygnięty zostanie w pierwszej połowie marca br.


Wydział Rozwoju i Promocji Miasta, w skład którego wejdą dwie komórki organizacyjne:
Dział Rozwoju i Obsługi Inwestorów, do którego zadań należeć będzie:

1) koordynacja prac nad opracowywaniem, wdrażaniem, aktualizacją Strategii Rozwoju Miasta, Wieloletnich Planów Inwestycyjnych i innych dokumentów programowych,
2) monitoring realizacji Strategii Rozwoju Miasta,
3) systematyczne gromadzenie i analiza informacji, dotyczących życia społeczno- gospodarczego w Mieście,
4) inicjowanie studiów, analiz, opracowań związanych z problematyką rozwoju Miasta, w tym przedsięwzięć realizowanych w formule ppp,
5) współpraca z Wydziałem Architektury i Budownictwa przy pracach związanych z opracowywaniem i aktualizacją studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Miasta,
6) opracowywanie planów realizacyjnych zagospodarowywania wybranych obszarów Miasta, zgodnie z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i koordynowanie ich wdrażania,
7) koordynowanie współpracy pomiędzy wydziałami w zakresie przygotowania do oferowania istotnych z punktu widzenia rozwoju Miasta terenów inwestycyjnych,
8) przygotowywanie i popularyzowanie informacji, materiałów promocyjnych o możliwościach i warunkach inwestowania w Mieście, udział w targach, misjach gospodarczych, współorganizacja imprez o charakterze gospodarczym, promocja w mediach,
9) kompleksowa obsługa inwestorów, w tym: przygotowywanie niezbędnych informacji, sprawowanie opieki nad inwestorem w zakresie jego kontaktów z innymi komórkami Urzędu, instytucjami i innymi podmiotami,
10) współpraca z lokalnym środowiskiem gospodarczym, instytucjami otoczenia biznesu,
11) tworzenie dogodnych warunków do rozwoju lokalnego,
12) prowadzenie spraw z zakresu rewitalizacji Miasta, w tym opracowywanie i aktualizacja Lokalnego Programu Rewitalizacji, koordynowanie prac nad opracowaniem i wdrażaniem projektów rewitalizacyjnych,
13) prowadzenie Punktu Obsługi Regionalnego Funduszu Pożyczkowego „Pomeranus”, kompletowanie dokumentów koniecznych do udzielenia pożyczki dla przedsiębiorców z sektora mikro i małych firm, prowadzących działalność gospodarczą w Świnoujściu (przekazywanie informacji z zakresu szkoleń oraz doradztwa dla mikro i małych przedsiębiorstw).




Dział Promocji i Turystyki
1) opracowywanie, wdrażanie strategii, programów promocji i turystyki,
2) prowadzenie działań promocyjnych, skierowanych na budowanie silnej marki Świnoujścia, kreowanie pozytywnego wizerunku Miasta wśród mieszkańców oraz w kraju i za granicą,
3) współpraca z agencjami, wydawnictwami przy opracowywaniu materiałów promocyjnych Miasta, promocja w mediach,
4) inicjowanie działań zmierzających do tworzenia i rozwoju produktów turystycznych,
5) prowadzenie działań zmierzających do rozwoju infrastruktury turystycznej,
6) współpraca ze stowarzyszeniami turystycznymi i innymi podmiotami działającymi w turystyce na terenie Miasta,
7) inicjowanie działań i realizacja projektów z zakresu turystyki i promocji z dofinansowaniem UE,
8) prowadzenie spraw wynikających z tytułu posiadania przez Miasto statutu uzdrowiska, w tym zadań wynikających z ustawy o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach uzdrowiskowych oraz o gminach uzdrowiskowych,
9) prowadzenie ewidencji obiektów hotelarskich, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych,
10) tworzenie i rozwój systemu informacji turystycznej na terenie Miasta, w tym prowadzenie Centrum Informacji Turystycznej.


Naczelnikiem Wydziału Rozwoju i Promocji Miasta będzie pani Katarzyna Rówińska.


komentarzy: 11, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-11 z 11

Gość • Sobota [28.02.2009, 12:03:54] • [IP: 92.42.117.***]

Sekretarz Miasta ze Szczecina??!! Czy ten pan w ogóle zna Świnoujście, mhmm...

Gość • Sobota [28.02.2009, 11:09:23] • [IP: 217.97.193.***]

Sztucznie przeprowadza się reorganizacje aby tylko utrzymać byłego sekretarza na jakims stołku pod pozorem projektów - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz Europejskiej Współpracy Terytorialnej-Ładnie to brzmi dla gawiedzi ale nie czarujmy się to zwykły bajer. Czy nowy sekretarz przynależy do partii politycznej?

Gość • Piątek [27.02.2009, 20:06:32] • [IP: 80.245.184.***]

Do pikaczu: Ta kompetentna dziewczyna już codziennie nie dojeżdża do Szczecina...

Gość • Piątek [27.02.2009, 18:13:11] • [IP: 80.245.185.***]

następni złodzieje

Gość • Piątek [27.02.2009, 14:49:22] • [IP: 80.245.182.***]

Totalnie nie zrozumiałe dla mnie zatrudnianie dodatkowych osób z tytułu programów operacyjnych.Świadczy to ewidentnie o nieudolności już zatrodnionych pracownikach w U.M.

STUDENT • Piątek [27.02.2009, 09:13:12] • [IP: 83.21.33.**]

CZY, KRYZYS NAS OMINIE ? NIE, NIE OMINIE ! Z ZARZ. PREZYDENTA NR 125/2009 Z 19 LUTEGO 2009 R. WYNIKA JEDNAK CO INNEGO...WYNIKA, ŻE MY (czyt. Prezydent) KRYZYSU SIĘ NIE BOIMY !...ZWIĘKSZAMY ZATRUDNIENIE W URZĘDZIE dokładnie o 20 (dwudziestu) URZĘDNIKÓW MIMO, ŻE CYWILIZOWANY ŚWIAT OGRANICZA WYDATKI, A SZCZEGÓLNIE W ADMINISTRACJI PUB. Ale co nas obchodzi „głupi” świat. MY MAMY MĘDRCA, NIESPOTYKANEGO W INNYCH cywilizowanych KRAJACH, KTÓRY WYMYŚLIŁ, ŻE JAK ZWIĘKSZY ZATRUDNIENIE, TO ROZWIĄŻE ONO WSZYSTKIE NURTUJĄCE GO PROBLEMY ! Przypomnę, że W ORGANIZACJI ZARZĄDZANIA ciągle OBOWIĄZUJE „PRAWO PARKINSONA”. Absolwent Politechniki powienien to prawo znać ! „Oznacza ono, że jeżeli urzędnik ma określony czas na wykonanie danego zadania, zadanie to zostanie wykonane w możliwie najpóźniejszym terminie”. INTERESUJĄCE INFORMACJ nt. LIMITU ZATRUDNIENIA W URZĘDZIE w latach 2006 i 2007 zawiera Regulamin Organizacyjny. ”. WYSTARCZY PORÓWNAĆ DANE za 2006 (zarz. Nr 93/2006 z dnia 1 lutego 2006).

Gość • Piątek [27.02.2009, 08:46:06] • [IP: 217.97.193.***]

Może faktycznie dowiemy się jak to pozyskiwanie środków unijnych"szło".Ile mogliśmy pozyskać a ile miasto pozyskało i jak to zostało wykorzystane.Dowiemy się wtedy małe co nieco o praktycznych umiejetnościach nowego sekretarza.

Gość • Piątek [27.02.2009, 08:08:39] • [IP: 217.97.193.***]

No. widzę, ze w ramach ogólnopolskiego oszczędzania miasto nasze nic sobie nie robi z kryzysu. Gdy inni zwalniają i redukują etaty, nasi włodarze zatrudniają, poszerzają, rozbudowują! Jak dobrze mieszkac w takim bogatym mieście!! Niedługo pracowników administracji będzie więcej niż mieszkańców. Tylko kto na nich będzie pracował??

Gość • Czwartek [26.02.2009, 21:14:59] • [IP: 88.156.234.***]

NABIORĄ KREDYTÓW UNIJNYCH A PÓŻNIEJ BEDZIEMY SPŁACAĆ.

Pikaczu • Czwartek [26.02.2009, 21:07:52] • [IP: 217.97.193.***]

Na stanowisko Sekretarza Miasta powołany został pan Dariusz Wojcieszek, dotychczas zatrudniony w Wydziale Rozwoju Miasta, na stanowisku głównego specjalisty ds. pozyskiwania środków europejskich. JAK MU SZŁO Z POZYSKIWANIEM ŚRODKÓW? JAKIEŚ DANE I LICZBY? WIEM ŻE WYJĄTKOWO KOMPETENTNA DZIEWCZYNA ZWOLNIŁA SIĘ Z UM W ŚWINOUJŚCIU I DOJEŻDŻA DO SZCZECINA CODZIENNIE. GDZIE SĄ CI MŁODZI Z GAZETKI" RAZEM" CO SLD CHCE PROMOWAĆ I WYCIĄGAĆ Z CIENIA?

Gość • Czwartek [26.02.2009, 20:48:36] • [IP: 80.245.190.*]

Piewszy do wymiany jest cały Wydział Budownictwa i Architektury. Panie nie stosuja w wielu przypadkach ŻADNYCH przepisów przy wydawaniu pozwolen na budowe.

Oglądasz 1-11 z 11
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Uprzejmie informujemy, że w poniedziałek 7 i 8 października zmianie ulegają godziny otwarcia biura Karty Wyspiarza. Wszystkich chętnych do odbioru karty lub wypełnienia wniosku zapraszamy w godzinach od 8:00 – 14:00. ■ Punkt zbiórki rzeczowej dla powodzian w sportowej MDK przy ul. Matejki 11 będzie działał w dni robocze od 8.00 do 14.30 do 30 września 2024 r. W celu pozostawienia darów należy najpierw zadzwonić pod nr telefonu 91 321 59 49. ■ AKTUALIZACJA KOMUNIKATU: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu potwierdził przydatność wody do spożycia z wodociągu „Granica-Wydrzany” na odcinku ul. Chrobrego obejmującym budynki przy ul. Chrobrego 19, 21, 26 i 28 ■