Od dnia otwarcia do końca czerwca 2025 roku tunelem przejechało już 9 555 674 pojazdów. Średnia dobowa to imponujące 16 910 samochodów, a rekordy popularności bije on w miesiącach wakacyjnych – w lipcu i sierpniu zeszłego roku tunel obsługiwał ponad pół miliona pojazdów miesięcznie. To tak, jakby każdego dnia przez tunel przejeżdżała liczba samochodów równa całemu miastu wielkości Koszalina – i to bez kolejek do promów czy oczekiwania na swoją kolej.
Jeszcze ciekawiej robi się, gdy zagłębimy się w statystyki porównawcze. W czerwcu 2025 roku liczba pojazdów wzrosła aż o blisko 25 tysięcy w stosunku do czerwca 2024. Podobny trend widać także w zestawieniu półrocznym: od stycznia do końca czerwca 2024 roku tunelem przejechało 2 245 373 aut, natomiast w tym samym okresie w roku 2025 – już 2 338 304. To 92 931 dodatkowych pojazdów, co pokazuje, że z miesiąca na miesiąc tunel zyskuje na znaczeniu nie tylko dla mieszkańców wyspy, ale też dla turystów i tranzytu.
Tunel jest nowoczesny, monitorowany i dobrze przygotowany na różne sytuacje, ale przy takim natężeniu ruchu pewnych zdarzeń nie da się całkowicie uniknąć. W ciągu dwóch lat odnotowano łącznie 60 zamknięć, w tym 20 nieplanowanych. Przyczyny? Wypadki, kolizja albo… niespodziewani goście. Tak, dziki też próbowały skorzystać z tunelu.
Mimo tych incydentów, tunel sprawdza się jako niezawodne i bezpieczne rozwiązanie komunikacyjne. Obserwując jego statystyki, trudno nie zauważyć, że z każdym miesiącem liczba korzystających z niego kierowców rośnie, a mieszkańcy coraz częściej traktują go jako integralną część codziennego życia. Dla turystów z kolei to często pierwsze, szybkie i komfortowe zetknięcie z wyspą Uznam.
Dwa lata temu tunel był symbolem końca wieloletnich oczekiwań i wielkich nadziei. Dziś – to codzienna rzeczywistość, która łączy wyspę z resztą kraju szybciej, sprawniej i bezpieczniej niż kiedykolwiek wcześniej. Po dwóch latach działania trudno sobie wyobrazić życie bez niego.
Beata Olszewska
Inspektor
Biuro Informacji i Konsultacji Społecznych
Urząd Miasta Świnoujście
Nie wiem jak Pani Beacie wyszło średnia dobowa 6 910 biorąc pod uwagę dane, które są podane to trochę ponad 13 tysięcy ale może UM ma inne wytyczne dla podawania danych. O jakich usterkach piszecie jak pani ZWiKowa koordynuje odbiory czy tam odbiera i przecież na briefingu prasowych w kwietniu wszystko zostało rzetelnie przedstawione... A nie przepraszam miało być przedstawione ale chyba coś nie poszło ;)))
Dzienne zadłużenie Tuska to jakies 700 mln zł. W 3 dni tracimy 2 tunele przez rekordowy deficyt budzetowy równy niemalże 8 deficytom PISu.
Czy możemy podziękować politykom PO i Lewicy za wsparcie w powstaniu tunelu?? NIE !...Dlatego ich wyborcy czują jakiś psychiczny dyskomfort 😄.
Podane statystyki są wybiórcze 80% zamknięć to naprawy usterek a 20% to wymagane przeglądy warto to podkreślić żeby ludzie wiedzieli czemu tunel jest zamykany i kto jest za to odpowiedzialny. Cały hejt jest kierowany na obsługę a to nie ich wina. Nie zostały też podane statystyki wykroczeń drogowych a tych jest ok. 80 dziennie i wszystkie sa zarejestrowane przez kamery.
Gość • Wtorek [01.07.2025, 17:43:47] • [IP: 46.231.56.***] Gość • Wtorek [01.07.2025, 16:16:50] • [IP: 83.187.189.***] klasyczny przykład czytania bez zrozumienia przecież jest napisane ile razy był zamykany.
Czyżby tunel im. Jochima Brudzińskiego?
Może by go jakoś nazwać, a nie czekać na inicjatywę jedynie słusznej, jak dojdzie do władzy.
, 18:37 • 178.238.243.***] funduszy europejskich nie daje się w nagłym przypływie miłości, to efekt gwarancji państwa rządzonego przez partię i efekt decyzji politycznych. Po obietnicy danej w 2007 r. przez premiera Kaczyńskiego zbudowania tunelu w 2010/11 Tusk ODWOŁAŁ tę decyzję, jest znany film, gdy w Ściu na tle morza, falochronu mówi, że jak na aktualny kryzys to jest za droga inwestycja, tunelu nie będzie. Pół roku później podjął decyzję wsparcia budowy tunelu... jego politycznym mateczniku w woj.pomorskim, blisko Gdańska, pod Martwą Wisłą, droższego o ok.0, 5 mld zł od późniejszego śwnoujskiego! Minęło 7, 5 roku i dopiero rząd Morawieckiego podjął temat i zdecydował się udzielic gwarancji temu tunelowi, wytypować inwestora zastępczego GDDKiA, a członek PO, prezydent Żmurkiewicz jasno powiedział na sesji rady miasta roku 2023: Ten tunel nie powstałby bez Joachima Brudzińskiego.
zapomnieli dodać o ok. 100 wykroczeniach dziennie
Po dwóch latach funkcjonowania tunelu wciąż nie wiadomo ile kosztowała finalnie ta inwestycja- czekamy na tą informację
Maruderom proponuję korzystać z promów, które nadal kursują lub przejazdu przez Niemcy.
16:38, 17:47 - nauka czytania ze zrozumieniem :) przecież jest jak byk, że zamknięte 60 razy, z czego 20 razy nieplanowo (dziki, kolizje itd.)
Sześć komentarzy, pięciu debili, czemu Bóg tak pokarał Polskę takim szambem intelektualnym.
Szkoda, że wentylatory są uszkodzone, ile razy nie przejeżdżałem zawsze są wyłączone
17:43 • [ 46.231.56.***] przestoje są głęboką nocą, na ogół od g.23 do 5, rzadkood g.22 - zawsze gdy ruch jest mały, nie ściemniaj
Codziennie? Bez przerwy? Haha
W końcu jest normalne przemieszczanie między wyspami. Nie tracimy czasu na przeprawy. I to dzięki funduszom miasta Świnoujście i UE a nie żadnej organizacji partyjnej.
Tak dziś jeden Bielik pływa
Promy źle, tunel źle - kto tych debili płodzi? To jakaś aberracja że tyle przygłupów psuje powietrze.
Wtorek [01.07.2025, 16:16:50] • [IP: 83.187.189.***] 👏👏👏👏
;👏👍👍👍👍Ԁ
77;
Codziennie? Bez przerwy? Haha
I co z tego się wylęgnie? Bo jak szpak dmucha żyrafę, to kombajn do czereśni.
Tunel zmienił to miasto na niekorzyść.
..."stał się arterią tętniącą ruchem – codziennie, bez przerwy i w coraz większym tempie..." - z tym" bez przerwy" to lekka przesada. Ciekawe, czy ktoś policzył, ile było przestojów. Pod tym względem to chyba tunel-rekordzista.
NAPRAWDĘ BARDZO USPRAWNIA FUNKCJONOWANIE I OBNIŻA KOSZTY DZIAŁALNOŚCI WIELU FIRMOM SZCZEGÓLNIE PRZEWOZOWYM.