Budowa drogi ekspresowej S3 Świnoujście - Troszyn jest dofinansowana ze środków UE w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS).
Na połowie odcinka jedziemy już dwiema jezdniami
Droga S3 Świnoujście-Troszyn powstaje w większości w śladzie jednojezdniowej DK3. Roboty muszą odbywać przy zachowaniu ciągłości przejazdu na tej trasie, wymaga to bardzo wielu zmian organizacji ruchu w trakcie realizacji robót.
Kilka tygodni temu ruch został przekierowany na odcinek od węzła Świnoujście (połączenie z tunelem pod Świną) do węzła Świnoujście Łunowo, ten fragment o długości 4,5 km był pierwszym, na którym uruchomiono ruch dwiema jezdniami. W ubiegłym tygodniu przekierowano ruch z dotychczasowej DK3 na jedną jezdnię nowej S3 na odcinku od węzła Świnoujście Łunowo do węzła Międzyzdroje. Umożliwiło to likwidację tymczasowego ronda w rejonie Międzyzdrojów, co znacząco poprawiło płynność ruchu.
Dzisiaj został wprowadzony ruch dwiema jezdniami od Międzyzdrojów (wjazd na obszar Wolińskiego Parku Narodowego) do węzła Wolin Zachód. Wraz z tym został w pełni uruchomiony węzeł drogowy Dargobądz oraz jezdnie dodatkowe, które powstały wzdłuż S6 aby zapewnić komunikację lokalną. Na udostępnionym do ruchu odcinku obowiązuje standardowe dla drogi ekspresowej ograniczenie prędkości do 120 km/h za wyjątkiem obszaru Wolińskiego Parku Narodowego, gdzie ze względu na mniejsze promienie łuków (ograniczenie zajętości cennych przyrodniczo terenów) prędkość jest ograniczona do 100 km/h. Miejsce Obsługi Podróżnych Dargobądz ze względu na prowadzone prace jest jeszcze zamknięte.
Dalsze etapy udrażniania trasy
Do pełnego otwarcia przejazdu dwiema jezdniami na całych 33 km tej trasy potrzeba jeszcze ukończenia prac w rejonie Międzyzdrojów. Wykonawca na odcinku około 200 metrów dobudowuje tu północną jezdnię oraz łącznice węzła Międzyzdroje relacji Międzyzdroje-Świnoujście, wcześniej te prace blokowało rondo tymczasowe. Prace te potrwają jeszcze kilka tygodni. Spodziewamy się udrożnienia przejazdu na tym odcinku w drugiej połowie lipca. Drugim odcinkiem, na którym prowadzone są jeszcze prace na ciągu głównym jest fragment Wolin-Troszyn. Obecnie ruch odbywa się tu północną jezdnią nowej S3. Na jezdni południowej trwa jeszcze wykonywanie warstwy ścieralnej nawierzchni oraz prace przy dojazdach do mostu przez cieśninę Dziwna. Na tym fragmencie będzie jeszcze jeden podetap zmiany organizacji ruchu – przeniesienie ruchu na jezdnię południową, ponieważ na jezdni będzie jeszcze wykonywane docelowe oznakowanie grubowarstwowe. Wprowadzenie ruchu dwiema jezdniami jest tu planowane również na przełomie lipca i sierpnia.
Czy ktoś wie dlaczego stara droga była prosta od ronda w łunowie aż do Międzyzdrojów a teraz musi przekraczać linie torów kolejowych aby później wrócić z powrotem. Dla miejsca na zakład odbioru i oczyszczania tego surowca z siarki i innych zbędnych zanieczyszczen prawą stronę, czy to przypadkiem nie jest związane z pokładami gazu i ropy pod dnem zatoki a Kanadyjczycy mają t tym miejscu zakład do tego celu a oczyszczony ma trafiać do sieci która też jest niedaleko. Ciekawie będzie dla najbliższych miejscowości z zapachami i dla przyrody uzdrowiskowej gdyż zawsze coś się ulatnia.
Komentujących proszę żeby najpierw zaczeli myśleć a potem pisać bo przede wszystkim trzeba wam przypomnieć że firmy zajmujące się budową starają się jak mogą by jak najszybciej oddać S3 do użytku dodatkowo wykładają z własnej kieszeni bo rząd nie daje kasy a firmy plajtują więc trochę docenicie co już macie bo na dobrą sprawę budowa mogła trwać 10 lat a przy następnych wyborach radzę nie głosować na dwie pomylone partie popis
Czy ten obrazek to akwarela czy olej na płótnie?
A czy tę jezdnie poświęcił biskup, bo jeżeli jej nie poświęcił to będzie dochodzić do karamboli.Oby nie było na niej śmiertelnych wypadków...amen🐲🐲
miernoty i papraki, kolejne opóźnienie w tym miernym kraju
daje 1, 5 roku na zamiane tego luxusu w jeden gruz
Wykonanie tej drogi pozostawia wiele do życzenia po roku będą remonty🤦♂️
Ile to juz, dwa lata poslizgu i w sumie konca nie widac. Same sukcesy, jak zwykle.
Skandal, czyli tak naprawdę obiema jezdniami przejedziemy pod koniec 2025 r. - jak dobrze pójdzie.