POGODA

Reklama


Wydarzenia

Stanisław Możejko • Środa [25.02.2009, 09:58:49] • Świnoujście

Jak Janusz Żmurkiewicz tunel zaprzepaścił...

Jak Janusz Żmurkiewicz tunel zaprzepaścił...

Jeszcze jest szansa, aby nadzwyczajnym, natychmiast podjętym, zorganizowanym, mądrym wysiłkiem uratować tę inwestycję.(fot. internet )

Decyzja polityczna na najwyższym szczeblu o budowie tunelu drogowego pod Świną zapadła jesienią 2006 roku, przed trzydziestoma miesiącami. Następnie tunel został wpisany do unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. W budżecie państwa na 2007 rok znalazło się 2 miliony złotych na studium wykonalności. Wydawałoby się, że tym razem marzenie pokoleń mieszkańców Świnoujścia wreszcie się spełni...

Co od tego czasu robił Janusz Żmurkiewicz?
Otóż robił wszystko, aby miasto miało jak najmniej styku z tą inwestycją. Dopiero po roku od podjęcia decyzji o budowie, w sierpniu 2007, doprowadził do zawarcia porozumienia z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, na mocy której inwestycję miała prowadzić GDDKiA.
21 listopada 2007 szczeciński oddział GDDKiA ogłosił przetarg na studium wykonalności. Krótko przed rozstrzygnięciem przetargu, w styczniu 2008, po zapoznaniu się z materiałami przetargowymi opracowanymi (w porozumieniu z miastem) przez GDDKiA, zauważyłem, że przetarg nie dotyczy wykonania studium wykonalności w rozumieniu wymagań UE, tylko jakiegoś studium techniczno - ekonomiczno-środowiskowego. Wszcząłem alarm widząc, że już na wstępie ktoś świadomie lub nieświadomie przekreśla szanse tej inwestycji. Podjęte przeze mnie wówczas działania oraz kilka publikacji w „Nowym Wyspiarzu” pod wspólnym tytułem: Tunel zagrożony, odniosły częściowy skutek. Projekt umowy uzupełniono o zapis, że opracowanie winno mieć zawartość wymaganą dla projektów finansowanych przez UE.
Piszę o częściowym skutku, bowiem w wyniku przetargu wybrano najtańszą firmę DAMART ze Szczecina, która nie posiadała doświadczenia i odpowiedniego potencjału intelektualnego, aby sporządzić takie studium. Moje merytoryczne uwagi Janusz Żmurkiewicz skwitował atakiem na mnie (24 stycznia 2008, TV Słowianin), używając wytartych kłamstw. Po zapoznaniu się ze wstępnym opracowaniem DAMARTU (maj 2008) zrozumiałem, że szanse na poprawne studium wykonalności są znikome. W czerwcu 2008 Janusz Żmurkiewicz rozpoczął awanturniczą akcję o 700 000 złotych z budżetu państwa na dokończenie studium (część niewykorzystanych środków z budżetu 2007 zdążyła już przepaść!). Atmosfera wokół tunelu pogarszała się. Gdy 4 listopada 2008, 26 dni przed umownym terminem oddania pracy, uczestniczyłem w żałosnej prezentacji DAMARTU, nie miałem wątpliwości, że studium wykonalności, czyli przepustki do budowy tunelu, po prostu nie będzie. Wszcząłem kolejny alarm. Ponieważ nikt w Urzędzie Miasta nie potrafił samodzielnie ocenić słuszności moich uwag, co do zawartości gniota opracowanego w pocie niskich czół (za 1 200 000 złotych!), Żmurkiewicz zlecił znanej niemieckiej firmie PTV dokonanie takiej weryfikacji. Wyniki są przerażające...
Pieniądze wydane, studium nie ma!
Jednocześnie Żmurkiewicz dowiedział się w ministerstwie infrastruktury, że wobec niemożności (przypominam: po trzydziestu miesiącach!) przedłożenia jakiegokolwiek poważnego dokumentu, o tunelu może sobie pomarzyć. Zrozumiał, że tunel przechlapał, zwołał więc Radę Miasta, aby ta przegłosowała rozpaczliwy apel do premiera Donalda Tuska, aby ten naprawił to, co Janusz Żmurkiewicz zepsuł!
Rada Miasta oczywiście apel przyjęła, bo niby co miała innego zrobić? Jednak szansa na to, aby jedna kartka apelu mogła zastąpić wymagane obszerne, wielotomowe kompetentne studium wykonalności, jest mizerna, albowiem to studium to nie jest wymysł Donalda Tuska, ale są to niemożliwe do ominięcia wymagania Komisji Europejskiej, warunkujące decyzję o dofinansowaniu inwestycji.
Co będzie robić Żmurkiewicz?
Zamiast brać się do roboty, będzie starał się w Warszawie o rozmowę z ministrem. Poza takimi propagandowymi ruchami nic nie będzie robił, albowiem skąd niby ten przeżytek minionego bezpowrotnie ustroju miałby wiedzieć, co należy robić, aby doprowadzić do szczęśliwego finału współczesną, ogromną, pionierską w skali naszego kraju inwestycję? Gdyby bardzo chciał wiedzieć, to napewno dowiedziałby się (jeszcze jest szansa, aby nadzwyczajnym, natychmiast podjętym, zorganizowanym, mądrym wysiłkiem uratować tą inwestycję!). Ale nie chce, czas ma zajęty realizacją szemranych interesów, w rodzaju umowy z firmą Ireny Eris, a także zaciekłą walką polityczną z opozycją w Radzie Miasta oraz z rządzącą w kraju PO. Podsumowując: dopóki taki prymitywny osobnik, jak Janusz Żmurkiewicz będzie prezydentem naszego miasta, tunelu nie będzie!
Stanisław Możejko
PS. Obok fragmenty opinii niemieckiej firmy PTV z 6 lutego 2009 o efektach pracy DAMARTu.





(...) Studium wykonalności jest dokumentem składanym do Komisji Europejskiej w celu otrzymania pomocy finansowej z funduszy Unii Europejskiej. Z tego względu szczególnie ważne jest, żeby dokumentacja była pełna, zrozumiała i przejrzysta. Należy podkreślić, że Studium wykonalności zostanie przetłumaczone na język angielski, dlatego też istotne jest, żeby dokument sporządzony był ze szczególną starannością. (...) uwagi mają na celu udzielenie wskazówek do opracowania, aby po ich uwzględnieniu studium wykonalności składane do Komisji Unii Europejskiej, zostało pozytywnie rozpatrzone.
Uwagi merytoryczne
Dla kluczowych inwestycji komunikacyjnych model należy rozszerzyć na obszar terenów przylegających do miasta i mających wpływ na natężenie ruchu w mieście [JASPERS 2008, s. 15]. Podział obszaru badania na 12 regionów (w tym tylko 3 regiony zewnętrzne) (s. 49) jest bardzo uproszczonym modelem. Model nie został rozszerzony o ważne tereny przylegające jak Ahlbeck czy lotnisko Heringsdorf. Prognozy ruchu, które są jednym z kluczowych czynników wpływających na wybór zaproponowanego wariantu, powinny zostać dokładnie omówione z podaniem metody ich prognozowania. Ponadto należy podać metodę, jaką zastosowano przy rozkładzie ruchu na sieć oraz podstawowe parametry rozkładu (wartości czasu, koszty eksploatacji pojazdów, inne składniki funkcji uogólnionego kosztu podróży). (...) Jak podano w Niebieskiej księdze [JASPERS 2008, s. 24] przy obliczaniu macierzy prognostycznych dla inwestycji miejskich, należy uwzględnić następujące czynniki wpływające na przyszły popyt na transport:

-zmiany liczby mieszkańców, miejsc pracy, atrakcyjność poszczególnych rejonów komunikacyjnych wewnątrz miasta;
-zmiany w ogólnej ruchliwości mieszkańców oraz w podziale na poszczególne motywacje;
-zmiany podziału zadań przewozowych pomiędzy transportem publicznym, indywidualnym i ruchem pieszym.
Zastosowanie tych czynników może wpłynąć na zmianę wyznaczonych wartości prognoz ruchu, które są danymi wejściowymi do analizy finansowej, wpływając na znaczącą zmianę wskaźników efektywności ekonomicznej.
Autorzy nie podjęli w opracowaniu tematu ruchu pieszego i rowerowego dla rozwiązania tunelowego. Wiąże się to także z nie włączeniem tego aspektu do analizy ekonomicznej. Mobilność mieszkańców zostanie w wybranym wariancie znacznie ograniczona. Może spowodować to wzmożenie ruchu samochodowego, na niekorzyść podróży pieszych i rowerowych. Dodatkowo część mieszkańców będzie zmuszona do zakupu biletów komunikacji miejskiej. W opracowaniu brak jest analizy sytuacji ruchowej w mieście po oddaniu do użytku gotowej inwestycji. (...)
Uwagi edycyjne
Warto podkreślić, że ważnym elementem weryfikacji jest sprawdzenie poprawności budowy i struktury pracy oraz przejrzystości i czytelności opracowań, które zostały tu nazwane błędami edycyjnymi. Nawet najlepsze wyliczenia i analizy, przedstawione w nieodpowiedni sposób, mogą zostać błędnie odczytane lub spowodować odrzucenie wniosku.
Zakładając, że Studium wykonalności jest jedynym dokumentem składanym wraz z wnioskiem o dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej, powinno zawierać wszystkie rozpatrywane aspekty wraz z dokładnym ich opisem. Dlatego też, powinno być ostatecznym, jednolitym dokumentem zawierającym wszystkie wyniki analiz i badań. Duża część informacji powielana jest w poszczególnych częściach opracowania tj. Analizy i prognozy ruchu, Raport techniczny zbiorczy, raport oddziaływania na środowisko, natomiast nie jest zawarta w ostatecznej dokumentacji pt. Studium wykonalności. Należy podkreślić, że Niebieska księga wydana 30.09.2008 przez JASPERS prezentuje wytyczne dotyczące wyłącznie analizy kosztów i korzyści, będącej jednym z wielu elementów składającym się na Studium wykonalności projektu. W związku z powyższym niniejsze opracowanie nie może być traktowane jako wytyczne do sporządzania innych części studium wykonalności [JASPERS 2008, s. 5]. Ponadto szczególnie w przypadku studium wspierającego wniosek o dofinansowanie UE należy przedłożyć możliwie najpełniejsze podsumowanie historii identyfikacji, wyboru optymalnego wariantu realizacji projektu i uzasadnienie podjęcia decyzji [JASPERS 2008, s. 9]. W opracowaniach brak jest pełnego spisu literatury zawierającego: imię i nazwisko autora, tytuł, wydawnictwo, rok i miejsce wydania, a także ewentualnego adresu internetowego wraz z datą ostatniego wywołania danej strony. W związku z tym brak jest w tekście przypisów odwołujących się do źródeł. Niektóre źródła wymieniane w tekście zostały pominięte w spisie literatury. W związku z powyższymi uwagami część informacji w tekście jest niezrozumiała. Sprawdzenie wiarygodności tak podanych danych jest wręcz niemożliwe, bez konsultacji z Autorami.
Oprócz braku odwołań do źródeł brak jest jednostkowych wartości, wzorów, które zostały wykorzystane do wyliczenia przedstawionych w opracowaniu wielkości. W tekście konkretne dane zastąpione są niejednokrotnie opisami słownymi: „W obliczeniu uwzględniono przeciętne zapełnienie pojazdów." (s. 105) bez podania wartości. Należy szczegółowo opisać założenia przeprowadzanych analiz oraz podać wartość i źródło pochodzenia przyjętych danych i wskaźników.
Należy również zwrócić uwagę na drobne błędy rzeczowe. (...) Poniżej wymieniane błędy nie wpływają znacząco na treść, jednak są widoczne i pogarszają estetykę pracy. Jednym z tego typu błędów jest m. in. Niejednolita nomenklatura stosowana w tekście np. raz użyto symbol „°", poniżej natomiast użyto opisu słownego „stopień" (s. 23). Dodatkowo zwroty typu „nasze województwo" powinny zostać zastąpione nazwą własną województwa (s. 23). Również zwroty potoczne np. „Horror techniczny i krajobrazowy" (s. 57) należy zastąpić wyrażeniem technicznym. Kolejnym błędem jest sprzeczność danych zawartych nawet na jednej stronie: „Po wejściu Polski do strefy Schengen, w widoczny sposób zwiększył się ruch samochodowy z niemieckiej części wyspy Uznam." Kilka wersów dalej „Wejście Polski do Schengen nie zmieniło więc w sposób istotny sytuacji." Ponadto natężenie ruchu można trafniej określić podając wartość liczbową zamiast stwierdzenia „zwiększył się w widoczny sposób" (s. 41). Niedopuszczalne są również błędy literowe np. „w wariacie 1" (s. 105).
Nieczytelne rysunki np. rys. 1 (s. 11) i rys. 3 (s. 21). Zarówno rysunki zawarte w tekście jak i te w załączonej części rysunkowej są opatrzone tą sama nomenkla­turą i numerami.
Częściowy brak objaśnień do używanych skrótów w tekście i tabelach.
Powoduje to nieczytelność i trudności w rozumieniu poszczególnych rozdziałów. (...)


komentarzy: 118, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-118 z 118

Gość • Piątek [27.02.2009, 17:55:26] • [IP: 83.21.49.***]

WARTO PRZECZYTAĆ!

Hun • Piątek [27.02.2009, 13:50:51] • [IP: 77.252.108.***]

A Don-Mozej-Kichot znowu walczy z wiatrakami i obrzuca ludzi błotem. Weź się Pan lepiej do uczciwej pracy. Może Możej potrafi lepiej opracować takie studium niż Damart ? Możej na Prezydenta Polski, bedzie burdel tu beztroski!

Gość • Czwartek [26.02.2009, 19:05:20] • [IP: 83.21.125.***]

To dla" cegiełkarzy" z SLD: tinyurl.com/yqbpb6 - nie znudziło się wam jeszcze to nudne kłamstwo? Teraz spróbujcie wykazać, że Możej w tekście obok się myli. Zresztą to ludzie z tej niemieckiej firmy totalnie obśmiali to żałosne niby-studium na poziomie wypracowania pierwszoklasisty.

Gość • Czwartek [26.02.2009, 06:37:02] • [IP: 217.97.199.*]

To jest coś szczególnego, ten pan co zmarnotrawił 800 tys. na tunel i do dziś nie rozliczył się z tego co mu społeczeństwo powierzyło, ma coś do powiedzenia w tym temacie.To jakaś paranoja.

Tubylec • Czwartek [26.02.2009, 00:07:51] • [IP: 80.54.123.***]

Przedmówco, to nie jest tak. Nie zgodziłem się z tezą i dalej nie zgadzam gdyż uważam, że mieszkańcy Świnoujścia BYLI w stanie wybudować tunel. To przecież mieszkańcy Świnoujścia poprzez swoje wpływy i kontakty spowodowali, że stała przeprawa znalazła się na liście indykatywnej, że zostało zapewnione PEŁNE finansowanie budowy tunelu. PRZECIEŻ TO NIE ŻMURKIEWICZ JAKO PREZYDENT WYWALCZYŁ!! Tyle, że grupa która walczyła o tunel okazała się w mniejszości przy wyborach. Reasumując przy innym wyborze prezydenta są mieszkańcy Świnoujścia którzy by doprowadzili inwestycje do końca, do możliwości płynnego przejazdu przez Świnę!!

Gość • Środa [25.02.2009, 22:57:25] • [IP: 92.42.118.***]

Pan tubylec w pierwszym zdaniu nie zgodził się z tezą, po czym w dłuższym wywodzie udowodnił, żę jest ona prawdziwa.

Gość • Środa [25.02.2009, 22:44:41] • [IP: 91.94.203.***]

za długie nie chce mi się czytać :)

Gość • Środa [25.02.2009, 21:56:46] • [IP: 92.42.118.**]

Dłuższego przedruku nie dało się zamieścić?

Gość • Środa [25.02.2009, 21:37:41] • [IP: 80.245.185.***]

zróbcie w końcu ten tunel a zaoszczędzicie w. ...pieniędzy przecież rocznie na przeprawę promową idą miliardy czy to normalne.

Gość • Środa [25.02.2009, 21:37:27] • [IP: 80.54.123.***]

do tych głosujących na żmurka należy jeszcze dodać jedną potężną grupę społeczną: emeryci! Oni już kompletnie nie są zainteresowani tunelem, przyszłością świnoujścia. Z racji wieku interesuje ich tylko dzień dzisiejszy. Natomiast żmurkiewicz kojarzy im się z czasami ich młodości a więc z czasami zdecydowanie dla nich lepszymi niż dzień dzisiejszy!

Tubylec • Środa [25.02.2009, 21:28:05] • [IP: 80.54.123.***]

Nie, że" my obecni mieszkańcy Świnoujścia nie jesteśmy w stanie zrealizować tego zadania". Przed wyborami samorządowymi było wiadomym, że żmurkiewicz nie jest w stanie wybudować tunelu. W strefie samorządowej jest ponad 2000 pracowników którzy są uzależnieni od prezydenta jako pracodawcy i z racji miejsca wykonywania swego zawodu przejeżdżają na drugą stronę tylko kilka razy w roku (szkoły, zwik, zkm, szpital, pec etc). Ponieważ otrzymują pensję zawsze na czas, nie prowadzą biznesów, turystów postrzegają jako stonkę w świnoujściu to nie są kompletnie zainteresowani tunelem. Nie rozumiejąc, że w dzisiejszych czasach stagnacja to śmierć, patrząc tylko z perspektywy krótkiego czasu swego okresu aktywności zawodowej, oni plus pozostała strefa budżetowa, czyli wojsko, policja, sąd, prokuratura itd (to z rodzinami ponad 5 000 wyborców) wybrali żmurka jako przewidywalna przyszłość, brak zmian, żadnej rewolucji ani ewolucji. NIESTETY! Tunel dałby potężny impuls do rozwoju miasta, młodzi przestali by uciekać...

Gość • Środa [25.02.2009, 20:42:17] • [IP: 92.42.118.***]

Studium techniczno - ekonomiczno-środowiskowe nie istnieje w żadnej obowiązującej nomenklaturze. NIe wiem czy w apelu do Premiera pozostał proponowany zwrot" studium techniczno-ekonomiczno- środowiskowe zawierające studium wykonalności". Jeżeli tak, to nie wystawiliśmy dobrego świadectwa o sobie, gdyż to właśnie jest odwrotnie. To STUDIUM WYKONALNOŚCI musi zawierać te rozdziały i wiele innycch, w tym jeden rozdział p.t. analiza finansowa. W studium wykonalności powwinno być ok. 10 rozdziałów odnoszących się do wszzystkich aspektów związanych z planowaną inwestycją. Zawartośc studium wykonalności opisaana jest w różnych książkach z zakresu" Ocena projektów inwestycyjnych". Smutno byłoby gdyby był taki stan jak przedstawiono w tym artykule. Ozanaczałoby to, że my obecni mieszkańcy Świnoujścia nie jesteśmy w stanie zrealizować tego zadania i musimy pogodzić się z tym, że zrobią to dopiero następne pokolenia.

Gość • Środa [25.02.2009, 20:39:32] • [IP: 92.42.117.***]

dziadek stasiek ma zbyt buraczana twarz do polityki :) Pamietacie te transparenty nad przeprawa promowa ? ^^

Gość • Środa [25.02.2009, 20:28:03] • [IP: 92.42.114.**]

ale wredna ruda bestia

rafta • Środa [25.02.2009, 20:17:15] • [IP: 92.42.119.***]

Panie Stanisławie a ile Pan ważnych spraw zaprzepaścił?? Najlepiej innych krytykować, byle dalej od własnych błędów i własnej BEZMYŚLNOŚCI!!

Gość • Środa [25.02.2009, 20:16:02] • [IP: 92.42.114.**]

CZAS SIĘ KOŃCZY TRZEBA PREZIA, Z RADNYMI PUSCIĆ W TUNEL SLD. TYLU MŁODYCH LUDZI ZROBIONYCH NA SZARO A MYJNIA Z WYCIETYM LASEM I INNE AFERY TO CO, TAK JUZ JEST, TRZEBA ZMIENIC OSZUSTÓW DOŚC SIĘ NACHAPALI -KŁAMCZUCHY PODŁE.

episode • Środa [25.02.2009, 20:11:30] • [IP: 92.42.118.**]

Bede Głosował na Możejke ! Gorzej byc nie moze

Gość • Środa [25.02.2009, 19:18:24] • [IP: 83.31.178.**]

To dla" cegiełkarzy" z SLD: tinyurl.com/yqbpb6 - nie znudziło się wam jeszcze to nudne kłamstwo? Teraz spróbujcie wykazać, że Możej w teście obok się myli. Zresztą to ludzie z tej niemieckiej firmy totalnie obśmiali to żałosne niby-studium na pzoiomie wypracowania pierwszoklasisty.

Gość • Środa [25.02.2009, 19:11:23] • [IP: 92.42.117.***]

Jestem 100!!

Gość • Środa [25.02.2009, 19:08:03] • [IP: 80.245.188.**]

mozejko to niech dziecia szalas zbudoje

Gość • Środa [25.02.2009, 18:30:30] • [IP: 80.54.123.***]

PROSZĘ POKAZAĆ DRUGIEGO CO ZNZA TEN TEMAT TAK ZNAKOMICIE JAK PAN MOŻEJKO BUTY MU CZYŚCIĆ FAJANSIAŻE

Gość • Środa [25.02.2009, 18:23:57] • [IP: 77.253.82.***]

zajadlosc mozejki przechodzi wszelkie wyobrazenia... nienawisc do zmurkiewicza zaslepia go zupelnie... i zaraza innych... nie bedzie tunelu, mostu, aquaparku, multikina, rewii, kasyn, spa, ekspresow do berlina, szczecina, hamburga, nic... jesli to miasto nadal bedzie zarazone wzajemna nienawiscia...

Goś Mieszkanka • Środa [25.02.2009, 18:20:38] • [IP: 80.245.178.***]

Panie Możejko prosze powiedziec gdzie są pieniądze ze sprzedanych cegiełek, które były przeznaczone na budowe tunelu.Co Pan zrobił będąc Prezydentem oprucz Mulnika i rozbrajania MIN.

Gość • Środa [25.02.2009, 17:57:09] • [IP: 83.31.178.**]

Szkoda, oj szkoda... A mógł być już dawno tunel, gdyby ludzie nie głosowali na zombie z PZPR...

Gość • Środa [25.02.2009, 17:53:28] • [IP: 92.42.116.**]

czy jeśli ja napiszę jakąś notatkę, swoje przemyślenia, to też dacie na stronkę ? Każdy tak może ?

Gość • Środa [25.02.2009, 17:51:09] • [IP: 92.42.115.**]

szwagier ma gdzieś tunel, ma szmal i to dużo

Wykształciuch • Środa [25.02.2009, 17:40:33] • [IP: 80.245.186.***]

Proszę czytać ze zrozumieniem. 1.Kto zlecił wykonanie studium wykonalności? GDDKiA. Kto winny? Prezydent. 2. Prezydent zlecił sprawdzenie nie w pełni dobrego studium wykonalności. Kto odniósł sukces wykrycia błędów? Możejko. Kto przyczynia się do ewidentnej pozytywnej zmiany wizerunku miasta? Nikt w opinii pierwszego destruktora. Co jest charakterystyczne dla mentalności nas Polaków? Krytykować, zrzędzić, wracać do przeszłości, zamiast budować. Mam 50 lat i szkoda mi młodego pokolenia. Uczy się tej naszej" mędliwej" mentalności i często ją powiela, nie ma szansy na samodzielne myślenie. Ja nadal wolę z nadzieją patrzeć w przyszłość, liczyć na pozytywne zmiany zamiast się kłócić i narzekać. I jeszcze jedno: nie liczcie na to, że tunel powstanie. Ja widziałam makietę tunelu 40 lat temu. Był to japoński projekt. A tunelu nie będzie, ponieważ jego brak to długofalowa koncepcja Prezydenta zaplanowana 40 lat temu w ramach planu na kolejne 10 dziesięciolatek. Można i tak.

Gość • Środa [25.02.2009, 16:54:47] • [IP: 92.42.114.**]

Nie lubię P.Stasia i nie popieram jego ględzenia na sesjach, jednak o ile to co pisze jest prawdą -a chyba jest-to rzeczywiście żal du..pe ściska że tak ważna sprawa dla miasta i ogromne pieniadze zostały zmarnowane.

Gość • Środa [25.02.2009, 16:25:39] • [IP: 217.97.199.*]

nic dodać, nic ująć..mozna nie lubić Mozejki..ale wytłumaczył jasno czarno na białym dlaczego nie będzie tunelu w miescie!!mam propozycję a może zaangazowac szwagra..tak sprytnie kupił działkę za bezcen!!

Gość • Środa [25.02.2009, 16:20:28] • [IP: 80.245.190.*]

Obywatel kontra radny i prezio.

Wnuczek z Wermachtu • Środa [25.02.2009, 16:04:28] • [IP: 88.156.232.***]

Jakie spotkanie jest w MDK o 17.00 ??

Gość • Środa [25.02.2009, 15:58:54] • [IP: 80.245.190.*]

O 17.00 Zebranie w MDK. szykujcie się.

Gość • Środa [25.02.2009, 15:54:20] • [IP: 80.245.187.**]

Poziom reprezentowany przez popleczników Żmurkiewicza jest porażający. Wygląda jednak na to, iż to jest rzeczywisty poziom jego zaplecza intelektualnego gdyż w przeciwnym wypadku nie dopuściłby do zmarnowania historycznej szansy na budowę tunelu!!

Gość • Środa [25.02.2009, 15:54:06] • [IP: 213.115.90.***]

poznaniaku, gratuluje wyksztalcenia ;) naucz sie gramatyki, poten mozemy dyskutowac :) Ps. jakos zaden ze zwolennikow 2prezydenta" nie odnosi sie metorycznie do opisu sprawy przez Pana Mozejke. DLACZEGO? Odp: Bo ma racje!! :) ZMURKIEWICZ DAJE CIALA NA KAZDEJ PLASZCZYZNIE! TRZEBA BYC NA PRAWDE TEPYM ZEBY JESZCZE GO BRONIC! :)

Gość • Środa [25.02.2009, 15:35:01] • [IP: 80.245.188.**]

Żałosne figury, poplecznicy prezia, nic innego nie mogą zrobićtylko wypisywać bzdety na blogu, bo na nic innego ich nie stać,

poznaniak • Środa [25.02.2009, 15:33:10] • [IP: 213.17.204.**]

Mozejko ty palancie nic nie umiesz nic nie robisz tylko krecisz afery twoj czas dawno minol i nigdy nie wroci...a ty rywczyyn ze publikujesz teksty tego cepa to ci gratuluje inteligencji!lepiej rob dalej te swoje zdjecia(w tym jestes profesjonalista, masz uznanie jako fotograf) i nie mieszaj sie w polityke bo tracisz w oczach ludzi!!

Gość • Środa [25.02.2009, 15:26:32] • [IP: 92.42.112.***]

hahaha p.MOZEJKO...ktoz by inny tak nadawal na Pana prezydenta jak nie ON.Prosze panie Stasiu pochwalic sie co pan dokonal za swojej kadencji, ile bylo inwestycji, zrobionych drog...ile pieniedzy wydano na" studium wykonalnosci" czy inne papiery ws tunelu.Wyrzucone pieniadze w bloto? Najlepiej jest atakowac, tylko atakujacy mial juz swoje pole do popisu i bardzo mizernie wypadl.Obecne kadencje oceniam na 4+

Gość • Środa [25.02.2009, 15:10:43] • [IP: 83.31.178.**]

Dla popleczników Żmura tekst Możejki jest zbyt wyrazisty i przyjrzysty, żeby mogli z nim dyskutować, dlatego nie mając nic do powiedzenia na temat tunelu, atakują autora. Żałosne figury!l

Gość • Środa [25.02.2009, 15:09:11] • [IP: 80.245.190.***]

Co jak co ale nazwa artykułu jak najbardziej przypadła mi do gustu ;d tak trzymać! ;)

Gość • Środa [25.02.2009, 15:08:35] • [IP: 217.97.193.***]

Gość • Środa [25.02.2009, 13:09] • [IP: 83.21.49.**] --SLDowcy zawsze zwalczali koncepcję tunelu, gdy za rządów PiS wpisano tunel do rządowych planów, Żmurkiewicz nie miał wyjścia i zaczął pozorować poparcie. Gdy mianował Barbarę michalską na tunelowego pełnomocnika, wiedziałem, ze z tego chlebka nie będzie mąki. Żmurkiewicz, nie pomogą twoje krzyki, ze chcesz tunelu, o tobire świadczą zatrute owoce, czyli studium wykonalności ośmieszone przez niemiecką firmę...

Gość • Środa [25.02.2009, 15:07:41] • [IP: 80.245.190.**]

Możejko Ty cwaniaku. Jak Ty śmiesz cokolwiek pisać na ten temat. Już raz budowałeś tunel. Zapłaciłem Tobie za cegiełkę i co udało się Tobie wielkiego dokonać w tej sprawie. A sorry widziałem gdzieś Twoje zdjęcie jak stoisz z łopatą i próbujesz wykopać dziurę.

Gość • Środa [25.02.2009, 15:01:36] • [IP: 83.31.178.**]

Gość • Środa [25.02.2009, 13:09] • [IP: 83.21.49.**] --SLDowcy zawsze zwalczali koncepcję tunelu, gdy za rządów PiS wpisano tunel do rządowych planów, Żmurkiewicz nie miał wyjścia i zaczął pozorować poparcie. Gdy mianował Barbarę michalską na tunelowego pełnomocnika, wiedziałem, ze z tego chlebka nie będzie mąki. Żmurkiewicz, nie pomogą twoje krzyki, ze chcesz tunelu, o tobire świadczą zatrute owoce, czyli studium wykonalności ośmieszone przez niemiecką firmę...

Gość • Środa [25.02.2009, 14:54:31] • [IP: 80.245.188.***]

do goscia nizej tak bierze iswinoujscie.pl jak widzimy ;]

Gość • Środa [25.02.2009, 14:43:43] • [IP: 217.97.199.*]

Czy ktoś jeszcze bierze poważnie tego porażonego nienawiścią manipulanta?./

Gość • Środa [25.02.2009, 14:31:46] • [IP: 80.245.187.**]

Artykuł Możejki jest niepoprawny politycznie gdyż większość odbiorców udaje świętoszków i publiczne nazwanie rzeczy po imieniu ich razi. Ja jednak rozumiem możejkę gdyż samego mnie skręca jak pomyślę o zmarnowanej szansie!!

Gość • Środa [25.02.2009, 14:27:48] • [IP: 83.4.63.***]

chyba wystarczy ze mamy jedne stronnicze media w tym mieście(nowy wyspiarz)czy portal tez musi taki być, czy nie ma już ludzi którzy są ponad tym, a może chcą się załapać na jakąś ciepła samorządową posadkę, jak to jest Panie Sławku?

Gość • Środa [25.02.2009, 14:19:34] • [IP: 92.42.117.***]

haha zanim to przeczytałem spojrzałem kto się pod tym tekstem podpisał :) stasiu możejko i wszystko jasne pasożyt społeczny i tyle

Gość • Środa [25.02.2009, 14:07:47] • [IP: 92.42.118.***]

no ale po co takie wytykanie? pytam, czemu to ma służyć? teraz to wszyscy powinni wspolpracować dla dobra miasta a nie wytykac co kto i kiedy zaprzepaścił, bo to nie fair!!

Gość • Środa [25.02.2009, 14:06:08] • [IP: 88.156.235.***]

Mozejko-posprzątaj pod swoją siedzibą, przynajmiej zrobisz coś pożytecznego dla ukochanego miasta!

Gość • Środa [25.02.2009, 14:01:28] • [IP: 80.245.179.***]

Na samym wstępie widać, że to Możejko

Gość • Środa [25.02.2009, 13:33:45] • [IP: 83.31.176.***]

Politycy nie nadają się do fachowego zarządzania. samo słowo polityk wyklucza, że się zna. Poltyk podejmuje tylko decyzje na podstawie informacji od fachowców. Od kogo miał Żmurkiewicz informacje, od jakich fachowców? By dalej nie gnębić prezydenta daje mu rade, by brał sie za prace tak intensywną jaką może podołać.Są szanse budowy tunelu.

Gość • Środa [25.02.2009, 13:13:16] • [IP: 80.245.188.***]

Poczekamy zobaczymy i będziemy pewni, który ma rację. I jaka jest prawda. Najgorsze w tym, że w Polsce nie ma takiego zwyczaju, by urzędnika (samorządowca) winnego znacznego zaniedbania albo wręcz szkody publicznej ukarać i odstawić na wieczną poniewierkę.

Gość • Środa [25.02.2009, 13:09:03] • [IP: 83.21.49.**]

--SLDowcy zawsze zwalczały koncepcję tunelu, gdy za rządów PiS wpisano tunel do rządowych planów, Żmurkiewicz nie miał wyjścia i zaczął pozorować poparcie. Gdy mianował Barbarę michalską na tunelowego pełnomocnika, wiedziałem, ze z tego chlebka nie będzie mąki. Żmurkiewicz, nie pomogą twoje krzyki, ze chcesz tunelu, o tobire świadczą zatrute owoce, czyli studium wykonalności ośmieszone przez niemiecką firmę...

Gość • Środa [25.02.2009, 13:04:33] • [IP: 83.21.49.**]

Do Gość • Środa [25.02.2009, 12:56] • [IP: 80.245.182.***] To wg ciebie niemiecka firma PTV, którą cytuje Możejko pisze głupoty? Czy ty potrafisz cokolwiek przeczytać ze zrozumieniem?

Gość • Środa [25.02.2009, 12:56:14] • [IP: 80.245.182.***]

Możejko niech rozbraja miny a nie krytykuje innych co nikt wyspiarza nie kupuje, to się wtrynił na stronkę adiie panie Możejko głupoty pisz se pan na swojej stronce.

Gość • Środa [25.02.2009, 12:48:16] • [IP: 83.21.49.**]

Do 99% populacji zastosowanie mają trzy Prawa Lema: 1. Nikt nic nie czyta. 2. Jeśli czyta, to nie rozumie. 3. Jeśli czyta i rozumie, to natychmiast zapomina! Panie Możejko, z niektórych komentarzy wynika, że rzucasz pan perły przed wieprze.

kuban • Środa [25.02.2009, 12:46:28] • [IP: 80.54.123.***]

Moglo byc tez tak ze ZMURA lobby (GDDKiA) ze Szczecina przekrecilo. Z tekstu to nie wynika ale to chyba GDDKiA odpowiadalo za wybor wykonawcy studium. Nie umniejsza to winy ZMURA ze jako gospodarz inwestycji nie prowadzil profesjonalnego nadzoru.

Gość • Środa [25.02.2009, 12:40:17] • [IP: 83.21.49.**]

nieDYSKRYMINOWANY • Środa [25.02.2009, 10:56] • [IP: 83.21.32.***] " HORROR, WARIACIE". TO FAKT ! MASA BŁĘDÓW !! DOKUMENTACJA NIE JEST PEŁNA, ZROZUMIAŁA I PRZEJRZYSTA. NIE JEST SPORZĄDZONA STARANNIE. NIE UWZGLĘDNIA CZYNNIKÓW PRZYSZŁEGO POPYTU NA TRANSPORT W MIEŚCIE. ZAWIERA BŁĘDY EDYCYJNE. DUŻA CZĘŚĆ INFORMACJI JEST POWIELANA. NIE ZAWIERA UZASADNIENIA WYBORU OPTYMALNEGO WARIANTU PROJEKTU I PODJĘCIA DECYZJI. BRAK PEŁNEGO SPISU LITERATURY. KONKRETNE DANE ZASTĄPIONO CZĘSTO OPISAMI SŁOWNYMI. ZAWIERA BŁĘDY RZECZOWE. ISTNIEJE SPRZECZNOŚĆ ZAWARTYCH DANYCH, np: „Po wejściu Polski do strefy Schengen, w widoczny sposób zwiększył się ruch samochodowy z niemieckiej części wyspy Uznam." A DALEJ, NA TEJ SAMEJ STRONIE: „Wejście Polski do Schengen nie zmieniło więc w sposób istotny sytuacji." ZASTOSOWANO TEŻ NIEJEDNOLITĄ NOMENKLATURĘ. ZBYT DUŻO JEST ZWROTÓW POTOCZNYCH, NP. „NASZE”, „HOROOR TECHNICZNY I KRAJOBRAZOWY” I „ W WIDOCZNY SPOSÓB”. ZAWIERA BŁEDY LITEROWE, NP. „WARIACIE". ZAWIERA NIECZYTELNE RYSUNKI. BRAKUJE CZĘŚCI OB

Gość • Środa [25.02.2009, 12:38:45] • [IP: 83.21.49.**]

DO RZECZY: Dobry prezydent to taki, który wie, że do tunelu trzeba nie Michalskiej ale ludzi, którzxy się na tym znają. A tacy są tylko za granickich w Polsce nie ma. Trzeba ich szukać za granicą. Samo zlecenie polskiej firmie DAMART robienia studium wykonalności już było widomum znakiem, że tunek pogrzebany!

Gość • Środa [25.02.2009, 12:37:56] • [IP: 93.94.191.***]

ale w ogóle to co. ... pozwala umieszczać artykuły Możejce na tej stronie?? Przecież to. ...

Polak Katolik • Środa [25.02.2009, 12:32:06] • [IP: 88.156.232.***]

Możejko PO nie da ci prezydentury, a ty tylko legitymizujesz swa goebelsowska propagandą nieudaczników z PO i przeszkadzasz w realizacji inwestycji.Dwa razy przegrałeś wybory a nie umiesz się pogodzić z tym i dlatego tak jak Neron podpalasz miasto wraz z tą małą neonazistka z MW i LPR. Te problemy to" kara" za to ze Żmurkiewicz nie chce koalicji z PO

Gość • Środa [25.02.2009, 12:26:22] • [IP: 83.13.154.***]

Jak rządził Stasiu też były plany hahahah były ale się zmyły :)

Gość • Środa [25.02.2009, 12:24:05] • [IP: 89.78.129.**]

a ile w tym prawdy ;]?

Gość • Środa [25.02.2009, 12:23:46] • [IP: 80.245.178.**]

Wszędzie demokracja, a unas dyktatura

antyburak • Środa [25.02.2009, 12:22:52] • [IP: 213.115.90.***]

do tego doszlo ze kady ma prawo wiedziec!

Ktoś • Środa [25.02.2009, 12:17:59] • [IP: 89.78.129.**]

do czego tu doszlo ze juz na tym coraz bardziej smieszny portalu mozejko pisze artykuly tylko po to zeby pokazac jaki to Prezydent jest nieporadny, nic nie zalatwiajacy... ;/

Gość • Środa [25.02.2009, 12:11:11] • [IP: 83.21.49.**]

Dobry prezydent to taki, który wie, że do tunelu trzeba nie Michalskiej ale ludzi, którzxy się na tym znają. A tacy są tylko za granickich w Polsce nie ma. Trzeba ich szukać za granicą. Samo zlecenie polskiej firmie DAMART robienia studium wykonalności już było widomum znakiem, że tunek pogrzebany!

antyburak • Środa [25.02.2009, 12:10:07] • [IP: 213.115.90.***]

poprzedniku...a kto dobiera sobie ludzi(poza rada) ?? TO TYLKO I WYLACZNIE WINA" PREZYDENTA"!

Gość • Środa [25.02.2009, 12:01:02] • [IP: 92.42.119.***]

Bez dobranej i kompetentnej obsady ludzi, którzy znają się na rzeczy, to nawet najlepszy prezydent tego miasta nic nie wskura. Choć mówi się, że ryba zaczyna śmierdzieć od głowy, to w tym przypadku jest winna całej rady miasta i prezydent, który nie rozlicza pozostałych ludzi z wykonywanej pracy. Ślepa wiara prowadzi do upadku wszystkiego w co się wierzy.

Gość do gościa z 11:54 • Środa [25.02.2009, 12:00:44] • [IP: 83.21.49.**]

Polityczne pozwolenie na tunel zapadło w listopadzie 2006. Mądry prezydent wiedziałby, jak to wykorzystać. Ale to dupek, który potrafi tylko szemrane biznesy z szemranymi biznesmenkami i beznesmenami robić.

Gość • Środa [25.02.2009, 11:57:08] • [IP: 83.21.49.**]

HOWGH!

Gość • Środa [25.02.2009, 11:56:32] • [IP: 217.97.193.***]

zas ma zajęty realizacją szemranych interesów, w rodzaju umowy z firmą Ireny Eris, a także zaciekłą walką polityczną z opozycją w Radzie Miasta oraz z rządzącą w kraju PO. Podsumowując: dopóki taki prymitywny osobnik, jak Janusz Żmurkiewicz będzie prezydentem naszego miasta, tunelu nie będzie!

Gość • Środa [25.02.2009, 11:54:02] • [IP: 92.42.118.***]

Wyluzujcie w końcu! gdyby tunel zależał tylko i wyłącznie od prezydenta to dawno by już był! Tu trzeba zezwoleń, planów, tysiąca podpisów i przede wszystkim KASY!! Misato, choćby tu codziennie była kwesta jak na orkiestrze Owsiaka i tak nie uzbierałoby pieniedzy - więc wszyscy mądrzy tego miasta - trzymajcie dzioby zamknięte! skoro nie możecie pomóc to chociaż nie przeszkadzajcie!!

Gość • Środa [25.02.2009, 11:52:16] • [IP: 93.94.188.***]

Premier o wyborach samorządowych: Wybierzcie spośród ludzi uczciwych PAP 2006-10-29, ostatnia aktualizacja 2006-10-29 18:07 Premier Jarosław Kaczyński złożył w niedzielę po południu w Świnoujściu kwiaty pod Pomnikiem Bohaterów Walk o Niepodległość Rzeczpospolitej. To ostatni punkt jednodniowej wizyty szefa rządu w województwie zachodniopomorskim. Podczas uroczystości premierowi towarzyszyli m.in. zarządca komisaryczny Międzyzdrojów Leszek Dorosz, kandydat PiS na burmistrza tego miasta oraz Edward Zając, kandydat tej partii na prezydenta Świnoujścia. Premier podziękował ok. 500 zgromadzonym pod pomnikiem mieszkańcom Świnoujścia za" aktywność związaną przede wszystkim ze zbliżającymi się wyborami" i zainteresowanie życiem publicznym. Mówił, że sytuacja Polski jest dobra, rozwija się gospodarka, spada bezrobocie, jest wyższe poczucie bezpieczeństwa." Rozbijamy różnego rodzaju ukryte struktury, demaskujemy ludzi, którzy oszukiwali i okradali nasz kraj (...) To wszystko przyniesie efekt dopiero wtedy, gdy będziemy potrafili być razem. W demokracji w wielu sprawach się różnimy i będziemy się różnić, to rzecz normalna, ale musimy różnić się tak, by jednocześnie tę wspólnotę budować" - przekonywał. Szef rządu powtórzył, że zapadła decyzja o budowie tunelu pod Świną, łączącego wyspę Uznam, na której leży Świnoujście, z wyspą Wolin (obecnie funkcjonuje jedynie przeprawa promowa). Ta wiadomość została przyjęta przez zgromadzonych gromkimi brawami i okrzykami" dziękujemy". Premier podkreślił, że są na tę inwestycję środki. Poinformował, że trzeba będzie na nią przeznaczyć pół miliarda złotych." Ale jest przede wszystkim wola, decyzja i świadomość, że tak trzeba" - zaznaczył. Dodał również, że jest duża szansa na to, by w mieście powstał gazoport, choć - jak powiedział - ostateczna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła. O tę inwestycję stara się także Gdańsk. Premier mówił także o zbliżających się wyborach samorządowych." Wybierzcie spośród ludzi uczciwych, a najlepiej wśród takich, którzy od samego początku, od 1989 roku, wiedzieli, że odzyskaliśmy niepodległość i budujemy demokrację i to są nasze ogromne sukcesy, ale wiele polskich spraw idzie źle i mieli odwagę to mówić" - powiedział. Dodał, że wśród tych ludzi był Edward Zając, kandydat PiS na prezydenta Świnoujścia. Wcześniej premier Kaczyński odwiedził Szczecin, skąd na pokładzie statku tamtejszego Urzędu Morskiego" Planeta" dopłynął do Świnoujścia. Tuż po wylądowaniu na podszczecińskim lotnisku w Goleniowie podczas briefingu J.Kaczyński zapowiedział m.in., że w ciągu najbliższych 6-7 lat zostanie wybudowany tunel pod rzeką Świną łączący Świnoujście z siecią dróg w kraju. Budowa 3-kilometrowego tunelu, który byłby najdłuższym w Polsce i pierwszym podwodnym, ma połączyć miasto z resztą kraju. Do tej pory mieszkańcy 40-tysięcznego Świnoujścia (położonego na wyspie Uznam) mają jedynie dwie przeprawy promowe łączące ich miasto z siecią dróg w kraju. Premier poinformował także, że drogi w rejonie Świnoujścia otrzymają status dróg krajowych, co pozwoli na ich modernizację z funduszy unijnych.

Gość • Środa [25.02.2009, 11:49:28] • [IP: 92.42.113.***]

W tym mieście nie ma i nie będzie tunelu, NIGDY!!. Z prostej przyczyny, lobby emerytowanych trepów, dorabiających i żerujących na Bielikach nigdy do tego nie dopuści. I to jest cała prawda o tej CZERWONEJ WYSPIE.

Gość • Środa [25.02.2009, 11:46:45] • [IP: 80.245.190.*]

Stasiu byłeś u władzy i co zrobiłeś w sprawie tunelu?

Gość • Środa [25.02.2009, 11:44:30] • [IP: 80.54.123.***]

Pan Możejko niestety nie jest odpowiednią osobą do mówienia o zaprzepaszczeniu tunelu...

Gość • Środa [25.02.2009, 11:44:11] • [IP: 195.117.222.*]

tunel marzeniem? mów za siebie

abs. • Środa [25.02.2009, 11:38:00] • [IP: 80.54.123.**]

Prezydent Zmurkiewicz potrafi tylko detki kleic i samochody myc a przepraszam auta myje jego zona!

Gość • Środa [25.02.2009, 11:33:54] • [IP: 192.168.100.***]

A idzcie na Mszę o 16.00 i tak wielu nie pomorze posypanie głowy popiołem

Gość • Środa [25.02.2009, 11:31:03] • [IP: 192.168.100.***]

Jedynym wkładem pana Możejki w budowę tunelu jest jego śmieszne zdjęcie wyborcze, w malutkim kasku, jak zaczął kopać tunel z Giertychem oraz nierozliczone cegiełki

Gość • Środa [25.02.2009, 11:30:20] • [IP: 213.115.90.***]

dokladnie, przeciez to zmur ustalil date i godzine...miejmy nadzieje ze jednak wiele osob zgrzeszy i przyjdzie ;) A JELI ZMUR ZNOWU BEDZIE OPLUWAL INNYCH A NIE MERYTORYCZNIE TLUMACZYL SIE Z BLEDOW TO JA GO TEZ OPLUJE!

Gościu • Środa [25.02.2009, 11:26:59] • [IP: 80.245.178.**]

SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI MIASTA - Przypadkowa pomyłka ?? |2009-02-25 17.00 Ja jestem ciekawy dlaczego wybrano termin 25.02.09 godzina 17.00 ? czy z założenia już przewiduje się żeby prawie nikt nie przyszedł. A póżniej będzie można wytykać mieszkańcom, że mogliście wziąść udział i zadawać pytania kiedy było spotkanie. Jest Środa popielcowa wg danych jest 90% Katolików i o godzinie 17.00 pójdą do kościoła na święto kóre jest raz do roku czy pan Prezydent który bywał przy otwarciu pomnika JP. II przy kościele o tym nie wie ? To uprzejmie proszę Księdza Proboszcza o powiadomienie P. Prezydenta ze ten termin jest dobry dla niego samego dla mieszkańców przyzwoitych tego miasta nie.

Gość • Środa [25.02.2009, 11:25:05] • [IP: 212.160.162.***]

artykum mi sie nie podoba, ale jesli prezydent zaniedbal to wola o pomste do nieba. juz nie wspomne iz w kazdym normalnym kraju demokratycznym automatyczna dymisja na wlasna prośbę i osobista odpowiedialnośc za brak skuteczności na takim stanowisku. mieszkaniec

Gość • Środa [25.02.2009, 11:24:01] • [IP: 83.21.49.**]

OPINIA PTV - I WSZYSTKO JASNE! OBRAZ NĘDZY I ROZPACZY.

Gość • Środa [25.02.2009, 11:22:38] • [IP: 83.21.49.**]

TUNEL ZAPRZEPASZCZONY PRZEZ ŻĄDNEGO WŁADZY PAZERNEGO, NIEUDOLNEGO PREZYDENTA JANUSZA ŻMURKIEWICZA! POTRAFI TYLKO DLA SOEBIE I RODZINKI!

Gość • Środa [25.02.2009, 11:21:04] • [IP: 194.237.227.***]

I co ZMURKU, jak teraz zaatakujesz, wszyscy wyciagaja tylko Twoje brudy a ty sie bronisz atakiem zamiast wytlumaczyc czy to prawda czy nie! Jesli jeszcze raz bedziesz kontratakowal a nie sensownie tlumaczyl...marny Twoj los! za co jak za co ale za skopanie tunelu to Ci sie oberwie!!

Gość • Środa [25.02.2009, 11:20:10] • [IP: 83.21.49.**]

nieDYSKRYMINOWANY • Środa [25.02.2009, 10:56] • [IP: 83.21.32.***] " HORROR, WARIACIE". TO FAKT ! MASA BŁĘDÓW !! DOKUMENTACJA NIE JEST PEŁNA, ZROZUMIAŁA I PRZEJRZYSTA. NIE JEST SPORZĄDZONA STARANNIE. NIE UWZGLĘDNIA CZYNNIKÓW PRZYSZŁEGO POPYTU NA TRANSPORT W MIEŚCIE. ZAWIERA BŁĘDY EDYCYJNE. DUŻA CZĘŚĆ INFORMACJI JEST POWIELANA. NIE ZAWIERA UZASADNIENIA WYBORU OPTYMALNEGO WARIANTU PROJEKTU I PODJĘCIA DECYZJI. BRAK PEŁNEGO SPISU LITERATURY. KONKRETNE DANE ZASTĄPIONO CZĘSTO OPISAMI SŁOWNYMI. ZAWIERA BŁĘDY RZECZOWE. ISTNIEJE SPRZECZNOŚĆ ZAWARTYCH DANYCH, np: „Po wejściu Polski do strefy Schengen, w widoczny sposób zwiększył się ruch samochodowy z niemieckiej części wyspy Uznam." A DALEJ, NA TEJ SAMEJ STRONIE: „Wejście Polski do Schengen nie zmieniło więc w sposób istotny sytuacji." ZASTOSOWANO TEŻ NIEJEDNOLITĄ NOMENKLATURĘ. ZBYT DUŻO JEST ZWROTÓW POTOCZNYCH, NP. „NASZE”, „HOROOR TECHNICZNY I KRAJOBRAZOWY” I „ W WIDOCZNY SPOSÓB”. ZAWIERA BŁEDY LITEROWE, NP. „WARIACIE". ZAWIERA NIECZYTELNE RYSUNKI. BRAKUJE CZĘŚCI OBJAŚNIEŃ. Czy wszystko jest OK ?

Gość • Środa [25.02.2009, 11:18:13] • [IP: 80.245.180.**]

Artykuł faceta żądnego władzy

Gość • Środa [25.02.2009, 11:16:54] • [IP: 192.168.100.***]

Świnoujście w sieci - liderem wśród świnoujskich serwisów informacyjnych.Według najnowszych danych Portal Internetowy Świnoujście w sieci, który stanowi część Grupy Medialnej o tej samej nazwie jest LIDEREM wśród serwisów informacyjnych odwiedzanych przez mieszkańców Świnoujścia - Niezależne źródło informacji, jakim jest nasz portal weryfikuje i sprawdza podawane informacje. Dziękujemy za zaufanie, którym nas obdarowaliście

Wtuszak • Środa [25.02.2009, 11:13:12] • [IP: 80.245.179.***]

PANIE MOŻEJKO, CZY ROZLICZYŁ SIĘ PAN Z ZAGARNIETYCH CEGIEŁEK NA TUNEL ??

Gość • Środa [25.02.2009, 11:10:57] • [IP: 192.168.100.***]

Artykuł powinien mieć tytuł.Jak Możejko * tunel i cegiełki

Gość • Środa [25.02.2009, 11:10:23] • [IP: 88.156.232.***]

Skoda czasu na komentowanie Mdli!

Gość • Środa [25.02.2009, 11:09:31] • [IP: 92.42.116.**]

Żenujące to są wypowiedzi mieszkańców tego żenującego miasteczka... Jak Możej zarzuca prezydentowi nieudolność, to mówią, że pluje jadem. Ale jak prezydent wyrzuca w błoto milion złotych to nikomu to nie przeszkadza... Otóż mi przeszkadza, i to bardzo... Bo tak mówiąc szczerze, to już wolałbym, żeby w ogóle nie było tego tunelu, niż gdyby miał być za wszelką cenę (czyt. cztery razy droższy niż powinien) i jeszcze za pół roku miałby się zepsuć (która z wielkich inwestycji prezydenta nie zdążyła się popsuć w ciągu pół roku od oddania? - pokażcie mi chociaż jedną). A to dlatego, że gdy następnym razem w przedszkolach obniżą stawkę żywieniową dzieciom, bo na jedzenie nie ma pieniędzy, gdy znowu oddacie samochód do warsztatu, bo na drogi nie ma pieniędzy, lub gdy jakaś staruszka złamie nogę, bo na odśnieżanie nie ma pieniędzy, to tunel nikomu nie pomoże. Chyba, że pomoże wyjechać stąd jak najdalej...

Gość • Środa [25.02.2009, 11:09:23] • [IP: 88.156.235.**]

Prezydencik 6 lat działa, ale w powiększaniu swojego majątku, a nie w kierunku budowy tunelu, który wadzi mu w interesach:za blisko działka4ha. mniej klientów w myjni w wulkanizacji, a taki ubogi był BUTNY prezydencik.

Gość • Środa [25.02.2009, 11:09:05] • [IP: 217.97.199.***]

Wstyd tskie pieniądze przejdą koło nosa.Gdzie służby, które za to odpowiadają. wstyd.chyba ktoś za to odpowiada!!

Gość • Środa [25.02.2009, 11:04:58] • [IP: 83.21.49.**]

ŻADNE wRZASKI SFORY żMURA NIE PRZYKRYJĄ FAKTU, Że STUDIUM WYKONALNOŚCI JEST SKOPANE, TOTALNA KOMPROMITACJA!! A BEZ STUDIUM NA ODPOWIEDNIM POZIOMIE NIE MAMY SZANS NAWET NA JEDNO EURO Z UE!

Szafirek • Środa [25.02.2009, 11:03:14] • [IP: 80.54.123.***]

Jedno Wielkie Dno z tym tunelem. Zamiast się kłócić, to powinni razem usiąść i pomyśleć co dalej zamiast gnoić jeden drugiego. Niech się lepiej ogarną. Prędzej jakiś, , mieszkaniec peronu'' wykopie łyżeczką plastikową ten tunel niż oni zrobią ku temu jeden dobry krok.

Gość • Środa [25.02.2009, 11:00:20] • [IP: 83.21.49.**]

Przeczytajcie dikłasdnie zwłaszcza opinię niemieckiej firmy PTV, straszne, co ten oponiarz na funduje - prowincja na wieki.!

Gość • Środa [25.02.2009, 10:59:52] • [IP: 62.69.194.**]

Wszystko co jest jest firmowane i podpisane jako Stanisław Możejko jest dla mnie tak niewiarygodne, jak to kiedy kopal łopatą tunel wraz z działaczamli LPR.

nieDYSKRYMINOWANY • Środa [25.02.2009, 10:56:27] • [IP: 83.21.32.***]

" HORROR, WARIACIE". TO FAKT ! MASA BŁĘDÓW !! DOKUMENTACJA NIE JEST PEŁNA, ZROZUMIAŁA I PRZEJRZYSTA. NIE JEST SPORZĄDZONA STARANNIE. NIE UWZGLĘDNIA CZYNNIKÓW PRZYSZŁEGO POPYTU NA TRANSPORT W MIEŚCIE. ZAWIERA BŁĘDY EDYCYJNE. DUŻA CZĘŚĆ INFORMACJI JEST POWIELANA. NIE ZAWIERA UZASADNIENIA WYBORU OPTYMALNEGO WARIANTU PROJEKTU I PODJĘCIA DECYZJI. BRAK PEŁNEGO SPISU LITERATURY. KONKRETNE DANE ZASTĄPIONO CZĘSTO OPISAMI SŁOWNYMI. ZAWIERA BŁĘDY RZECZOWE. ISTNIEJE SPRZECZNOŚĆ ZAWARTYCH DANYCH, np: „Po wejściu Polski do strefy Schengen, w widoczny sposób zwiększył się ruch samochodowy z niemieckiej części wyspy Uznam." A DALEJ, NA TEJ SAMEJ STRONIE: „Wejście Polski do Schengen nie zmieniło więc w sposób istotny sytuacji." ZASTOSOWANO TEŻ NIEJEDNOLITĄ NOMENKLATURĘ. ZBYT DUŻO JEST ZWROTÓW POTOCZNYCH, NP. „NASZE”, „HOROOR TECHNICZNY I KRAJOBRAZOWY” I „ W WIDOCZNY SPOSÓB”. ZAWIERA BŁEDY LITEROWE, NP. „WARIACIE". ZAWIERA NIECZYTELNE RYSUNKI. BRAKUJE CZĘŚCI OBJAŚNIEŃ. Czy wszystko jest OK ?

Gość • Środa [25.02.2009, 10:56:14] • [IP: 92.42.114.**]

Panie Mozejko a dla mieszkancow naszego miasta Mozej Han Szalony, prosze ustapic, na prawde, juz nam sie znudzilo, ja wiem ze to ciezko i ze pan zwyczajnie sobie z tym juz nie radzi wszyscy widza, wladza wypala a jesli chodzi o pana to juz to dawno zrobila wraz z afera mulnikowa, Pierwszy saperze Miasta

pmc • Środa [25.02.2009, 10:55:39] • [IP: 83.21.49.**]

SLDowcy zawsze zwalczały koncepcję tunelu, gdy za rządów PiS wpisano tunel do rządowych planów, Żmurkiewicz nie miał wyjścia i zaczął pozorować poparcie. Gdy mianował Barbarę michalską na tunelowego pełnomocnika, wiedziałem, ze z tego chlebka nie będzie mąki. Żmurkiewicz, nie pomogą twoje krzyki, ze chcesz tunelu, o tobire świadczą zatrute owoce, czyli studium wykonalności ośmieszone przez niemiecką firmę...

Gość • Środa [25.02.2009, 10:47:43] • [IP: 80.54.123.**]

hehe.. a jednak niewygodne komentarze można usunąć bez śladu !! :D około 10.17 napisałem: "Możejko na prezydenta !! Ryfczyn na jego przydupasa !! Kononowicz na doradcę !! ;/ " i znikło, a przecież to by było dla miasta dobre... ;))

Gość Kuba • Środa [25.02.2009, 10:46:45] • [IP: 80.245.178.***]

Kolejny raz Rudy Szerszen daje czadu. Panie Prezydencie , On juz nie zagraza nikomu. Wszyscy mieszkancy Swinoujscia dokladnie rozpoznali jego niecne zamiary. Proponuje poszperac w archiwach i opracowac liste jego" zaslug" dla mieszkancow, zakladow pracy i miasta. Wielu jego wspolpracownikow ze Stoczni chetnie udzieli prawdziwych informacji o zawodowych i miedzyludzkich " osiagnieciach" tego rzekomego MECZENNIKA SOJALIZMU, wych.przez Tow. Zast.Dow. do spr. pol.Kom. Potrt. Woj. w Swinoujsciu...

Gość • Środa [25.02.2009, 10:38:33] • [IP: 83.21.17.**]

Jeśli to co jest napisane w niemieckiej opinni jest prawdziwe to totalna kompromitacja Prezydenta. Czekamy na wyjaśnienie tej sprawy.

kuban • Środa [25.02.2009, 10:36:08] • [IP: 80.54.123.***]

Fragmety opini firmy PTV faktycznie swiadcza o pelnej amatorszczyznie (bo nie chce nikogo posadzac o dzialanie w zlej wierze) ludzi z GDDKiA i naszego urzedu(ZMURKIEWICZ). Choc znam relacje tylko jednej strony wyglada na to ze Mozejko mial racje. Szkoda tylko ze ten prymityw nie rozumie czym jest profesjonalne podejscie do zagadnienia, porozumienie, negocjacje, wspolne dazenie do celu. Zamiast tego emocjonalna postawa typu: 'ten przeżytek minionego bezpowrotnie ustroju' lub ' Podsumowując: dopóki taki prymitywny osobnik, jak Janusz Żmurkiewicz będzie prezydentem naszego miasta, tunelu nie będzie! '...PANIE MOZEJKO PROSZE POWIEDZIEC CO TAKIE WYPOWIEDZI DAJA MIASTU. BO MI SIE WYDAJE ZE TO TYLKO SPOSOB NA WYARTYKUOWANIE PANSKICH PROBLEMOW MENTALNYCH

Gość • Środa [25.02.2009, 10:32:11] • [IP: 217.97.199.***]

CHYBA PAN PREXYDENT MA DORADCÓW FINASOWYCH KTÓRZY POWINNI PILNOWAĆ INTERESÓW FINSOWYCH NASZEGO MIASTA.

XXX • Środa [25.02.2009, 10:27:46] • [IP: 80.245.188.***]

hehe no i znów artykuł z cyklu JAK TU ZASZKODZIĆ ŻMURKOWI :> ZAMIAST iswinoujsie TO POWINNO SIĘ NAZYWAĆ antyżmurek :> CZAS POMYŚLEĆ NAD ZMIANĄ NAZWY :) PRZESADA A O TUNELU MOZNA POWIEDZIEĆ ŻE ZAPRZEAPASCILI GO JUŻ 25 LAT TEMU !! WEŻCIE SIĘ ZASTANÓWCIE CO PISZECIE TYLKO FARMAZONY POTRAFICIE WCISKAĆ :)

Gość • Środa [25.02.2009, 10:22:23] • [IP: 217.97.199.*]

Bardzo dobrze p. Możejko jest Pan jedyny ktory na swiatło dzienne wyciąga brudy prezydenta.Poniewaz wiekszosc mieszkancow Świnoujścia jest zajeta swoimi problemami i nie wiedzieliby gdyby nie pan o takich defraudacjach i zmarnowanych szansach dla naszego pieknego miasta.

gienekpal • Środa [25.02.2009, 10:20:34] • [IP: 217.97.199.*]

Do gościa z 10, 00 - napisz coś pachnącego, ale widać że potrafisz wystukać tylko jedno zdanie

Gość • Środa [25.02.2009, 10:19:46] • [IP: 87.96.78.***]

Jak by doprowadził do budowy tunelu kto by głosował na niego w wyborach. W takim małym mieście wystarczy że pójdą pracownicy z promów z rodzinami i po sprawie.

Gość • Środa [25.02.2009, 10:18:36] • [IP: 80.54.123.***]

Tego tunelu to nigdy nie wybuduja podejrzewam ze moje wnuki tego cudu nie doczekaja...bzdura z domieszka naiwnosci, ten tunel powstanie jak mieszkanicy wezma lopaty i zaczna kopac go sami i to za darmo jak czarni niewolnicy bo niby kasa jest i plany a shit z tego wyjdzie...pzdr dla prezydenta(bujaj sie)

Gość • Środa [25.02.2009, 10:17:34] • [IP: 89.78.170.**]

Możejko jedyne co potrafi to pluć jadem i krytykować, a sam jest leser i nierób. Za Żmurka przynajmniej się cokolwiek dzieje w tym mieście, za Twoich czasów jedynie rozbrajano bomby na mulniku - i tam pozostań.

Gość • Środa [25.02.2009, 10:09:53] • [IP: 83.21.124.***]

Ten STANISLAW to jest GENIUSZ hahah

Gość • Środa [25.02.2009, 10:07:36] • [IP: 79.175.200.**]

Cały żmurkiewicz. Moim zdaniem jest niekompetentną osobą

Gość • Środa [25.02.2009, 10:03:21] • [IP: 83.31.205.**]

Jak będzie tumel to jego 4 hektarowa działa szwagra (podzielona na działeczki po 1000m) straci na wartości, bo ceny gruntów wypośrodkują się z cenami gruntów z Warszowa i przytoru (teraz Przytór 350zł zam2, a świnoujście od 700zł za m2)

Gość • Środa [25.02.2009, 10:00:49] • [IP: 80.245.182.***]

Ale wypociny cuchnące żółcią

Oglądasz 1-118 z 118
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Policzono pieniądze ze skarbonek sztabu WOŚP w Świnoujściu. Zebrano 235 tys. złotych. Kwota zbiórki w Świnoujściu z pewnością wzrośnie ponieważ nie obejmuje trwających aukcji, wpływów z eskarbonek oraz terminali ■ Zaplanowany koncert uczniów Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Świnoujściu oraz Orkiestry Wojskowej, który miał się odbyć w dniu dzisiejszym w godzinach 15:30-18:15 w sali teatralnej przy ul. Matejki 11, został odwołany ■ 5 marca w Świnoujściu rusza kwalifikacja wojskowa. W tym roku kwalifikacji wojskowej podlegają przede wszystkim mężczyźni urodzeni w roku 2006. Dotyczy to także mężczyzn z roczników 2001 – 2005, którzy nie byli jeszcze na kwalifikacji. Przypominamy, że kwalifikacja nie jest poborem do wojska, tylko polega na nadaniu kategorii przydatności do służby. Kończy się ona wydaniem zaświadczenia o uregulowanym stosunku do służby wojskowej. Kwalifikacja wojskowa w Świnoujściu będzie przeprowadzona od 5 marca do 14 marca 2025 roku w Hoteliku przy Amfiteatrze, wejście od ul. Matejki ■ Rozpoczęły się prace nad budową ulicy Nowojachtowej w Świnoujściu, która ma połączyć ulice Jachtową i Uzdrowiskową. Inwestycja budzi wiele emocji, a zdania mieszkańców są mocno podzielone. Powód? Droga przebiega przez mocno zadrzewiony teren parkowy, graniczący z Parkiem Zdrojowym, stanowiący naturalne schronienie dla licznych zwierząt, takich jak sarny, lisy czy króliki, oraz pełniącym funkcję naturalnego filtra powietrza dla Świnoujścia ■