Los czwartego „Karsibora” to wynik nie do końca przemyślanych działań poprzednich władz miasta. W latach poprzedzających wybudowanie tunelu dyrekcja Żeglugi modernizowała swoje jednostki. W perspektywie była konieczność pozbycia się ich wraz z otwarciem stałej przeprawy. W tym procesie jednak „Czwórka” nie miała szczęścia. W styczniu 2019 roku redakcja iswinoujscie.pl zapytała urząd o plany dotyczące czwartego Karsibora. W odpowiedzi rzecznik prasowy wysłał nam następujące wyjaśnienie;
„W związku z rozpoczęciem inwestycji „Usprawnienie połączenie komunikacyjnego pomiędzy wyspami Wolin i Uznam – budowa tunelu pod Świną” i jej zakończeniem planowanym we wrześniu 2022 roku, wydatkowanie co najmniej ponad 16 mln złotych na modernizację kolejnej jednostki do obsługi przeprawy promowej, która po wybudowaniu stałego połączenia i tak ulegnie likwidacji, byłoby wydatkiem nieekonomicznym.” To jedna z przysłowiowych „żab” podrzuconych obecnym władzom Świnoujścia, które ostatecznie postanowiły jednak spróbować sprzedać prom. Czy znajdzie się chętny? Jedno jest pewne. Ewentualny nabywca nie może liczyć na to, że po zakupie, skompletowana załoga uruchomi silniki i wyruszy na nowy szlak. Karta bezpieczeństwa i świadectwo klasy, dokumenty bez których nie można eksploatować jednostki dawno straciły ważność.
Warto dodać że dwa przetargi nieograniczone ze sprzedażą tej jednostki wyznaczone na dzień 01.04.2025 roku i 08.05.2025 roku zakończyły się wynikiem negatywnym.
Cena wywoławcza za Przedmiot Postępowania wynosi kwotę 989.000,00 PLN (słownie: dziewięćset osiemdziesiąt dziewięć tysięcy złotych 00/100 PLN) neto + należny podatek VAT.
Ewentualny kolejny właściciel nie może także myśleć o udostępnieniu pokładu jako „pływającego muzeum” bowiem „Czwórka nie trafiła nawet do rejestru wojewódzkiego konserwatora zabytków. Na zachętę, w warunkach sprzedaży podkreślono, że na promie „nie ciążą żadne obciążenia. Pozostaje więc stalowa skorupa, w stronę której może nawet z „łezką w oku” spoglądać mogą Ci, którzy na tym pokładzie spędzali dziesiątki godzin, rozładowując wielokilometrowe kolejki pojazdów oczekujących na przeprawę, a niejednokrotnie też walcząc z koszmarnymi wichurami, prądami wstecznej delty Świny i zimowym oblodzeniem.
Czy ta historia powinna jak najszybciej trafić na złom? Ciekawe co na ten temat sądzą nasi czytelnicy../?/
47 lat historii. A przecież to nic przy historii ludzkości. Trzeba przyznać, że wykonał dobrą pracę dla mieszkańców i gości Świnoujścia. No i co z tego? Mamy stawiać mu pomnik? Wiele innych cenniejszych pamiątek już zniszczono. Stare meble wyrzucamy, stare telewizory, komputery, żelazka utylizujemy. A przecież bywaliśmy z nimi na co dzień. Myślę, że akurat tutaj ważniejsza jest ekonomia. Utrzymywanie tego jako eksponatu też kosztuje i to sporo. Wyjmiemy na ląd to zajmiemy działkę, a i tak trzeba będzie albo konserwować, albo zamknąć i strzec przed niepowołanymi gośćmi. Zostawimy na wodzie, to dojdą jeszcze regularne przeglądy, przecież bez nich nikogo na pokład nie da się wpuścić. Nawet jak to będzie tylko przycumowane. Ni i zajmie keję. A kadłubową załogę-ochronę i tak trzeba będzie trzymać. Opamiętajcie się z tą" pamiątką'.
Szkoda
pozbądźcie się złomu z UM i zastąpcie AI
Pozbywać się złomu, bardzo dobrze, te wraki są niepotrzebne, zostawić dwa bieliki i jednego karsibora
Niesprawny prom za bańke w dodatku żeby go uruchomić kolejne parę baniek trzeba wydać hahaa🤣😂 🤦♂️już widzę tą kolejkę kupujących lepiej zacznijcie już go ciąć na żyletki.
Bangladesz bylby zainteresowany ale Karsibór nie doplynie do Bangladeszu
Gość • Środa [04.06.2025, 07:48:12] • [IP: 5.184.97.**] widać, że jesteś z Bielików bo ortografia na ndst. a tak przy okazji jak wasze nadgodziny dalej jak przodownik Pstrowski 😉
Ad Gość • Wtorek [03.06.2025, 20:25:23] • [IP: 5.173.190.**] Póki co. Puki to może ty puszczasz.
sprzedajcie tunel może ktoś ten problem kupi będzie więcej kasy do zdefraudowania
Większych bzdur jakie można przeczytać w tych komentarzach dawno nie czytałem. Czy mieszkańcy zdają sobie sprawę ile nas kosztuje utrzymywanie kursujących jak i odstawionych promów oraz całego zaplecza warsztatowego ŻŚ?. Sprzedać na złom wszystko i rozpędzić to TWA.
W jakim celu te pytanie ? Przecież decyzja już podjęta.
Jak nie będzie promów w czasie najbliższej wojny i Rosjanie rozwalą rakietami tunel to czwarta rzesza przyłączy Świnoujście do czwartej rzęszy, a wasze dzieci będą szczekać w ich obrzydliwym azjatyckim bełkocie.
A co z żelaznymi wachtowymi na K -4 oni już tylko nadają się jako stróże zapomnieli dawno zemiosla marynarskiego i mówią co wy chcecie my też pracujemy w kojach a inni na Bielikach ciągle CI samo niezły bajzel może ktoś wreszcie się tym zainteresuje
Gość • Wtorek [03.06.2025, 17:06:21] • [IP: 88.218.254.**] - dobrze, że ty z Ukrainy uciekłeś i chlubnie bronisz swojej ojczyzny!
Precz z tunelem. Tylko GROBLA jakem GROBLIN. Może jest dość daleko od przepraw a więc promy muszo zostać puki co
Wspaniały statek ! Wspaniała, odpowiedzialna załoga ! Wiem, co mówię ⚓
Gość • Wtorek [03.06.2025, 13:21:25] • [IP: 89.151.20.***] ŻŚ towarzystwo wzajemnej Adoracji Mamą Tata Syn Córka i na dokładkę ZZ... o czym ty pierdolisz złamasie, to nie prl
Nikt tego nie kupi nawet na żyletki ilość azbestu i koszt jego utylizacji przewyższają zyski ze sprzedaży złomu 🙃
Ad Gość • Wtorek [03.06.2025, 10:46:58] • [IP: 37.248.153.**] bądź łaskaw odróżnić" morze" (to to co jest w Świnoujściu) od" może". podobnie ad Gość • Wtorek [03.06.2025, 10:14:59] • [IP: 37.248.222.***] słowo" puki" może być użyte w zupełnie innym celu niż" póki". Generalnie odnoszę wrażenie, że tutaj pisują ludzie, dla których:" polska język to trudna język". Może warto skorzystać ze słowników - tych papierowych jak i tych wbudowanych w systemy. Naprawdę chwalenie się ignorancją w zakresie ortografii chluby nie przynosi.
A jak tunel pęknie i się zapadnie to wtedy ten prom może być potrzebny żeby się ewakuować
Wpis został usunięty ze względu na złamanie prawa lub regulaminu serwisu przez użytkownika/Admin
Biere. Będę miał czym na ryby latać
Polaki nie ogarniają podstaw zarządzania. Referndum i oddać miasto Niemców, bedzie normalnie a nie polski burdel ala nawrocki
Jak zawsze trafna decyzja w tym miescie.
Pewnie kupi zachodni armator wszystkim znany, lekko przerobi i uruchomi jako atrakcję zwiedzania portu Świnoujście.