Wokalistką koncertu będzie Basia Pospieszalska — absolwentka Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku oraz Wydziału Jazzu w ZPSM im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie wokalistyki jazzowej. Wychowana w rodzinie muzyków, dzięki czemu już od dziecka uczestniczyła w licznych projektach muzycznych, koncertach oraz występowała na wielu prestiżowych scenach m.in. Filharmonii Narodowej, Teatru Wielkiego, Filharmonii w Hamburgu, Filharmonii Szczecińskiej, Filharmonii Bałtyckiej.
Współpracowała i nagrywała z takimi artystami jak Joachim Mencel, Maciej Sikała, Bogdan Hołownia, Maciej Miecznikowski, Maleo Reggae Rockers, Kinga Preis, Dariusz Kowalski czy Adam Woronowicz. Ma na koncie złotą płytę u boku O.S.T.R.
Nagrała również kilka płyt z rodziną. Na co dzień tworzy kwintet Mateusza Pospieszalskiego, ponadto działa w wielu zespołach na scenie muzyki chrześcijańskiej. Obok muzyki jej ogromną pasją jest filozofia, więc oprócz śpiewania równolegle studiuje filozofię na Uniwersytecie Gdańskim.
Wokalistce towarzyszyć będzie zespół, a w nim wybitny kontrabasista — Michał Bąk. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na wydziale instrumentalnym oraz jazzowym. W latach 2010 – 2012 jako kameralista uczestniczył w wielu wydarzeniach koncertowych, m.in. „Penderecki/Greenwood” w Barbican Center w Londynie czy też Open'er Festival. Jako kontrabasista specjalizuje się nie tylko muzyce jazzowej, ale także w historycznym wykonawstwie muzyki dawnej pracując z takimi zespołami jak: {Oh!} Orkiestra Historyczna, Arte dei Suonatori czy Holland Baroque, koncertując m.in. w Polsce, Holandii, Niemczech, Hiszpanii, Czechach, Danii i Chinach. We wrześniu 2017 roku wydał płytę „Quartetto” prezentującą swój autorski materiał inspirowany muzyką dawną i współczesną improwizacją jazzową. W lipcu 2021 roku wydał drugi album pt. „Fortress”. W 2020 roku podjął współpracę z Basią Pospieszalską, tworząc aranżacje tradycyjnych pieśni katolickich w minimalistycznej odsłonie na głos i kontrabas. W październiku 2021 ukazał się album pt. „Pieśni” z tym materiałem. Od lat bierze udział w licznych projektach, współpracując z: Krystyną Stańko, „Jerzy Małek Group”, Adamem Bałdychem, Leszkiem Kułakowskim, Leszkiem Możdżerem, Dominikiem Bukowskim, Kari Sal, „Kamil Piotrowicz Quintet”, Alicją Serowik, zespołem Horeb, z kwartetem ASAF, Wrocławską Orkiestrą Barokową, Capellą Cracoviensis, Gdyńską Orkiestrą Kameralną „Sinfonia Nordica”, Operą Bałtycką w Gdańsku (jako lider grupy kontrabasów).
Wydarzenie poprowadzi Hubert Kowalski — dyrygent, kompozytor, producent muzyczny, kontrabasista. Studiował dyrygenturę chóralną w Krakowskiej Akademii Muzycznej. Prowadzi warsztaty wokalne i instrumentalne w całej Polsce oraz poza jej granicami. Przez kilkanaście lat pracował z Chórem Polskiego Radia. Dyryguje kompozycje własne oraz dzieła mistrzów współpracując z rozmaitymi orkiestrami Filharmonii Podkarpackiej, Dolnośląskiej, Łódzkiej, Częstochowskiej, Śląskiej, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Symfoniczną Orkiestrą Narodowego Forum Muzyki, Orkiestrą Kameralną Archetti. Od 2007 roku prowadzi założoną przez siebie Icon Orkiestra, z którą realizował projekty z Michałem Urbaniakiem, Joachimem Menclem, Piotrem Baronem, Raz Dwa Trzy, New Life M. Współpraca z zespołem Raz Dwa Trzy zaowocowała produkcją muzyczną Jubileuszu 25 lat grupy w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu realizowaną dla TVP, wydaniem jubileuszowego albumu CD z nowymi wersjami symfonicznymi piosenek zespołu oraz kolejnymi koncertami – w Filharmonii Narodowej oraz z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach. Jest liderem grupy Tylko Ty składającej się ze szczególnie uzdolnionych stypendystów Fundacji Dzieło Nowego Tysiąclecia. Od 5 lat dyryguje orkiestrą podczas największego w Europie koncertu uwielbienia Jednego Serca, Jednego Ducha w Rzeszowie. Jest producentem wielu koncertów realizowanych dla Polskiego Radia i Telewizji. Poprowadził chór i orkiestrę podczas nagrania Hymnu Światowych Dni Młodych Kraków 2016.
W programie koncertu planowane są oczywiście utwory jednoznacznie kojarzone z pontyfikatem Jana Pawła II, tradycyjne pieśni wielkopostne i maryjne oraz, jak mówi zespół, coś jeszcze. Przygotowywana jest też niespodzianka muzyczna, we współpracy z wokalistami świnoujskiego Miejskiego Domu Kultury.
Koncert odbędzie się w Sanktuarium Chrystusa Króla, przy pl. Kościelnym, 2 kwietnia 2025, o godz. 19:30.
Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny.
tekst i foto: organizatorzy
https://www.youtube.com/watch?v=8H0xcrqGQ_Y
https://www.youtube.com/watch?v=ZVBa1oLLpFA
13:16:33 - Autopoprawka pisania w bujajacym się, chwiejacym mobilnie miejscu, miało być: " Znakiem tej jakości jest zatrudnianie wielu muzyków..."
14:22 •185.161.95.** - postac każdego świętego jest przedmiotem krytyki (bo diabeł zawodowo i misyjnie nienawidzi Boga, Kosciola, jego świętych), krytyki zwlaszcza osob odznaczających się tak" subtelnym" ujeciem kwestii Koscioła, jak stalinowska formuła:" Papież, szef obcego panstwa".
Przeraża mnie to działanie prezydent kościołem.
Łapka w górę
Piękny koncert, coś wartościowego.
Miasto wspiera głowę obcego państwa? Pontyfikat Jana Pawła II jest przedmiotem krytyki. Kluczowe zarzuty obejmują jego podejście do przypadków nadużyć seksualnych w Kościele, wsparcie dla kontrowersyjnych postaci, takich jak ojciec Marcial Maciel, konserwatywne stanowiska w kwestiach takich jak antykoncepcja i prawa osób LGBTQ+, a także poglądy ekonomiczne, które według niektórych były niezgodne z tradycyjną nauką społeczną Kościoła.
Tak, te nazwiska gwarantują wysoki poziom. Pospieszalscy, niezwykla muzycznz rodzina to marka sama w sobie. Istnieje osobny nurt profesjonalnej muzyki chrześcijańskiej, tak świetne zespoły jak 2Tm2, 3 ("Tymoteusz", z Litzą na gitarze, kiedyś grał w Acid Drinkers, z Budzyńskim z Armii), New Life M (jeden z najlepszych polskich klawiszowcow jazzowych, J.Mencel, Marcin Pospieszalski bg, . Cudzich g, śpiewali z tym zespołem np.M.Szcześniak, N.Niemen). Znakiem tej hakości jest zadnianie wirlu muzyków tego nurtu jako sesyjnych, koncertowych, np.przez Kasię Kowalską, M.Rodowicz.
Ech, o złej godzinie ten koncert.