POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • ¦roda [12.03.2025, 18:43:12] • ¦winouj¶cie

Udane przygotowania do zasilania z l±du promu TT-Line Peter Pan na Terminalu Promowym w ¦winouj¶ciu

Udane przygotowania do zasilania z l±du promu TT-Line Peter Pan na Terminalu Promowym w ¦winouj¶ciu

fot. Organizator

Z powodzeniem przeprowadzono przygotowania do pod³±czenia promu TT-Line Peter Pan do systemu zasilania z l±du na Terminalu Promowym w ¦winouj¶ciu. To prze³omowe rozwi±zanie znacz±co ograniczy emisjê spalin i ha³asu, poprawiaj±c jako¶æ ¿ycia mieszkañców miasta i okolic. Wdro¿enie technologii OSP (onshore power supply) to kolejny krok TT-Line w kierunku zrównowa¿onego rozwoju i ochrony ¶rodowiska.

Ekologiczna innowacja w TT-Line

TT-Line od lat wdra¿a rozwi±zania minimalizuj±ce wp³yw transportu promowego na ¶rodowisko. Peter Pan, jeden z najbardziej nowoczesnych promów na po³udniowym Ba³tyku, zosta³ zaprojektowany zgodnie z koncepcj± GREEN SHIPS. Zasilanie energi± elektryczn± z l±du pozwala na wy³±czenie silników i generatorów w porcie, eliminuj±c emisjê spalin i ograniczaj±c poziom ha³asu.

Obecnie TT-Line posiada cztery promy kompatybilne z systemem OSP w ¦winouj¶ciu. W¶ród stosowanych przez operatora ekologicznych technologii znajduj± siê równie¿ systemy oczyszczania spalin oraz napêd na paliwo LNG.

Terminal Promowy w ¦winouj¶ciu w koncepcji „green port”

Pod³±czenie promu Peter Pan do zasilania z l±du to pierwsza tego typu inwestycja na Terminalu Promowym w ¦winouj¶ciu, wpisuj±ca siê w koncepcjê „green port”. Korzy¶ci wynikaj±ce z tego rozwi±zania s± zarówno lokalne, jak i globalne.

Udane przygotowania do zasilania z l±du promu TT-Line Peter Pan na Terminalu Promowym w ¦winouj¶ciu

fot. Organizator

Lokalne korzy¶ci dla mieszkañców

Mieszkañcy ¦winouj¶cia i okolic odczuj± pozytywny wp³yw systemu OSP dziêki:

redukcji emisji CO₂, NOx, SOx oraz cz±stek sta³ych, co poprawi jako¶æ powietrza, zmniejszeniu ha³asu w rejonie portu, co prze³o¿y siê na bardziej komfortowe warunki ¿ycia.

Globalny wp³yw na ¶rodowisko

W skali globalnej wdro¿enie systemu zasilania z l±du przyczynia siê do:

ograniczenia emisji gazów cieplarnianych,
redukcji zanieczyszczeñ powietrza,
wspierania dzia³añ na rzecz walki ze zmianami klimatycznymi.

Udane przygotowania do zasilania z l±du promu TT-Line Peter Pan na Terminalu Promowym w ¦winouj¶ciu

fot. Organizator

Testy potwierdzi³y pe³n± kompatybilno¶æ

Przeprowadzono testy, które potwierdzi³y zdolno¶æ promu Peter Pan do bezproblemowego pod³±czenia do systemu OSP. Podczas prób sprawdzano:

manualn± i automatyczn± synchronizacjê przej¶cia z zasilania generatorowego na l±dowe,
pe³n± integracjê systemu promowego z infrastruktur± terminalu,
funkcjonowanie systemu bezpieczeñstwa, w tym przycisków awaryjnych, modu³u UPS i przeka¼ników w tablicach rozdzielczych.

Prom zosta³ wyposa¿ony w trzy skrzynie przy³±czeniowe na ka¿dej burcie, umo¿liwiaj±ce elastyczne pod³±czanie z ró¿nych punktów terminalu.

TT-Line – lider ekologicznych technologii ¿eglugowych

Pomy¶lny przebieg testów umacnia TT-Line jako pioniera innowacyjnych rozwi±zañ w ¿egludze promowej na Ba³tyku. Operator konsekwentnie d±¿y do redukcji wp³ywu transportu morskiego na ¶rodowisko, ³±cz±c nowoczesne technologie z precyzj± i jako¶ci± ¶wiadczonych us³ug.

Dane techniczne promu m/s Peter Pan:

D³ugo¶æ: 229,40 m
Szeroko¶æ: 31 m
Zanurzenie: 6,7 m

P
Edyta Zamelska


komentarzy: 29, skomentuj, drukuj, udostêpnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodaj±c komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykê prywatno¶ci.

Zauwa¿y³e¶ b³±d lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Ogl±dasz 1-25 z 29

Pisowsczyk • Pi±tek [14.03.2025, 20:48:38] • [IP: 31.0.48.**]

A pojle taki zasilator?

Go¶æ • Pi±tek [14.03.2025, 15:12:00] • [IP: 109.37.140.***]

hahahahhaah

Go¶æ • Pi±tek [14.03.2025, 12:43:15] • [IP: 185.210.36.***]

13:50• 91.94.23.** -prêdzej Ognicê obuduj± ekranami d¼wiêkoch³onnymi.

realista • Pi±tek [14.03.2025, 07:47:23] • [IP: 88.218.252.***]

Po co wpu¶cili¶cie na liniê Niemców ? TT-line to Niemcy. Polskie firmy proszê promowaæ!

Go¶æ • Czwartek [13.03.2025, 13:50:42] • [IP: 91.94.23.**]

A pozosta³e promy: Unity Line, Polferis, Finlan kiedy bêd± mia³y takie silniki, aby nie by³o ich s³ychaæ na Ognicy?

Banda debili z UE zmusza • Czwartek [13.03.2025, 12:09:14] • [IP: 37.31.144.**]

Mimo g³osów krytyki, Unia Europejska nadal chce od 2035 roku zakazaæ rejestracji aut spalinowych.

Go¶æ • Czwartek [13.03.2025, 12:04:55] • [IP: 151.248.62.***]

do goscia ¦roda [12.03.2025, 20:24:06] • [IP: 95.241.81.*] tak sie sk³ada ze prom budowany w stoczni gdansiej ma dluzsza o tego tt line.

Go¶æ • Czwartek [13.03.2025, 11:39:22] • [IP: 31.0.177.**]

Jak zp³aca rachunek to im ga³y wskocz± z orbit. To artyku³ ¿eby nagrody rozdaæ za co¶ normalnego nm wyjdzie na jaw ¿e przy³±cze do dupy?

Go¶æ • Czwartek [13.03.2025, 10:59:05] • [IP: 176.221.124.***]

Czy to zdjêcie jest wykonane w ¦winouj¶ciu?. W±tpiê. Prom u nas cumuje lew± burt±. Tutaj jest zacumowany praw±. ??

Go¶æ • Czwartek [13.03.2025, 10:51:23] • [IP: 89.151.19.**]

Zmniejszeniu ha³asu w rejonie portu, NARESZCIE, bo dudni nawet w parku.

Go¶æ • Czwartek [13.03.2025, 08:20:36] • [IP: 37.248.153.***]

Jedna jaskó³ka wiosny nie czyni, to dopiero pocz±tek , problemy siê oka¿± jak pod³±cz± piêæ promów. Niema siê czym chwaliæ, ka¿da jednostka p³ywaj±ca jest przystosowana do zasilania z l±du , zasilane s± wydzielone obwody podstawowe do pracy jednostki. Ciekawi mnie jaka jest moc przy³±cza, na pewno nie 200 A .

Go¶æ • Czwartek [13.03.2025, 08:02:46] • [IP: 37.30.36.**]

Ju¿ widzê zamieszkuj±cych w nim uchod¼ców po udanych próbach przerzutu do Polski

Go¶æ • Czwartek [13.03.2025, 07:13:13] • [IP: 176.221.125.***]

To prawda, ¿adna to nowo¶æ

Go¶æ • Czwartek [13.03.2025, 07:11:25] • [IP: 91.94.29.***]

Czy prawd± jest ¿e statek nie p³ywa na gass tylko na tradycyjne paliwo bo jest taniej? Jak skutki zwalczania zanieczyszczeñ szwedzkiego wybrze¿a z powodu niekompetencji personelu efektem czego¶ by³o rozprucie zbiornika z paliwem o ska³y? Tak, tak pytam o Marco Polo

Go¶æ • Czwartek [13.03.2025, 06:48:17] • [IP: 145.224.74.***]

Do PIERDU PIERDU • ¦roda [12.03.2025, 19:40:31] • [IP: 176.221.125.**]. ... ale za to jak to ladnie wyglada na zewnatrz.

Go¶æ • Czwartek [13.03.2025, 06:08:54] • [IP: 91.94.1.*]

A pozosta³e promy: Unity Line, Polferis, Finlan kiedy bêd± mia³y takie silniki, aby nie by³o ich s³ychaæ na Ognicy?

Go¶æ • ¦roda [12.03.2025, 23:20:34] • [IP: 94.254.235.**]

Na Skanii to mieli¶cie i macie nienormalnego Kapitana...niejaki P.B.

Go¶æ • ¦roda [12.03.2025, 23:01:23] • [IP: 84.125.126.***]

Wydarzenie na miarê szaleñstwa zielonego ³adu. Nawet cz³owiek nie zwi±zany z prac± na morzu ma to g³êboko w „d”, czy ten prom zasilany jest z brzegu czy te¿ sam j± generuje. Abstrahuj±c od tych bredni, warto zapytaæ dlaczego LNG na promach jest OK, a w naszych domach ju¿ nie? Sk±d jest ta energia do zasilania z l±du?

Go¶æ • ¦roda [12.03.2025, 22:30:09] • [IP: 91.94.18.**]

Napiszcie ¿e w Pa¼dzierniku 2025 wchodzi cyfrowa waluta i pe³na kontrola ludno¶ci.

Go¶æ • ¦roda [12.03.2025, 21:45:50] • [IP: 89.151.21.***]

Kto wpu¶ci³ do Polskich portów TTke ? Finliness? Strzelacie sobie w piêty I narzekacie ¿e przewozów nie macie, ogarniêcie siê póki nie jest jeszcze za pó¼no...

Go¶æ • ¦roda [12.03.2025, 21:00:07] • [IP: 185.210.38.***]

TT line wykosi nasze promy. Kto ich tutaj wpu¶ci³?

Go¶æ • ¦roda [12.03.2025, 20:59:15] • [IP: 46.113.10.**]

Jak siê pod³±czyli to do £unowa wszystko przygas³o 😅

Go¶æ • ¦roda [12.03.2025, 20:36:27] • [IP: 5.173.222.**]

p³ywalem na Skani.. ..I mieli¶my terminal zasilania z l±du.. ..juz 16 lat temu.. ..¿adna nowo¶æ

Go¶æ • ¦roda [12.03.2025, 20:30:16] • [IP: 176.221.125.**]

A jakie parametry ma to pod³±czenie, czy po pod³±czeniu wielu promów sieæ wytrzyma? Takie pod³±czenie to 2 lub wiêcej MW razy ilo¶æ pod³±czeñ a co z promami które musz± stan±æ po stronie uznamy ko³o kapitanatu czy na kanale piastowskim tam nie ma w ogóle sieci energetycznej.

Go¶æ • ¦roda [12.03.2025, 20:24:06] • [IP: 95.241.81.*]

D³ugo¶æ promu 229, 4 metrów k³adzie nasze przysz³e promy, vbudowane w Remontowa w Gdañsku, które bêd± mia³y d³ugo¶æ poni¿ej 200, 0 metrów. Nie bêd± wiêc ekonomiczne i konkurencyjne na rynku. Pamiêtamy, ¿e by³y premier klepa³ w stettin floating Gardensy stêpkê pod prom ponad 220 metrów d³ugo¶ci og³aszaj±c sukces Najjasniejszej! By³o to w obecno¶ci takiego prezesa z kieleckiego i czarnego pseudo ministra gospodarki morskiej. Ale zapomnieli ch³opcy, ¿e do budowy takiego promu potrzebna by³a stocznia, a stoczni w stettinie po prostu nie by³o i nie ma. Kompromitacja!

Ogl±dasz 1-25 z 29
■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czym¶ o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wy¶lij mms na numer 602 657 344
■ Odwo³ane loty. Strajk na lotniskach w Niemczech. Wa¿ne informacje dla pasa¿erów! Po raz kolejny strajki pracowników lotnisk zak³óc± ruch lotniczy i przysporz± problemów tysi±com pasa¿erów. W poniedzia³ek, 10 marca 2025 roku, niemieckie lotniska zostan± sparali¿owane przez strajki ostrzegawcze, które zak³óc± funkcjonowanie transportu lotniczego na terenie ca³ego kraju. Zwi±zek zawodowy Verdi rozszerza protesty na jedena¶cie kluczowych portów lotniczych, obejmuj±c w sumie 11 lotnisk w ca³ym kraju, w tym we Frankfurcie, Monachium i Berlinie. W strajku wezm± udzia³ pracownicy sektora publicznego oraz obs³ugi naziemnej, w tym personel odpowiedzialny za kontrolê biletów, za³adunek baga¿y i obs³ugê pasa¿erów. Pasa¿erowie powinni przygotowaæ siê na powa¿ne utrudnienia, poniewa¿ ca³odniowy strajk doprowadzi do parali¿u ruchu lotniczego na tych i innych lotniskach ■ SOBOTA: Po¿ar w Graal SPA przy ul. Ba³tyckiej. Ewakuowano 102 osoby. 22 stra¿aków walczy³o z ogniem do nocy, dach czê¶ciowo rozebrano. Przyczyny po¿aru wci±¿ nieznane. ■ Dramatyczna scena rozegra³a siê we wtorek tu¿ przed godzin± 23:00 na skrzy¿owaniu ulic 11 Listopada i Gdañskiej w ¦winouj¶ciu. Dosz³o tam do powa¿nego zdarzenia z udzia³em dwóch samochodów osobowych. W wyniku zderzenia jedno z aut dachowa³o. Na miejsce natychmiast skierowano wszystkie s³u¿by ratunkowe: stra¿ po¿arn±, policjê oraz karetki pogotowia ■ Policzono pieni±dze ze skarbonek sztabu WO¦P w ¦winouj¶ciu. Zebrano 235 tys. z³otych. Kwota zbiórki w ¦winouj¶ciu z pewno¶ci± wzro¶nie poniewa¿ nie obejmuje trwaj±cych aukcji, wp³ywów z eskarbonek oraz terminali ■ Zaplanowany koncert uczniów Pañstwowej Szko³y Muzycznej I stopnia w ¦winouj¶ciu oraz Orkiestry Wojskowej, który mia³ siê odbyæ w dniu dzisiejszym w godzinach 15:30-18:15 w sali teatralnej przy ul. Matejki 11, zosta³ odwo³any ■ 5 marca w ¦winouj¶ciu rusza kwalifikacja wojskowa. W tym roku kwalifikacji wojskowej podlegaj± przede wszystkim mê¿czy¼ni urodzeni w roku 2006. Dotyczy to tak¿e mê¿czyzn z roczników 2001 – 2005, którzy nie byli jeszcze na kwalifikacji. Przypominamy, ¿e kwalifikacja nie jest poborem do wojska, tylko polega na nadaniu kategorii przydatno¶ci do s³u¿by. Koñczy siê ona wydaniem za¶wiadczenia o uregulowanym stosunku do s³u¿by wojskowej. Kwalifikacja wojskowa w ¦winouj¶ciu bêdzie przeprowadzona od 5 marca do 14 marca 2025 roku w Hoteliku przy Amfiteatrze, wej¶cie od ul. Matejki ■ Rozpoczê³y siê prace nad budow± ulicy Nowojachtowej w ¦winouj¶ciu, która ma po³±czyæ ulice Jachtow± i Uzdrowiskow±. Inwestycja budzi wiele emocji, a zdania mieszkañców s± mocno podzielone. Powód? Droga przebiega przez mocno zadrzewiony teren parkowy, granicz±cy z Parkiem Zdrojowym, stanowi±cy naturalne schronienie dla licznych zwierz±t, takich jak sarny, lisy czy króliki, oraz pe³ni±cym funkcjê naturalnego filtra powietrza dla ¦winouj¶cia ■