iswinoujscie.pl • ¦roda [12.03.2025, 18:43:12] • ¦winouj¶cie
Udane przygotowania do zasilania z l±du promu TT-Line Peter Pan na Terminalu Promowym w ¦winouj¶ciu

fot. Organizator
Z powodzeniem przeprowadzono przygotowania do pod³±czenia promu TT-Line Peter Pan do systemu zasilania z l±du na Terminalu Promowym w ¦winouj¶ciu. To prze³omowe rozwi±zanie znacz±co ograniczy emisjê spalin i ha³asu, poprawiaj±c jako¶æ ¿ycia mieszkañców miasta i okolic. Wdro¿enie technologii OSP (onshore power supply) to kolejny krok TT-Line w kierunku zrównowa¿onego rozwoju i ochrony ¶rodowiska.
Ekologiczna innowacja w TT-Line
TT-Line od lat wdra¿a rozwi±zania minimalizuj±ce wp³yw transportu promowego na ¶rodowisko. Peter Pan, jeden z najbardziej nowoczesnych promów na po³udniowym Ba³tyku, zosta³ zaprojektowany zgodnie z koncepcj± GREEN SHIPS. Zasilanie energi± elektryczn± z l±du pozwala na wy³±czenie silników i generatorów w porcie, eliminuj±c emisjê spalin i ograniczaj±c poziom ha³asu.
Obecnie TT-Line posiada cztery promy kompatybilne z systemem OSP w ¦winouj¶ciu. W¶ród stosowanych przez operatora ekologicznych technologii znajduj± siê równie¿ systemy oczyszczania spalin oraz napêd na paliwo LNG.
Terminal Promowy w ¦winouj¶ciu w koncepcji „green port”
Pod³±czenie promu Peter Pan do zasilania z l±du to pierwsza tego typu inwestycja na Terminalu Promowym w ¦winouj¶ciu, wpisuj±ca siê w koncepcjê „green port”. Korzy¶ci wynikaj±ce z tego rozwi±zania s± zarówno lokalne, jak i globalne.

fot. Organizator
Lokalne korzy¶ci dla mieszkañców
Mieszkañcy ¦winouj¶cia i okolic odczuj± pozytywny wp³yw systemu OSP dziêki:
redukcji emisji CO₂, NOx, SOx oraz cz±stek sta³ych, co poprawi jako¶æ powietrza, zmniejszeniu ha³asu w rejonie portu, co prze³o¿y siê na bardziej komfortowe warunki ¿ycia.
Globalny wp³yw na ¶rodowisko
W skali globalnej wdro¿enie systemu zasilania z l±du przyczynia siê do:
ograniczenia emisji gazów cieplarnianych,
redukcji zanieczyszczeñ powietrza,
wspierania dzia³añ na rzecz walki ze zmianami klimatycznymi.

fot. Organizator
Testy potwierdzi³y pe³n± kompatybilno¶æ
Przeprowadzono testy, które potwierdzi³y zdolno¶æ promu Peter Pan do bezproblemowego pod³±czenia do systemu OSP. Podczas prób sprawdzano:
manualn± i automatyczn± synchronizacjê przej¶cia z zasilania generatorowego na l±dowe,
pe³n± integracjê systemu promowego z infrastruktur± terminalu,
funkcjonowanie systemu bezpieczeñstwa, w tym przycisków awaryjnych, modu³u UPS i przeka¼ników w tablicach rozdzielczych.
Prom zosta³ wyposa¿ony w trzy skrzynie przy³±czeniowe na ka¿dej burcie, umo¿liwiaj±ce elastyczne pod³±czanie z ró¿nych punktów terminalu.
TT-Line – lider ekologicznych technologii ¿eglugowych
Pomy¶lny przebieg testów umacnia TT-Line jako pioniera innowacyjnych rozwi±zañ w ¿egludze promowej na Ba³tyku. Operator konsekwentnie d±¿y do redukcji wp³ywu transportu morskiego na ¶rodowisko, ³±cz±c nowoczesne technologie z precyzj± i jako¶ci± ¶wiadczonych us³ug.
Dane techniczne promu m/s Peter Pan:
D³ugo¶æ: 229,40 m
Szeroko¶æ: 31 m
Zanurzenie: 6,7 m
P
Edyta Zamelska
A pojle taki zasilator?
hahahahhaah
13:50• 91.94.23.** -prêdzej Ognicê obuduj± ekranami d¼wiêkoch³onnymi.
Po co wpu¶cili¶cie na liniê Niemców ? TT-line to Niemcy. Polskie firmy proszê promowaæ!
A pozosta³e promy: Unity Line, Polferis, Finlan kiedy bêd± mia³y takie silniki, aby nie by³o ich s³ychaæ na Ognicy?
Mimo g³osów krytyki, Unia Europejska nadal chce od 2035 roku zakazaæ rejestracji aut spalinowych.
do goscia ¦roda [12.03.2025, 20:24:06] • [IP: 95.241.81.*] tak sie sk³ada ze prom budowany w stoczni gdansiej ma dluzsza o tego tt line.
Jak zp³aca rachunek to im ga³y wskocz± z orbit. To artyku³ ¿eby nagrody rozdaæ za co¶ normalnego nm wyjdzie na jaw ¿e przy³±cze do dupy?
Czy to zdjêcie jest wykonane w ¦winouj¶ciu?. W±tpiê. Prom u nas cumuje lew± burt±. Tutaj jest zacumowany praw±. ??
Zmniejszeniu ha³asu w rejonie portu, NARESZCIE, bo dudni nawet w parku.
Jedna jaskó³ka wiosny nie czyni, to dopiero pocz±tek , problemy siê oka¿± jak pod³±cz± piêæ promów. Niema siê czym chwaliæ, ka¿da jednostka p³ywaj±ca jest przystosowana do zasilania z l±du , zasilane s± wydzielone obwody podstawowe do pracy jednostki. Ciekawi mnie jaka jest moc przy³±cza, na pewno nie 200 A .
Ju¿ widzê zamieszkuj±cych w nim uchod¼ców po udanych próbach przerzutu do Polski
To prawda, ¿adna to nowo¶æ
Czy prawd± jest ¿e statek nie p³ywa na gass tylko na tradycyjne paliwo bo jest taniej? Jak skutki zwalczania zanieczyszczeñ szwedzkiego wybrze¿a z powodu niekompetencji personelu efektem czego¶ by³o rozprucie zbiornika z paliwem o ska³y? Tak, tak pytam o Marco Polo
Do PIERDU PIERDU • ¦roda [12.03.2025, 19:40:31] • [IP: 176.221.125.**]. ... ale za to jak to ladnie wyglada na zewnatrz.
A pozosta³e promy: Unity Line, Polferis, Finlan kiedy bêd± mia³y takie silniki, aby nie by³o ich s³ychaæ na Ognicy?
Na Skanii to mieli¶cie i macie nienormalnego Kapitana...niejaki P.B.
Wydarzenie na miarê szaleñstwa zielonego ³adu. Nawet cz³owiek nie zwi±zany z prac± na morzu ma to g³êboko w „d”, czy ten prom zasilany jest z brzegu czy te¿ sam j± generuje. Abstrahuj±c od tych bredni, warto zapytaæ dlaczego LNG na promach jest OK, a w naszych domach ju¿ nie? Sk±d jest ta energia do zasilania z l±du?
Napiszcie ¿e w Pa¼dzierniku 2025 wchodzi cyfrowa waluta i pe³na kontrola ludno¶ci.
Kto wpu¶ci³ do Polskich portów TTke ? Finliness? Strzelacie sobie w piêty I narzekacie ¿e przewozów nie macie, ogarniêcie siê póki nie jest jeszcze za pó¼no...
TT line wykosi nasze promy. Kto ich tutaj wpu¶ci³?
Jak siê pod³±czyli to do £unowa wszystko przygas³o 😅
p³ywalem na Skani.. ..I mieli¶my terminal zasilania z l±du.. ..juz 16 lat temu.. ..¿adna nowo¶æ
A jakie parametry ma to pod³±czenie, czy po pod³±czeniu wielu promów sieæ wytrzyma? Takie pod³±czenie to 2 lub wiêcej MW razy ilo¶æ pod³±czeñ a co z promami które musz± stan±æ po stronie uznamy ko³o kapitanatu czy na kanale piastowskim tam nie ma w ogóle sieci energetycznej.
D³ugo¶æ promu 229, 4 metrów k³adzie nasze przysz³e promy, vbudowane w Remontowa w Gdañsku, które bêd± mia³y d³ugo¶æ poni¿ej 200, 0 metrów. Nie bêd± wiêc ekonomiczne i konkurencyjne na rynku. Pamiêtamy, ¿e by³y premier klepa³ w stettin floating Gardensy stêpkê pod prom ponad 220 metrów d³ugo¶ci og³aszaj±c sukces Najjasniejszej! By³o to w obecno¶ci takiego prezesa z kieleckiego i czarnego pseudo ministra gospodarki morskiej. Ale zapomnieli ch³opcy, ¿e do budowy takiego promu potrzebna by³a stocznia, a stoczni w stettinie po prostu nie by³o i nie ma. Kompromitacja!