Spotkanie odby³o siê w czwartek, 13 lutego, lecz zabrak³o na nim Prezydent Miasta Joanny Agatowskiej, która z powodu choroby nie mog³a uczestniczyæ w wydarzeniu. W jej imieniu g³os zabrali Zastêpcy Prezydenta Arkadiusz Mazepa i Roman Kucierski, przedstawiaj±c aktualn± sytuacjê.
Promy generuj± ogromne koszty
Jednym z kluczowych tematów by³o utrzymanie miejskich promów, które rocznie poch³ania a¿ 57 milionów z³otych. Z tego wzglêdu miasto zdecydowa³o siê na ograniczenie nocnych kursów – od 15 lutego w godzinach 23:00-5:00 przeprawy promowe zostan± zawieszone. Jak zapewnia³ Arkadiusz Mazepa, miasto znalaz³o alternatywê: „Aby zminimalizowaæ utrudnienia dla mieszkañców, uruchomiona zostanie bezp³atna linia autobusowa kursuj±ca pomiêdzy przepraw± "Bielik" na Warszowie a Kapitanatem Portu. Podró¿ potrwa oko³o 14 minut, czyli jedynie o 4 minuty d³u¿ej ni¿ przeprawa promowa.”
Podsumowanie ferii zimowych
Oprócz spraw transportowych, na spotkaniu podjêto równie¿ temat zimowego wypoczynku dzieci i m³odzie¿y. Zastêpca Prezydenta Roman Kucierski podsumowa³ koñcz±ce siê ferie zimowe, podczas których miasto wraz z lokalnymi instytucjami – 8 Flotyll± Obrony Wybrze¿a, Bibliotek± Miejsk±, Muzeum Rybo³ówstwa Morskiego oraz Miejskim Domem Kultury – zorganizowa³o ró¿norodne atrakcje dla najm³odszych mieszkañców. „W zimowych wydarzeniach wziê³o udzia³ oko³o 120 dzieci i m³odzie¿y, którzy mieli okazjê uczestniczyæ w warsztatach, zajêciach edukacyjnych oraz spotkaniach kulturalnych” – podkre¶li³ Kucierski.
Na zakoñczenie Roman Kucierski zaprosi³ mieszkañców na dzisiejszy Walentynkowy Piknik na Pla¿y, który odbêdzie siê 14 lutego 2025 roku w godzinach 17:00-21:00 przy bazie ratowników na pla¿y (wej¶cie od ul. Powstañców ¦l±skich).
Nowa forma spotkañ z mediami
¦niadanie prasowe na pok³adzie promu by³o kontynuacji nowej formy kontaktu w³adz miasta z dziennikarzami. Jak podkre¶lali uczestnicy, pozwoli³o to na bardziej swobodn± i otwart± rozmowê o problemach i planach ¦winouj¶cia. Organizatorzy zapowiedzieli, ¿e tego typu spotkania bêd± kontynuowane, aby mieszkañcy na bie¿±co mogli otrzymywaæ rzetelne informacje na temat spraw istotnych dla miasta.
Jestem ciekaw czy przynajmniej w ten dzieñ by³a otwarta przynajmniej jedna toaleta, na przynajmniej jednym promie serii" Bielik".
Szanowny w³adzom. Jako by³y pracownik ¯¦ mam wiedzê dot. stanu technicznego promów. W dniu 6.05.2024r kiedy Afatowska przejmowa³a w³adzê czynne by³y 3 Bieliki i 3 Karsibory. Obecnie w³adza informujê ¿e sprawne s± 3 promy tj. 1 Bielik i 2 Karsibory. Proszê zg³osiæ do prokuratury szkodliwe dzia³ania za³ogi i Dyrektora ¯¦ w zakresie eksploatacji promów.
11:21• 2.106.93.** - a noc z 7 na 8 lutego to dla ciebie bylo dawno? Mo¿e psychoteraputa wyreguluje ci poczucie mijajacego czasu. 8 lutego by³ tydzieñ temu, wtedy by³ w tunelu w nocy ruch wahad³owy.
Przyda³y by sie dawne niezawodne i ekonomiczne promy typu, , Uznam"". Koszty eksploatacji takiego zbudowanego w/ g starych sprawdzonych technologii w porównaniu do, Bielików" " czy, , Karsiborów"" by³yby niewielkie.Ale obecnie jest moda na przerost techniki elektroniki nad zdrowym rozs±dkiem a to siê psuje czêsto i drogo kosztuje.
A co¶ o tunelu dawno nie by³o. Czy¿by przestali pas konserwowaæ?
CODZIENNIE LUDZIE JE¯D¯¡ DO PRACY ROWERAMI NA WARSZÓW Z ODLEG£YCH DZIELNIC MIASTA. WIELU KURACJUSZY I TURYSTÓW PRZYJE¯D¯A POCI¡GAMI od lat nawet Ci sami a tak¿e uczniowie do szkó³, niezmotoryzowani mieszkañcy Warszowa do pracy, szpitala, urzêdów, banków czy galerii i w odwiedziny dla nich jedyn± przepraw± s± promy. KARSIBORAMI MUSZ¡ PRZEPRAWIAÆ SIÊ MASZYNY, SAMOCHODY NA BUDOWY
Czyli wychodzi na to, ¿eby zamkn±æ tunel i przywróciæ promy.
Do wszystkich których przerasta zapoznanie siê z przepisami- DOP£ATY WYNIKAJ¡ Z USTAWY. Teraz z promów korzysta zbyt ma³o osób i wg przepisów dop³aty ju¿ nam siê nie nale¿±. Tylko Agatowska bredzi³a w kampanii, ¿e to wynik dobrowolnej rezygnacji. A teraz co? Te¿ rezygnuje? Nie! Po prostu nam siê nie nale¿y. Ale niektóre ciemniaki nadal powtarzaj± jej kampanijne brednie
IP: 176.221.125 pomy¶lmy logicznie i nie poddawajmy siê bezrefleksyjnie propagandzie - gdyby ¯murek zrezygnowa³ z dotacji na promy, to po co by³yby próby pani prezydentki zmiany przepisów w tym zakresie. wnioskuje ona o to do ministerstwa. skoro tak to wiadomo ¿e dotacji nie ma bo teraz miasto nie spe³nia wymagañ przewidzianych w ustawie.
Jest jeszcze jedno wyjscie z patowej sytuacji. trzeba isc do koscio³a i sie pomodlic. od¶piewaæ modlitwe " Bo¿e co¶ Polskê" i na koñcu, " przeprawe SPRAWNA racz nam zwrócic Panie".
Wystarczy jeden typu Fafik co pó³ godziny, dla pieszych i rowerzystów.
[IP: 77.65.90.**] Bzdura ¯murek musia³ zrezygnowaæ z dotacji na promy aby otrzymaæ dotacje na tunel, " pañstwo" nic od siebie nie da³o po za" otwart±" ¶cie¿kê na tunel, ale co¶ za co¶ :)
Do go¶cia 13:36: IP: 176.221.125. Ale bzdura. Nikt nie zrezygnowa³ z dop³at za promy. Stracili¶my je bo zgodnie z prawem nam nie przys³uguj± bo promami p³ywa teraz za ma³o pojazdów. A odno¶nie ilo¶ci promów ilo¶æ p³ywaj±cych za czasów ¯murka by³a zupe³nie wystarczaj±ca bo p³ywa³y dzieñ i noc. Teraz zobaczymy jaka bêdzie masakra jak bêd± p³ywa³y tylko w dzieñ
4 Promy zostan± sprzedane trzeba wybudowaæ Most Zwodzony
Ja nie jestem uczonym inzynierem, tylko praktykiem. Pisa³em wczesniej, ¿e to jest gówno taki tunel. Zbudowany na kurzawce. Zap³aczecie jeszcze za Bielikami. Za czasów Adolfa tez tak chciano, wybudowaæ tunel. I co? Gówno. Oni siê wycofali z tego pomys³u. a czy byli g³upsi ? Nie byli, realia pokaza³y, ¿e tego nie mozna wybudowaæ, bo go sama natura skonsumuje, Kurzawka.
Sk±d mo¿na wykombinowaæ tak± przypinkê" ¦winouj¶cie" jak± ma szanowny zastêpca Pan Prezydent Arkadiusz? Podoba mi siê.
, 12:50•..29.** -w³asnie o to chodzi, to jest nieustanne spychanie nas do decyzji, by u¿ywac smrodojazdy, niewa¿ne co, byle mialo prawo przejechac przez tunel - skutery, dwusuwy typu trabant, syrenka, jak±¶ inn± z³omopyerdziawkê z lat 90. Przypomina mi to komunikacyjne wykluczenie miedzymiastowe, kiedys byly pekaesy, potem busy, dzis nawet busow coraz czesciej brak, a jednoczesnie usunelismy sporo torów kolei, poci±g ju¿ nie dojedzie do wielu miejsc. U nas fakt wybudowania tunelu byl sygna³em dla w³adzy: nie walcz o promy, zepchnij je na drugi plan, oszczêdzaj nie na imprezach, nie na ³adowaniu pieniêdzy w sprawy niekonieczne, w³a¶nie w typu" spiewanie na Placu" promowanie rocznic w mediach, lecz oszczêdzaj na promach, ludzi sie urobi, zmusi do korzystania z autobusów.Tylko co jakis czas czlowiek lapie sie za g³owê i pyta: zaraz, zaraz, przecie¿ to jest tylko 200 metrów szeroko¶ci ¦winy, a id±c po krzywi¼nie ku przystaniom 500 metrów... po jak± cholerê obje¿d¿aæ to, a¿ do 6 km liczac od Dworcowej do Chrobrego?
Dlaczego nie poci±ga siê do odpowiedzialno¶ci starego kierownika UM, za dwie decyzje bardzo szkodliwe dla miasta : 1. Rezygnacja z dop³at do promów, mimo, ¿e promy dalej s± najwa¿niejsz± przepraw± w normalnym ¿yciu miasta i jego mieszkañców ! 2. Kretyñsko - durn± decyzjê, ¿e po otwarciu tunelu, w mie¶cie wystarczy jeden Karsibór i dwa Bieliki ! Z tak± prymitywn± teori± zgadza³a siê te¿ ówczesna Rada Miasta, z³o¿ona z ludzi o barku zdolno¶ci my¶lenia. Ich te¿ nale¿y rozliczyæ ! A wiêc" do roboty, do roboty " kierowniczko UM !!
Wpis zosta³ usuniêty ze wzglêdu na z³amanie prawa lub regulaminu serwisu przez u¿ytkownika/Admin
Muszê kupiæ jeszcze jeden samochód bo rowerem siê nie da ale samochodem przez tunel jak najbardziej kupiê taki co ma 30 lat w koñcu eko recykling i ekologia. Miasto nie umie skomunikowaæ wysp Uznam i Wolin to bêdziemy samochodami je¼dzili.
A Michalska na sesji gada³a g³upoty ¿eby kierowcy przez Niemcy ju¿ od Szczecina je¼dzili buahahah. Co tamta w³adza mia³a w g³owie?? szkoda tylko ze tak pó¼no ¯murkiewicza powieziono, mniej szkód by razem ze swoimi zastêpcami porobi³ przez ostatnie 5 lat!
a nastepne sniadanie prasowe gdzie? w Mandarin Oriental w Nowym Jorku?
Który to szanowany przedsiêbiorca ¶winoujski zatrudnia³ 46 obcokrajowców n czarno?
nowe apartamentowce wiecej betony wiecej wycinki drzew i frontem do developerow a reszta to pozoracja !!
8:56 - bardzo przejrzysta polityka informacyjna, coraz mniej jest kursow promow, coraz wiêksza izolacja dwoch dzielnic oddzielonych od siebie 200 metrami ¦winy (izolacja ludzi mniej zamo¿nych, bez aut lub turystów, czy swinoujscian uprawiajacych sport na rowerach, je¿d¿±cych do pracy na drugi brzeg rowerami, hulajnogami, tp.) przejrzyscie dowiadujê siê, jak trudno teraz dotrzec na drugi brzeg do rodziny po g.17 (w tygodniu prom co 40 minut, w weekend co godzinê).