POGODA

Reklama


Wydarzenia

iswinoujscie.pl • Poniedziałek [10.02.2025, 14:37:23] • Świnoujście

Ile promów jest sprawnych technicznie? Sprawdzamy

Ile promów jest sprawnych technicznie? Sprawdzamy

fot. Urząd Miasta Świnoujście

Na promie Bielik II doszło do awarii pompy głównego napędu. Urządzenie wymaga kosztownej, specjalistycznej naprawy, którą zajmie się serwis. Naprawa może potrwać około 12 tygodni. Zarząd Dróg Miejskich i Żeglugi chce jak najszybciej przywrócić do sprawności prom. Jest potrzebny, aby zapewnić płynność przeprawy w przypadku wypadku w tunelu.

W Bieliku II w jednej z pomp zatarł się cylinder. W wyniku awarii do oleju dostały się również opiłki metalu. Uszkodzone urządzenia trafiły do specjalistycznego serwisu.

- Aby zdemontować pompę napędu, należało rozebrać wszystkie pozostałe, czyli dopełniające, sterujące, usunąć wszystkie śruby i przewody – mówi Krzysztof Tyńczuk, mechanik. – Pompa została już odebrana przez serwis. Obecnie zajmiemy się olejem. Za pomocą specjalnej maszyny z filtrami usuniemy z niego wszelkie nieczystości tak, aby był gotowy do użycia jak wrócą serwisowane części – dodaje.

W Świnoujściu na przeprawie promowej w centrum miasta kursują promy Bielik I oraz Karsibór I. Na przeprawie karsiborskiej kursuje jeden prom typu Karsibór, przeznaczony do obsługi pojazdów przewożących różnego rodzaju produkty łatwopalne, a także materiały i przedmioty wybuchowe. Pozostałe jednostki są nieużywane z powodu złego stanu technicznego. Jest to niewystarczająca liczba promów, zwłaszcza w sytuacji wypadku w tunelu i konieczności uruchomienia przeprawy promowej. Dlatego promy, które można naprawić, muszą zostać przywrócone do sprawności jak najszybciej. Wymaga to jednak czasu i pieniędzy.

Podczas ostatniej sesji rady miasta, radni wyrazili w stanowiskach klubów poparcie dla wniosku Dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Żeglugi o zbycie dwóch promów Karsibór lub, w przypadku braku możliwości ich zbycia, o ich zezłomowanie.

Ponieważ przeprawy promowe zostały uwzględnione w projekcie budowy tunelu i objęte trwałością projektu, zyski ze zbycia lub zezłomowania promów będą musiały zostać w 85 proc. przekazane do budżetu państwa.

Ile promów jest sprawnych technicznie? Sprawdzamy

fot. Urząd Miasta Świnoujście


Przez ostatnie lata, w związku z planowanym uruchomieniem tunelu, oszczędzano na funkcjonowaniu promów oraz nabrzeży i pomostów. Przyczyniło się to do przyspieszenia procesu degradacji miejskiej infrastruktury. Promy, które powinny zostać sprzedane lub przekazane na złom najpóźniej do 30 czerwca 2023 r., z każdym dniem traciły na sprawności technicznej. W złym stanie technicznym są także nabrzeża. Na samą naprawę pomostów trzeba wydać około 25 mln złotych.

Utrzymanie przepraw promowych oraz tunelu kosztuje miasto 58 mln złotych rocznie. Dopłaty do funkcjonowania Komunikacji Autobusowej wynoszą 13 mln złotych. Oznacza to, że na komunikację Miasto Świnoujście wydaje 71 mln złotych rocznie.


Wojciech Basałygo
podinspektor
Biuro Informacji i Konsultacji Społecznych


komentarzy: 30, skomentuj, drukuj, udostępnij

Twoim Zdaniem

Dodaj Komentarz

Dodając komentarz akceptujesz
Regulamin oraz Politykę prywatności.

Zauważyłeś błąd lub komentarz niezgodny z regulaminem?
 
Oglądasz 1-25 z 30

Gość • Niedziela [16.02.2025, 20:50:19] • [IP: 37.47.131.**]

Po co utrzymywać dodatkowe promy na wypadek awarii tunelu?Przecież zanim się uruchomi dodatkowe załogi, to korek sam się rozładuje :) Podobnie gdy na autostradzie jest korek, to nikt nie szuka alternatywnych sposobów jego rozładowania - wszyscy chwilę poczekają i po usunięciu skutków wypadku, wszystko odbywa się bez przeszkód. A propos wożenia paliwa na Karsiborach - czy nie można tego robić tylko w nocy, kiedy promy stoją...? Może ktoś w UM zacznie myśleć?

Gość • Środa [12.02.2025, 10:15:11] • [IP: 199.67.203.***]

przywrócić Fafiki ! a ruch samochodowy przenieść całkowicie do tunelu i przez przeprawę Karsibór

Gość • Wtorek [11.02.2025, 23:24:53] • [IP: 88.156.235.***]

Obecny namaszczony pełniący obowiązki w Żegludze to tragifarsa. Usunąć jak najszybciej. Zero wiedzy, brak ogłady, wygląd tragedia brak szacunku dla pracowników. Pogonić szybko.

Gość • Wtorek [11.02.2025, 14:42:20] • [IP: 176.221.124.***]

08:37• [IP: 176.221.124.***] co znaczy ten wpis z gramatyką Piętaszka / Kalego? Napiszę może w twoim stylu: Co pisać ty sens nie rozumieć ja. -" Groble zalewowa"?" Most przez groble"?! jak lubisz komentowac to komentuj swoje majtki

Gość • Wtorek [11.02.2025, 12:56:05] • [IP: 91.94.28.***]

IP: 77.252.46.**] ile miasto traci z powodu martwego sezonu?¿

Gość • Wtorek [11.02.2025, 12:26:33] • [IP: 176.221.125.***]

Gość • Wtorek [11.02.2025, 08:07:53] • [IP: 91.94.30.Kolega to chyba nie zabardzo rozgarnięty. Poczytaj przepisy urzędu morskiego kto może pilnować jednostki.To nie parking.

Gość • Wtorek [11.02.2025, 11:54:31] • [IP: 37.31.128.***]

, 20:23 • 37.31.154.**] ciężko. Kolejny tunel to już w zwiazku z wzrostem cen nie 850 mln zł lecz pewnie 1 mld, nawet jesli odliczy się budowę krotkich odcinków tuż przed tunelem, bo już są wybudowane (choc druga rura to też koniecznosc dorobienia pewnie w sumie 800 m drogi). Most zwodzony to tez wielkie sumy, niemożliwe na dziś, gdy obecny rzad zadłuzyl panstwo na 280 mld zł, na 280 tuneli.

Gość • Wtorek [11.02.2025, 11:41:13] • [IP: 37.31.128.***]

08:37• [IP: 176.221.124.***] co znaczy ten wpis z gramatyką Piętaszka / Kalego? Napiszę może w twoim stylu: Co pisać ty sens nie rozumieć ja. -" Groble zalewowa"?" Most przez groble"?!

Gość • Wtorek [11.02.2025, 10:34:13] • [IP: 176.221.124.**]

Od samego początku napędy Bielików to była pomyłka - napęd hydrauliczny. Był to chyba jakby eksperyment i firma je montująca (ponoć z Włoch) przestała istnieć po tym projekcie. Same pompy zawsze były drogie - około 1 mln PLN już w takim okresie. Promy wożą ludzi a nie jakiś tam kontenery a więc są cały czas w trybie manewrowym tym bardziej, że kursują w poprzek toru wodnego. Przebudowa siłowni na Karsiborach (likwidacja linii wałów i napęd diesel -elektrick) dopiero pokazała jak taka siłownia powinna wyglądać już od dawna. Mowa o nowych promach o napędzie hybrydowym tutaj na kanale to chyba lekka pomyłka. ... a dla czego to proszę zapoznać się z tematem (w jakich warunkach pracują i dlaczego jak i kiedy oraz jaka będzie potrzebna infrastruktura i jakie będą koszty budowy i eksploatacji - no chyba, że ktoś ma prowizję za doradztwo. To w tedy spoko. To chyba tacy sami fachofffcy jak przy zamówieniu Bielików właśnie z tym napędem hydraulicznym

Grzesiek • Wtorek [11.02.2025, 10:30:02] • [IP: 176.221.125.***]

Zlikwidować całkowiecie przeprawe w centrum miasta. Sprzedać budynki, wyremontować nabrzeże, fajnie jak by powstały tam kawiarenki deptak :) a jedyna przeprawa jaka zostaje do karsibóri 2 promy typu karsibór.

Gość • Wtorek [11.02.2025, 10:10:34] • [IP: 176.221.125.***]

Trzy Karsibory są po niedawnej wymianie silników i wałów śrubowych , więc są jak nowe ! No tak, tylko to trzeba rozumieć, a w UM i RM siedzą " przypadkowi siadacze grzejący krzesełka " .

Gość • Wtorek [11.02.2025, 09:33:53] • [IP: 176.221.125.***]

4 promy zostaną sprzedane a my Wybudujemy Most Zwodzony

Gość • Wtorek [11.02.2025, 08:37:04] • [IP: 176.221.124.***]

most przez groble zalewowa i problem rozwiazany

Gość • Wtorek [11.02.2025, 08:07:53] • [IP: 91.94.30.***]

Jak szukamy oszczędności to może przyjrzec się trzeba ilu marynarzy pilnuje odstawione promy zatrudnić firmę ochraniarska mniejsze kosztyutrzymania Ile obecnie osob pilnuje te odstawione promy ciekawy temat tu są dopiero koszty za stróżowanie w kapciach i piżamce brak rotacji

Gość • Wtorek [11.02.2025, 08:05:15] • [IP: 37.31.128.***]

22:19 •5.173.200.** -Świnoujscie to nie przelotowka dla TIRów, TIR-y kończa swoj bieg lub go zaczynają na terminalu promów morskich.

Gość • Poniedziałek [10.02.2025, 23:03:04] • [IP: 37.248.175.**]

Przecież karsibory (chyba 3 sztuki) miały wymieniony niedawno napęd to co się nagle z nimi stało że nadają się na złom? Ktoś jest chyba odpowiedzialny za taki stan promów. Trzeba wyciągnąć konsekwencje za takie niedbalstwo osób odpowiedzialnych za taki stan rzeczy.

Gość • Poniedziałek [10.02.2025, 22:19:20] • [IP: 5.173.200.**]

Ile TIRów może przeprawić jednorazowo Bielik? W razie awarii tunelu, Bieliki nie są w stanie obsługiwać przepraw, na których będą samochody ciężarowe, bo są po prostu za małe, a boczne pasy do wjeżdżania aut, są dla aut ciężarowych za niskie

Gość • Poniedziałek [10.02.2025, 22:13:10] • [IP: 185.210.36.**]

To jest chore, trzy Karsibory sa po przebudowie po co na sile pudrowac syfa i naprawiac Bieliki, wystarczy poscic Karsibory a te niewydazone Bieliki w koncu sprzedac albo zezlomowac po co topic w nich kase ? Ale tam sa" madrzejsi" wola dalej topic pieniadze chociaz Kaesibory w sumie pal tyle samo paliwa co Bieliki. Gdzie jest sens i logika ?

Gość • Poniedziałek [10.02.2025, 21:23:07] • [IP: 176.221.125.***]

Były kierownik UM zdecydował na pozostawienie tylko dwóch promów typu Bielik i jednego typu Karsibór, oraz zrezygnował z dotacji państwa na promy po wybudowaniu tunelu, a radni to " klepnęli" . Czy wy cos z tego rozumiecie ? A może nie trzeba rozumieć " tolko nada paniat" , panimajetie !

Gość • Poniedziałek [10.02.2025, 20:23:56] • [IP: 37.31.154.**]

Czy to tak ciężko wybudować drugi tunel albo most nawet podnoszony jako alternatywa do promow. Kochani mieszkańcy Świnoujścia nauczcie się proszę żyć bez promów, to jest przeżytek

Gość • Poniedziałek [10.02.2025, 19:06:25] • [IP: 5.173.220.**]

Trzy Karsibory i jeden Bielik tak to wygląda a reszta to wyrzucanie pieniędzy w błoto.

Gość • Poniedziałek [10.02.2025, 18:55:38] • [IP: 78.10.228.**]

Ponad ćwierć wieku na chodzie. Miała prawo się zepsuć.

Gość • Poniedziałek [10.02.2025, 18:47:50] • [IP: 37.248.218.***]

Sprzedać na złom na żyletki i zostawić dwa bieliki i jeden karsi

Gość • Poniedziałek [10.02.2025, 18:26:54] • [IP: 212.102.51.***]

Niemcy wstawią swój, wciskają się wszędzie to i tu będzie po niemiecku.

Gość • Poniedziałek [10.02.2025, 17:04:02] • [IP: 178.238.252.**]

Miasto zarabia na turystach, jest coraz więcej Hoteli, na miejscach do parkowania itp.Gdyby była jak dawniej Biała Flota, zarabiało by też na wycieczkach i przewozach do Latarni i Fortu.Można też pobierać pieniądze od sąsiadów zza miedzy, za chodzenie po Świnoujściu.Tak jak nasi mieszkańcy u nich.

Oglądasz 1-25 z 30
■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344 ■ Wiesz o czymś o czym my nie wiemy? Napisz! kontakt@iswinoujscie.pl lub wyślij mms na numer 602 657 344
■ Policzono pieniądze ze skarbonek sztabu WOŚP w Świnoujściu. Zebrano 235 tys. złotych. Kwota zbiórki w Świnoujściu z pewnością wzrośnie ponieważ nie obejmuje trwających aukcji, wpływów z eskarbonek oraz terminali ■ Zaplanowany koncert uczniów Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Świnoujściu oraz Orkiestry Wojskowej, który miał się odbyć w dniu dzisiejszym w godzinach 15:30-18:15 w sali teatralnej przy ul. Matejki 11, został odwołany ■ 5 marca w Świnoujściu rusza kwalifikacja wojskowa. W tym roku kwalifikacji wojskowej podlegają przede wszystkim mężczyźni urodzeni w roku 2006. Dotyczy to także mężczyzn z roczników 2001 – 2005, którzy nie byli jeszcze na kwalifikacji. Przypominamy, że kwalifikacja nie jest poborem do wojska, tylko polega na nadaniu kategorii przydatności do służby. Kończy się ona wydaniem zaświadczenia o uregulowanym stosunku do służby wojskowej. Kwalifikacja wojskowa w Świnoujściu będzie przeprowadzona od 5 marca do 14 marca 2025 roku w Hoteliku przy Amfiteatrze, wejście od ul. Matejki ■ Rozpoczęły się prace nad budową ulicy Nowojachtowej w Świnoujściu, która ma połączyć ulice Jachtową i Uzdrowiskową. Inwestycja budzi wiele emocji, a zdania mieszkańców są mocno podzielone. Powód? Droga przebiega przez mocno zadrzewiony teren parkowy, graniczący z Parkiem Zdrojowym, stanowiący naturalne schronienie dla licznych zwierząt, takich jak sarny, lisy czy króliki, oraz pełniącym funkcję naturalnego filtra powietrza dla Świnoujścia ■