Nowoczesne rozwiązania
Nowe pomosty w porcie będą posadowione na metalowych palach, co wyeliminuje ryzyko ich uszkodzeń podczas gwałtownych zmian poziomu wody. Jak informuje Wojciech Basałygo, podinspektor Biura Informacji i Konsultacji Społecznych Urzędu Miasta Świnoujście:
"Zmiana sposobu posadowienia z kotwic na pale ma na celu trwałą ochronę infrastruktury portowej przed skutkami zmieniających się warunków hydrologicznych."
Po zakończeniu modernizacji port będzie mógł pomieścić 470 jednostek oraz dodatkowo 54 skutery wodne. We wschodniej części obiektu zaplanowano również budowę nowego pomieszczenia dla bosmana oraz instalację pomostu paliwowego.
Stan obecnych pomostów
Ostatni wysoki stan wody uszkodził pomost pływający nr 6. Pozostałe pomosty czeka przegląd techniczny, którego wyniki zdecydują o ich ewentualnej naprawie. Modernizacja obejmie kompleksową wymianę najbardziej newralgicznych elementów infrastruktury portowej, które ucierpiały w wyniku wieloletniej eksploatacji.
Koszty i harmonogram prac
Obecnie nie podano dokładnych kosztów inwestycji, jednak władze miasta zapewniają, że modernizacja będzie realizowana w sposób zapewniający bezpieczeństwo i trwałość użytkowania portu przez kolejne dekady.
Dzięki temu Świnoujście zyska nowoczesny port jachtowy, który będzie mógł konkurować z najlepszymi tego typu obiektami na Bałtyku. Modernizacja stanowi również odpowiedź na potrzeby zarówno żeglarzy, jak i lokalnej społeczności, dla której port jest ważnym miejscem rekreacji i turystyki.
Mieszkańcy i użytkownicy portu z niecierpliwością czekają na rozpoczęcie inwestycji, która ma zapewnić nowy standard w obsłudze jednostek pływających.
Wszyscy marudza na ceny w marinie po czym dalej tam stoja. To znaczy, ze jest jeszcze miejsce na podwyzki i dalsze dojenie frajerow z jachtami
Co znaczą niezależne media. Gdyby i.swinoujście nie skrytykował licznych usterek na marinie to odpowiedzialni miejscy urzędnicy dalej by siedzieli za biurkami patrząc na zegary, kiedy to będzie 15.00 😄
Słusznie, tylko szkoda, że tak późno.
Te pomosty na zimowy sezon były wyciągane na brzeg. Ktoś powinien za to beknąć. Oszczędności?
po naszemu to Basen Północny tam cumuja Jednostki Sportowo - Żeglarskie tam jest Państwowe Ratownictwo SAR oraz cumują Łodzie Patrolowe Straży Granicznej oraz pole Kempingowe dla Turystów
Kto pozwolił na takie marnotrawienie publicznych pieniędzy i budowę pomostów, których na akwenie o zmiennym poziomie wody aż 2 metry, nikt nawet z najniższym IQ nie pozwolił by na oczywiste marnotrawienie środków publicznych ! Kto ponosi odpowiedzialność za ten bubel ?
A jakby tak pomosty wymieniała staruszka ? A to mogła być wasza matka ! Albo gdyby tak pomosty wymieniła procesja ?
Proponuję podnieść ceny do jeszcze bardziej absurdalnych wówczas nikogo nie będzie stać na korzystanie i dzięki temu infrastruktura nie będzie się zużywała.
Prace zakonczą sie w 2026 r. No to lipa, w 2025 nie bedzie pomostów, sezon stracony
BRAWO ASIA!! WSPANIAŁA INICJATYWA !! TRZEBA PO POPRZEDNIKACH ZROBIĆ GENERALNE PORZĄDKI. MARINA TO NASZA WIZYTÓWKA NA CAŁY ŚWIAT !!
Miala byc budowana ostroga i chyba wiecej miejsc postojowych. Ta marina powinna zarabiac dla miasta mnóstwo pieniędzy. Żeglarze też daja zarobić restauracjom i wszystkim innym atrakcją w Świnoujściu więc każde dodatkowe miejsce to są pieniądze. Do tego należy wybudować dodatkową tańszą marinę na Ognicy. Wielu Świnoujścian marzy o własnej łodzi, ale koszta postoju są dla nich za wysokie. To należy zmienić!
tak jak napisane wcześniej, na końcu każdego pomostu musi byś dalba a nie mini kotwice
Najwyższy czas 👏👏👏
Strata pieniędzy.
Tylko pomosty plywajace na palach, nie wiem kto wymyslil te zakotwiczone do dna, ale mocno nie ogarnial tematu. Koszt inwestycji bedzie absurdalny i moze zwroci sie to po 10 czy 20 latach. Ale jak ktos mysli, ze ceny w marinie beda takie same jak dzisiaj to sie niezle zdziwi.