iswinoujscie.pl • Środa [08.01.2025, 17:48:13] • Świnoujście
Reklamy na autobusach KA: Bezpieczeństwo pasażerów czy estetyka marketingowa?
fot. Czytelnik
Decyzja o zaklejeniu tylnych szyb autobusów Komunikacji Autobusowej w Świnoujściu wywołała lawinę pytań i krytyki. Czy świąteczne dekoracje reklamowe mogą wpłynąć na bezpieczeństwo pasażerów? Spółka KA odpowiada na zarzuty i uspokaja pasażerów, ale czy to wystarczy?
Kontrowersje związane z oklejeniem tylnych szyb autobusów Komunikacji Autobusowej dotarły do mediów, po tym jak pasażerowie zwrócili uwagę na możliwe problemy z bezpieczeństwem. Andrzej, jeden z mieszkańców, wskazał na ryzyko utrudnionej ewakuacji w przypadku konieczności wybicia oklejonej folią szyby oraz zasłonięcia kamer cofania, które w krytycznych momentach mogą ułatwiać kierowcom manewrowanie.
fot. Komunikacja Autobusowa
Spółka KA w oficjalnym piśmie do redakcji portalu iswinoujscie.pl odnosi się do zarzutów. Jak wyjaśnia:
„Kamera cofania nie stanowi obowiązkowego wyposażenia pojazdu, od którego zależy jego zdatność do poruszania się po drogach i wykonywania transportu. (…) Pojazdy Komunikacji Autobusowej w Świnoujściu posiadają równocześnie sprawne czujniki cofania, które wspierają kierowcę podczas manewru cofania.”
Co więcej, według spółki, folia reklamowa jest standardowej grubości i elastyczności, a w razie konieczności skorzystania z wyjścia awaryjnego szyba „wypada razem z folią i nie ogranicza możliwości ewakuacji”.
fot. Komunikacja Autobusowa
Nie tylko w Świnoujściu
Spółka przytacza także przykłady podobnych rozwiązań stosowanych w innych miastach, wskazując, że reklamy na tylnych szybach są powszechną praktyką. Zdjęcia przesłane przez Komunikację Autobusową pokazują, że podobne oklejenie stosowane jest w Warszawie, Tychach czy Częstochowie.
fot. Komunikacja Autobusowa
Czy to uspokoi pasażerów?
Pomimo tych wyjaśnień, nie wszyscy mieszkańcy Świnoujścia są przekonani co do bezpieczeństwa takich rozwiązań. Krytycy wskazują na potencjalne komplikacje w nagłych sytuacjach, które mogą wymagać błyskawicznej ewakuacji pasażerów. Dodatkowo podnoszony jest argument, że decyzje związane z bezpieczeństwem powinny być priorytetem, a nie elementem dyskusji o marketingu.
fot. Komunikacja Autobusowa
Czy reklamy na autobusach to krok w dobrym kierunku, czy niepotrzebne ryzyko? Pasażerowie liczą na dalsze wyjaśnienia i, jeśli zajdzie taka potrzeba, zmiany w stosowanych rozwiązaniach. Sprawa pozostaje otwarta.
źródło: www.iswinoujscie.pl
Ale durny temat
Jeżeli mamy tylko takie problemy jak oklejone szyby w autobusach to powinniśmy się cieszyć.
Ta strona sięga dna!
Niech ta prezesina wreszcie uporządkuje rozkład jazdy, pół roku siedzi i nic lepszego w tym temacie! już do zwolnienia powinna byc!
Ludzie, w czym to Wam przeszkadza?, ładnie to wygląda, radośnie, schludnie.
Trzeba płacić pasażerom za chęć jazdy autobusem? Wtedy będzie Ok Chyba, że ktoś z redakcji chce się wykazać?
B.fajnie tak świątecznie
Trzeba płacić pasażerom za chęć jazdy autobusem? Wtedy będzie Ok Chyba, że ktoś z redakcji chce się wykazać?
A My chcemy autobusu co 5 minut(pięć) i przystanek co sto metrów, a najlepiej tam gdzie podróżujący pasażer akurat będzie sobie życzył no i oczywiście za darmo!!Czekamy!A naklejki można i na przedniej szybie nakleić tylko ażurowe to i słońce nie będzie razić kierownika w oczy!
Podkuj buty idzie luty kierowco autobusu
Przecież autobusami i tak jeżdżą tylko degeneraci i bezdomni
Ktoś kto pisze o sitodruku powinien się najpierw wyedukować. Sitodruk to technika drukarska a nie rodzaj folii. Prawdopodobnie chodzi o folię" z dziurkami" fachowo nazywaną OWV (One Way Vision). Taka folia nie jest inna w trwałości niż folia pełna, ponieważ jest wzmocniona aby nie rwała się przy oklejaniu. Pozdrawiam mądra)lę od sitodruku.
Nie rozumiem, co za problem ktoś wyjawia. Bardzo fajny pomysł, akcent świąteczny fajny. Brawo pomysłodawcy. Kierowca i tak musi spoglądać w boczne lusterka, a nie w tylną szybę. KTOŚ SZTUCZNIE PRÓBUJE WYWOŁAĆ PROBLEM.
Kolejny idiotyczny pomysł pani prezes :)
Kierowca autobusu, który nakablował nie lubi świąt? Niech przestaną gadac przez telefon i przejeżdzać na czerwonym świetle przez skrzyżowanie. Pani prezes Radziszewska, czekamy na obiecane zmiany w siatce połączeń na wiosnę. Widać zmiany w KA, ale chcemy autobusu co 10 minut jeżdzącego z dworca przez tunel do centrum.
Żyć się odecbciewa. Tragedia narodowa. Temat roku świnoujskich wrogów wszystkiego innego.
W innych miastach reklamy na szybach autobusów wykonane są z sitodruku i mimo oklejenia szyby jest dobra widoczność od środka a u nas z najtańszego materiału, ktory zasłania widoczność kierowcy. Wszystko tylko po to aby kolejny" przyjaciel partyjny" pani prezes mógł się wykazać na nowym stanowisku. Marketingowca oraz" przyjaciel królika" zarobił. A ramach cięcia kosztów w KM zatrudnia się kolejne osoby do biura, spoza Świnoujście. Brawo Pani Prezes! Nie ma to jak być z zawodu Prezesem.
"Czy reklamy na autobusach to krok w dobrym kierunku, czy niepotrzebne ryzyko?" Sorry, ale zabrzmiało bardzo zaściankowo. W całej Polsce tylna szyba jest zaklejona, dlaczego akurat w Ściu miałoby to komuś przeszkadzać...?
Hahahahaha w tym mieście naprawdę żyją jacyś dziwni ludzie ale się uśmiałem normalnie jak by małpie ogień pokazał hahahaha
w naszym mieście nic nie jest w stanie uspokoić porąbanych ludzi którym wszystko przeszkadza.
Kołka autobus miał wszystkie rudolfy rozmazane od tyłu.
W wielu miastach firma przewozowa takimi reklamami dorabia.
Andrzej zaniepokojony mieszkaniec nie istnieje tak jak i problem z naklejką lub nie potrafi cofać bez kamery.
Przecież czujniki parkowania są tylko w najnowszych autobusach co nie stanowi nawet połowy autobusów. Poza tym trzeba jeździć tylko osobówką z czujnikami jak pani prezes żeby takie farmazony gadać. Chciałbym zobaczyć manewrowanie o 17 jak jest ciemno na samych czujnikach. :)
A komu to przeszkadza?🫢😱