Promy zakontraktowane na początku ub.r. miały pływać w barwach Unity Line, na trasie Świnoujście – Trelleborg. Miały mieć 207 m długości, 27 m szerokości 8 tys. t nośności.
Całkowita długość linii ładunkowych miała wynosić ok. 3000 m.
fot. Sławomir Ryfczyński
Polska Żegluga Morska złożyła oświadczenie o anulowaniu kontraktu na budowę 2 promów ro-pax, zawartego ze Stocznią Szczecińską Nową (SSN). Miały one wejść do eksploatacji w 2011 r. Armator uznał, że umowa była podpisywana z SSN, a ta przestaje istnieć, więc nowy kontrakt chciałaby podpisać z podmiotem, który ewentualnie rozpocznie stoczniową działalność w Szczecinie.
Promy zakontraktowane na początku ub.r. miały pływać w barwach Unity Line, na trasie Świnoujście – Trelleborg. Miały mieć 207 m długości, 27 m szerokości 8 tys. t nośności.
Całkowita długość linii ładunkowych miała wynosić ok. 3000 m.
źródło: www.promare.com.pl
Jaka konkurencja rośnie w siłę??, chyba nie DFDS albo Polferries?!. Przez ostatnie misiące ubiegłego roku, po wprowadzeniu na linie do Ystad Skanii, sytuacja promu Wawel z miesiaca na miesiac sie pogarszała i nawet po wyczarterowaniu go przez DFDS nie uległa poprawie. Warto wspomniec, że przez te kilka miesięcy Skania odebrała Wawelowi ponad 50% ładunków i około 46% pasażerów. Doskonale radzi sobie też prom" Polonia" na tej same trasie oraz cała linia do Trelleborga. Warto dodać, że Unity Line jako jedyny spośród armatorów operujących z Polski odnotował wzrost w przewozach pasażerkich i frachtowych w 2008 roku, w porównaniu z rokiem 2007 oraz spory zysk finansowy. Co do nowych promów to PŻM/Unity Line rezytgnuje z budowy w Szczecinie ale nie z samych promów. Prowadzone są działania aby odkupić od likwidowanej stocznii projekty promów i zrealizować budowę i innej europejskiej stoczni, z kilkoma prowadzone już są rozmowy. Wg wstępnych obiczeń wprowadzenie pierwszego promu może sie opóźnić o 8-12 miesięcy.
czarno widzę jak ta armia ludzi z SSN rozjedzie się po wybrzeżu w poszukiwaniu jakiejkolwiek stoczniowej pracy.Niemieckie stocznie też już zwalniają(Wolgast, Lubmin itp) Pozdrowienia dla Szczecinskich stoczniowców
gdzie to w świnoujściu ?? bo nigdzie tego nie widziałem... albo może na warszowie ?
niezapominajmy o scandlines
konkurencja faktycznie rośnie - duńska firma zabiega o wejście ze swoimi promami na linie ze Świnoujścia.Gdyby tak się stało, to będzie początek końca naszych linii promowych.
a czy to nie przypadkiem, takze, dlatego iz konkurencja rosnie w sile i to z jednnym promem?? :)